سخنگوی باشگاه استقلال می‌گوید در قرارداد فرهاد مجیدی شرط خاصی لحاظ نشده است.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز (دوشنبه)، حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال، با برگزاری نشستی مجازی، پاسخگوی برخی سوالات درباره وضعیت و شرایط باشگاه بود.

او در ابتدا گفت: همه شما روزهای اخیری که خیلی سخت گذشت را در خاطر دارید و می‌دانید چه اتفاقاتی گذشت تا ما این شرایط را آرام‌تر کنیم. در انتهای نیم‌فصل، متاسفانه با وجود چیزی که تصور می‌کردیم، شرایط بر وفق مراد نبود اما در ادامه به این جمع‌بندی رسیدیم و به این شکل موضوع را مدیریت کنیم. جدایی از کادر فنی قبل خیلی سخت بود چون همه این عزیزان از سرمایه‌های استقلال هستند و در ادامه فضا را برای کادر فنی جدید فراهم کردیم. من از کادر فنی پیشین تشکر کردم و انصافا تلاش خود را کردند و برای کادر فنی جدید آرزوی پیروزی دارم. امیدوارم فرهاد مجیدی و کادر فنی‌اش با تلاش‌های بی‌وقفه‌اش، باشگاه استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برساند و دغدغه هواداران را جامعه عمل بپوشاند. امیدوارم با کمک هم شرایط خوب را به دست آوریم.

نظری در ادامه به سوالات مطرح شده پاسخ داد که به شرح زیر است:

*آیا جذب بازیکن جدید فقط معطوف به قاسمی نژاد می‌شود؟ چرا پنجره نقل و انتقالات استقلال هنوز بسته است؟

در مورد بازیکنان با چند عزیز صحبت کردیم اما در نهایت تا اینجا بر اساس نظر کادر فنی و با مذاکراتی که داشتیم، تنها ممکن است از ظرفیت آقای قاسمی‌نژاد استفاده کنیم. دیگر بازیکنانی که مذاکره کردیم امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد. ما با قاسمی‌نژاد و باشگاه شهر خودرو مذاکرات لازم را انجام داده‌ایم. آقای مددی و عبدیان در تلاش هستند تا این انتقال را خیلی زودتر نهایی کنند. امیدوارم در مسیر این انتقال باشگاه‌ها سریع‌تر عمل کنند و هر دو نفع ببرند. ما پنجره را چند ماه پیش باز کرده بودیم و کار بسیار دشواری انجام شد اما بسیار راحت این زحمات به باد رفت. ما جلسه‌ای با هیات مدیره داشتیم و مدیرعامل از وضعیت باشگاه گزارشی را ارائه کردند. مجموع نظر هیات مدیره بر این شد تا پنجره با سرعت بیش‌تری باز شود. ما می‌خواهم منابع ارزی و ریالی را سریع‌تر فراهم کنیم و جای نگرانی نیست و در موعد مقرر پنجره ما باز می‌شود. برای ما حتما مهم است تا نظر همه را جلب کنیم. همه کسانی که از باشگاه طلب دارند، محق هستند اما در تلاش هستیم شرایط باشگاه و شرایط طلبکاران را جلب کنیم و مطالبات را پرداخت کنیم تا مشکلی برای باز شدن پنجره نباشد. برای باز کردن پنجره پولی کم‌تر از ۳۵۰ هزار دلار نیاز داریم و تلاش می‌کنیم این مساله را سریع‌تر عملی کنیم.

*پول ۵۰ هزار دلار بابت پرونده میلیچ کجاست و چرا به این بازیکن پرداخت نمی‌شود؟

ما برای بازگردادن اقای میلیچ حدود ۵۰ هزار دلار نیاز داریم. این مبلغ در مقطعی قرار بود تامین شود. در زمان بازی‌های آسیایی، ما در حال انتقال ارز برای بعضی بازیکنان بودیم و مدیرعامل وقت این وجه را در دست داشتند اما در فرودگاه ضبط شد. ما می‌خواستیم با این پول، مطالبات میلیچ را پرداخت کنیم که این اتفاق رخ نداد. از طریق آقای مددی و دیگر واسطه‌ها در حال مذاکره هستیم تا ظرف روزهای آینده ما به تعهدات خود عمل کنیم و ایشان زودتر به ایران برگردند. به خاطر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، ما دچار قصور شدیم و هواداران این قصور را ببخشند و تلاش می‌کنیم تا بازگشت میلیچ سریع‌تر رقم بخورد. فرهاد مجیدی تاکید کرده است که بازگشت میلیچ سریع‌تر انجام شود.

