دو باشگاه بزرگ اسپانیا به همراه اتلتیک بیلبائو و اوساسونا به پرداخت مالیاتی نسبتاً سنگین محکوم شدند.

دو باشگاه بزرگ اسپانیا به همراه اتلتیک بیلبائو و اوساسونا به پرداخت مالیاتی نسبتاً سنگین محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس حکمی که دیوان عدالت اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ امروز (پنجشنبه) صادر کرد، رأی قبلی که کمیسیون اروپا صادر کرده بود تأیید شد و چهار باشگاه بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیک بیلبائو و اوساسونا به پرداخت مالیاتی در حدود ۵ میلیون یورو محکوم شدند.

باشگاه‌های مورد بحث به سرپرستی بارسلونا، حکم اولیه‌ای را که در سال ۲۰۱۶ توسط کمیسیون اروپا صادر شده بود را به چالش کشیده بودند که استفاده از نرخ مالیات ۲۵ درصد را به جای نرخ استاندارد ۳۰ درصدی برای شرکت‌های ورزشی را زیر سوال برده بود، اما نتیجه نهایی به نفع آنها نبود.

این چهار باشگاه بیش از ۲۰ سال از نرخ مالیات پایین‌تری نسبت به تعدادی از باشگاه‌های دیگر اسپانیایی برخوردار بودند چون با آنها مثل باشگاه‌های غیرانتفاعی فوتبال به جای باشگاه‌های فوتبال حرفه‌ای با مسئولیت محدود برخورد می‌شد.

کمیسیون اروپا اما در سال ۲۰۱۶ حکم داد که چهار باشگاه مورد نظر جایگاه یک گروه مالیاتی پایین‌تر نسبت به سایر نهادهای ورزشی را اشغال‌کرده‌اند و این امتیازی ناعادلانه است که به آنها تخصیص داده شده است.

بارسلونا اما به این حکم اعتراض کرد و دادگاه عمومی را در سال ۲۰۱۹ مجبور کرد به دلیل اینکه سازمان نظارت بر رقابت‌های اتحادیه اروپا نتوانسته است از نظر قانونی این ادعا را اثبات کند که از تمامی مزیت‌ها برخوردار است، حکم اولیه را لغو کرد.

کمیسیون اروپا در ادامه این پرونده را به دیوان عدالت اتحادیه اروپا برد تا اثبات کند که باشگا‌های بارسا، رئال و شرکایش از این موضوع منافع اقتصادی برده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.