سرمربی تیم فوتبال بولونیا درباره کاهش محسوس شمار گل‌های به ثمر رسیده در سری A با ضربات ایستگاهی اظهارنظر جالبی انجام داد.

سرمربی تیم فوتبال بولونیا درباره کاهش محسوس شمار گل‌های به ثمر رسیده در سری A با ضربات ایستگاهی اظهارنظر جالبی انجام داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سری A در تاریخش کاشته‌زنان قهار زیادی داشته اما مدت‌هاست که دیگر یک کاشته‌زن تمام عیار که هر بار ایستادنش پشت توپ بوی گل بدهد، در این لیگ وجود نداشته است.

این موضوع گفت‌و‌گوی اخیر دو نفر از آخرین نسل از کاشته‌زن‌های حرفه‌ای سری A، آلساندر دل‌پیرو و سینیشا میهایلوویچ بود. میهایلوویچ، سرمربی حال حاضر تیم فوتبال بولونیا و آندره‌آ پیرلو سرمربی تیم فوتبال یوونتوس هر دو با ۲۸ گل رکورددار گلزنی با ضربات ایستگاهی در تاریخ سری A هستند و پس از آنها هم آلساندرو دل‌پیروی ۲۲ گله در جایگاه بعدی قرار دارد.

دل‌پیرو که اکنون به عنوان کارشناس شبکه اسکای اسپورت ایتالیا فعالیت دارد، در یک گفت‌و‌گوی زنده با میهایلوویچ از او پرسید:« چرا این ‌روزها بازیکنان سری A کمتر از قبل با ضربات ایستگاهی گلزنی می‌کنند، آن هم در حالی که مشخص شدن محل استقرار دیوارهای دفاعی با اسپری داور کار آنها را به سبب حفظ شدن فاصله قانونی راحت کرده است؟»

میهایلوویچ در پاسخ به دل‌پیرو گفت: زمان ما، اگر دیوارهای دفاعی اینطوری سر جای خودشان می‌ماندند ما با چشم‌های بسته هم کاشته‌ها را گل می‌کردیم. حتی همین الان که ۱۵ سال از بازنشستگی‌‌ام می‌گذرد من هنوز هم می‌توانم در تمرینات بیشتر از تمام بازیکنانم ضربات کاشته را گل کنم. مهارت پیدا کردن در کاشته زدن اشتیاق می‌خواهد که بعد از تمرینات بمانی و ضربات ایستگاهی را تمرین کنی. ما این کار را می‌کردیم چون می‌خواستیم و اشتیاق داشتیم.

ستاره صرب سابق تیم فوتبال اینتر ادامه داد: من ۱۵ سال تمرین داده‌ام و هرگز در این دوران بازیکنی نداشتم که خودش سراغم آمده باشد و بگوید می‌خواهد بعد از تمرینات بماند و ضربه ایستگاهی تمرین کند. در واقع من به کاشته زن تیم گفته‌ام که باید برای زدن ضربات ایستگاهی تمرین اختصاصی داشته باشد چون نمی‌شود که بخواهید در جریان مسابقه ضربات ایستگاهی را آزمون و خطا کنید. باید تمرین داشته باشید.

یکی از به‌ یادماندنی‌ترین دستاوردهای میهایلوویچ برای گلزنی با ضربات ایستگاهی ماه دسامبر سال ۱۹۹۹ بود که برای لاتزیو مقابل سامپدوریا با ضربات کاشته هت‌تریک کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.