*آیا باشگاه استقلال برای فرهاد مجیدی در قرارداد منعقد شده شرط و شروطی گذاشته است؟

ما در این بخش طبیعتا بر اساس قراردادهای طبیعی، مسائلی را مطرح کردیم اما شرط خاصی برای مجیدی در نظر گرفته نشد. یک سری مسائل در قرارداد مجیدی است که در همه قراردادها لحاظ می‌شود و من این اطمینان را می‌دهم که آقای مجیدی و کادرش، کارشان را با آرامش پیش ببرند و ما نمی‌خواهم ذهن کادر فنی را به هم بزنیم و هر کاری که باعث تنش بشود را دور می‌کنیم.

*علت حضور آقای ساکت الهامی در باشگاه استقلال برای مذاکره درباره سرمربیگری بوده یا پیشنهاد دستیاری فرهاد مجیدی به ایشان داده شد؟

هیات مدیره در جلسه‌ای که داشت، گزینه‌هایی برای سرمربی‌گری در نظر گرفته بود و به مدیرعامل معرفی کرد. جناب آقای مددی با این گزینه‌ها صحبت کردند و در هیات مدیره مطرح کردند تا در مورد آن تصمیم بگیریم. برخی از آن‌ها به باشگاه آمدند و برخی مذاکرات هم تلفنی صورت گرفت. همه این گزینه‌ها برای ما شریف هستند و برای انجام این مهم مد نظر بودند اما در نهایت باشگاه استقلال به این نتیجه رسید تا با آقای مجیدی به توافق برسد.

* جمشید نورشرق گفته است استقلال طلب بودوروف را هم بدهد از نقل و انتقالات محروم است. این موضوع درست است؟

انتظار از جناب آقای نورشرق این است پیش از رسیدگی به موضوع رای صادر نکند و به تنهایی ایشان نمی‌توانند تصمیم بگیرند و این بحث نیاز به بررسی بیش‌تری دارد. ما به فکر تمام طلبکاران استقلال هستیم و در تلاش هستیم مطالبات همه را پرداخت کنیم اما در این که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال بعد از پرداخت طلب آقای بودروف باز می شود یا خیر انتظار ما این است فدراسیون‌ به تمام تیم‌ها رویکرد یکسان داشته باشد و همان طور که مشکل دیگر تیم‌ها و تیم رقیب حل می‌شود، مشکل ما هم حل شود.

* استقلال امسال برای آمدن محمود فکری به استقلال هزینه کرده و حالا برای فرهاد مجیدی این اتفاق افتاده، باشگاه چقدر می‌خواهد تاوان اشتباهات مدیریتی را بدهد؟

بگذارید در مورد قرارداد این عزیزان صحبت نکنم اما مجموع پول‌های داده شده به این کادر از یکی از سرمربی‌های لیگ برتر کم‌تر است. ما می‌خواهم منافع باشگاه و این عزیزان را لحاظ کنیم. زمانی که ما تصمیم گرفتیم آقای فکری سرمربی استقلال شوند، در ذهن داشتیم که ایشان موفق شوند حتی این انتخاب مورد نظر هواداران بود اما فوتبال روی خوب خودش را به فکری نشان نداد و خودشان به این نتیجه رسیدند که از استقلال جدا شوند تا یک روزی دیگری با قوت به خانه خودشان برگردند. امروز هم وقتی آقای مجیدی را سرمربی کردیم تلاش کردیم تا منافع باشگاه لحاظ شود و تیم نتیجه بگیرد. هر مربی که نتیجه بگیرد، این موفقیت بین همه اعضای مجموعه تقسیم خواهد شد و در شکست هم همین مساله وجود دارد. در شکست و پیروزی همه ما شریک هستیم و تلاش می‌کنیم بهترین تصمیم را بگیریم و آن پولی که از باشگاه استقلال به خاطر این عزیزان خارج شده، جای نگرانی ندارد. ما بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته را پرداخت کردیم و تلاش می‌کنیم تا بدهی به بار نیاوریم.

*موضوع مالکیت ورزشگاه امام رضا (ع) به کجا رسید،چون چندی قبل آقای حق شناس، عضو شورای شهر تهران عنوان کردند هیچ تصمیمی مبنی بر واگذاری صورت نگرفته و این مجموعه در زمره املاک وقفی است با این حال آیا عزمی برای تغییر چمن این ورزشگاه از مصنوعی به طبیعی هست یا خیر؟ هم‌چنین آقای محسنی گفته‌اند «برای طرفداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس این خبر خوب را خواهیم داشت که تا پایان سال واگذاری دو ورزشگاه شهید کاظمی و شهید باکری انجام می‌شود. چرا که شهردار تهران طی صحبت‌هایی با وزیر ورزش شرایط مثبتی را در این زمینه مطرح کرده‌اند.» این موضوع تا چه اندازه درست است و این که با واگذاری ورزشگاه باکری به استقلال، تکلیف ورزشگاه امام رضا چه خواهد شد؟

این بحث مفصلی می‌طلبد. طبق قانون و طبق قانون شهرداری، هر گونه واگذاری املاک بر عهده شورای آن شهر است. معمولا تنفیذ این مساله به شهردار صورت می‌گیرد و این مساله هم سقف دارد. عدد این ورزشگاه بیش از آن سقف تعیین شده است و باید شورای شهر نسبت به آن تصمیم بگیرد. اگر گفته آقای محسنی صحت داشته باشد، کاملا حرف درستی است و یک فرایند را تعریف کرده است. این مساله بر عهده شورای شهر است. من ۴ ماه پیش با شهردار تهران صحبت کردم اما هم‌چنان در خصوص واگذاری ورزشگاه امام رضا و کاظمی اقداماتی صورت نگرفته است. ورزشگاه امام رضا وقفی نیست و سند مالکیت به نام شهرداری تهران دارند. تا این لحظه قرار نیست ورزشگاه باکری به استقلال داده شود و این که در ادامه چه اتفاقی بیفتد، بستگی به تصمیم‌های موجود دارد.

* برخی بازیکنان و اعضای کادر اجرایی مجموعه هنوز دریافتی قابل قبولی نداشتند،از طرفی در پیش بودن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز مزید بر علت شده، آیا تدبیری برای هزینه‌های جاری، اعزام تیم، پرداختی به کادر اجرایی و فنی اخذ شده یا این که هم‌چنان باید شاهد تداوم مشکلات مالی و بحران‌های پولی در استقلال باشیم؟

جا دارد از مدیرعامل باشگاه استقلال تشکر کنم. باشگاه در تلاش است تا منابع مالی را تامین کنند. آقای مددی گزارش دادند در این مدت متوسط ۳۵ درصد پرداختی داشتیم و این پرداختی از ۱۷ تا ۷۰ درصد انجام شده است و در حوزه پرداختی به کادر فنی، مقداری از تعهدات خود عقب هستیم و در تلاش هستیم تا در روزهای آینده این مساله را برطرف کنیم. در تلاش هستیم پیش از لیگ قهرمانان آسیا، مطالبات تیم را پرداخت کنیم.

* منابع مالی باشگاه برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات مشخص شده است؟ آیا کارگزار در این راستا کمکی می‌کند؟

متاسفانه در حوزه باز کردن پنجره یکی از چالش‌ها همین است. با توجه به این که کارگزار از تعهدات خود جلوتر است، تا اینجا نتوانستیم نتیجه‌ای حاصل کنیم و در تلاش هستیم از منابعی غیر از کارگزار پول مورد نظر خود را تامین کنیم و امیدواریم هر عزیزی می‌تواند کمک کند، در این تلاش سهیم شود تا هوادار زودتر به آرامش برسد.

* وضعیت سرپرست تیم استقلال چه زمانی مخشص خواهد و آیا گزینه‌ای مد نظر باشگاه است؟

در شرایط فعلی که جناب اقای کاظمی زحمت سرپرستی تیم را بر عهده گرفتند. مذاکرات در حال انجام است اما باشگاه نظر دارد ظرف روزهای آینده تصمیم بگیرد. در این بخش صحبت‌های مختلفی انجام شده است و نظر سرمربی هم اعمال شده است و امیدوارم در بحث سرپرستی سریع‌تر تعیین تکلیف شود و مطمئن هستم تا پایان اسفند ماه تکلیف سرپرست مشخص می‌شود.

*چندی پیش سرمربی پرسپولیس مدعی شد افراد متمول را در هیات مدیره استقلال مامور به خدمت کرده‌اند و در مقابل پرسپولیس با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. اما واقعیت عکس این ادعاست و با تزریق چند میلیاردی پرسپولیس به راحتی دوبار پنجره بسته‌اش را باز می‌کند؛ چند بازیکن حتی با پرداخت ارزی بابت رضایت‌نامه‌اش جذب می‌کند و بخشی از مطالبات کادرفنی و بازیکنانش را هم می‌دهد. جالب این که سرپرست و کاپیتانش همچنان معتقد به وجود دست‌های پشت پرده هستند و به تبعیض فدراسیون معترضند! چرا مسوولان باشگاه استقلال وقتی با این حجم از نابرابری و هجمه و اتهام مواجه می‌شوند واکنش مناسبی نشان نداده و نمی‌دهند؟ آیا این ناشی از ضعف مدیریت است یا مسوولان باشگاه برای نشان دادن واکنش مناسب از سوی نهادهای مربوطه تحت فشار قرار دارند؟

ما برای واکنش نشان دادن تحت هیچ فشاری نیستیم و ترجیح ما این است که کار خود را انجام دهیم و توصیه می‌کنم تیم‌های دیگری سرشان به کار خودشان باشد و نمی‌خواهیم در کار تیم‌های دیگر دخالت کنیم. بی‌تردید کسی که به دنبال حاشیه است‌، سعی می‌کند بازی را به حاشیه ببرد. خیلی از اعضای هیات مدیره، کمک‌هایی کردند و ممکن است این کمک‌ها مالی و غیر مالی بوده است و در این رابطه صحبتی نشده است و در آینده درباره این کمک‌ها صحبت خواهیم کرد. ما باید کمک کنیم تا اوضاع استقلال بهتر شود و باشگاه را به آرامش برسانیم. کسانی هستند که به عنوان هوادار یا با سمت به پرسپولیس کمک‌های جدی می‌کنند اما این مساله در استقلال کمتر وجود دارد و امیدوارم این اتفاق در استقلال هم بیفتد.

* آیا کادر فنی همین نفرات معرفی شده خواهند بود یا آقای مجیدی درخواست جذب دستیار دیگری را هم داده‌اند؟

تا این لحظه برای به کار گرفتن شخص جدیدی با باشگاه صحبت نکردند و به نظر می‌رسد ما با همین کادر ادامه خواهیم داد و اگر کسی مد نظر آقای مجیدی بود ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

*عضو پنجم هیات مدیره باشگاه چه زمانی معرفی می‌شود و این که آقای علی نامداری از سوی وزارت ورزش و جوانان برای این پست در نظر گرفته شده‌اند یا خیر؟

اینکه چه عزیزی به هیات مدیره اضافه می‌شود، بر عهده مجمع باشگاه است و ما در این مورد مشخص باید گفت مجمع باشگاه در حال تعیین تکلیف است و بگذارید در موردش صحبت نکنم و عضو پنجم ظرف روزهای اینده اضافه خواهد شد.

* با وجود احضار مهدی قایدی و محمد رشید مظاهری به کمیته انضباطی این دو بازیکن در تمرینات و مسابقات شرکت می‌کنند؟ و یا اگر جلسه کمیته انضباطی برگزار شده چرا احکام آن منتشر نشده است؟

در مورد اقای مظاهری در دوره کادر فنی پیشین موادری وجود داشت که کادر فنی تشخیص داد این بازیکنان به کمیته انضابطی بروند الان هم کادر فنی فعلی درباره این مسائل تصمیم می‌گیرند. برای کادر فنی باید نظم در اولویت باشد. انضباط برای ما بسیار مهم است برای این دو عزیز جلسه برگزار نشده است و این مساله در حال تعیین تکلیف است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مسائل برطرف شود. سابقه نداشته است ما رای انضباطی را منتشر کنیم و اگر موضوعی از کمیته انضباطی خارج شده است، توسط خود این عزیزان یا افراد دیگری انجام شده است و ما احکام انضباطی را منتشر نمی‌کنیم.

*حرف پایانی

از همه کسانی که استقلال را دوست دارند و امیدوار هستند تا استقلال قهرمان لیگ شود باید باهم متحد باشیم تا بازیکنان استقلال بازی زیبایی ارائه دهند و نتیجه بگیرند و استقلال در اوج و جایگاه واقعی‌اش ببینیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.