رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید این فدراسیون در انتخاب‌هایش عجله نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: انشاءالله بتوانیم با همه ظرفیت‌هایی که در فوتبال وجود دارد فوتبال را توسعه بدهیم و گام به گام برنامه‌هایمان را پیش ببریم. من نه آقازاده هستم نه به کسی وابسته هستم. من افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم و به هیچ جا وصل نیستم.

وی افزود: من گزینه دولت نبودم، چون در چهار سال گذشته در همین دولت حذف شده بودم و هیچ پستی نداشتم. اگر در گزینه دولت بودم در این چهار سال یک پست می‌گرفتم به هر حال فدراسیون من فدراسیون تعامل و همدلی خواهد بود. نگاه ما نگاه تعامل‌گرایانه است و هم با این دولت و هم با دولت آتی به خوبی همکاری خواهیم کرد. فدراسیون ما غیرسیاسی خواهد بود و به دنبال شایسته‌سالاری خواهیم بود. ما شتابزده عمل نمی‌کنیم. آسیب‌شناسی می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

او ادامه داد: حل مشکلات یک شبه انجام نمی‌شود و نیازمند زمان است. در حال حاضر اولویت اصلی ما تیم ملی است. ما با تیم فنی صحبت خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت‌ها برای تیم ملی استفاده کنیم. همه باید در این دو ماه پیش رو تلاش کنیم. بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم. اجرای برنامه‌های ما نیازمند زمان است اما در دو ماه پیش رو همه هدف ما باید تیم ملی باشد. ما دست همه را می‌بوسیم و از همه کمک می‌خواهیم تا در راه صعود تیم ملی به جام جهانی کمک کنند. من امید فراوان دارم با استفاده از همه ظرفیت‌هایمان از این گروه صعود کنیم. ما از اسکوچیچ حمایت می‌کنیم و انشاءالله از هفته آینده هم جلسه هیات رئیسه خواهیم داشت تا تصمیم جمعی بگیریم. مطمئنا درباره این موضوع شتابزده عمل نخواهیم کرد. فوتبال نیاز به آرامش دارد. در فدراسیون فوتبال به روی همه اسطوره‌ها باز است. الان همه ظرفیت خودمان را در حوزه دیپلماسی استفاده می‌کنیم تا برای تیم ملی میزبانی بگیریم چراکه صحبت شده است بازی‌ها در منامه برگزار شود. انشاءالله دستگاه دیپلماسی هم به کمک ما بیاید تا در این زمینه موفق باشیم. هرگونه بی‌قراری و حاشیه فوتبال ما را متضرر می‌کند. فدراسیون فوتبال دست یاری و دوستی به همه دراز می‌کند تا همه کمک کنند. این فوتبال با وجود همه این مشکلات متعلق به مردم است و باید با همدلی به سوی موفقیت حرکت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: در هفته آتی با کادر فنی تیم ملی جلسه خواهیم داشت تا درباره برنامه‌های موجود صحبت کنیم و بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم. فوتبال ملی ما به چهار بازی پیش‌رو گره خورده است. باید همه تلاشمان را انجام بدهیم تا از گروه صعود کنیم. مطمئناً در بازی‌های دوستانه به شأن تیم ملی هم توجه می‌کنیم تا شخصیت فوتبال خدشه‌دار نشود.

وی درباره جذب منابع مالی برای فدراسیون فوتبال هم گفت: من هیچ‌وقت صحبت از عدد خاصی نکرده‌ام اما در برنامه‌ام پیش‌بینی یک بودجه را داشته‌ام که باید آن را محقق کنیم. سالانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه لازم داریم که با کمک‌های اصلی وزارت ورزش، مارکتینگ و فیفا آن را تامین خواهیم کرد. برای اینکه بتوانیم این بودجه را تامین کنیم نیازمند زمان هستیم. مطالبات قابل توجهی در فیفا داریم که به دنبال یک راهکاری برای وصول آنها خواهیم بود. ما به سمت اُفک (OFAC - دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا) خواهیم رفت که با گرفتن مجوز از وزارت خزانه‌داری آمریکا بتوانیم مطالباتمان را از فیفا بگیریم. حدود هفت میلیون دلار الان در فیفا داریم که بخشی از آن صرف مطالبات ویلموتس خواهد شد.

عزیزی خادم در ادامه درباره انتخاب برخی ارکان فدراسیون فوتبال هم گفت: مطمئناً هر کسی بخواهد به فدراسیون بیاید باید از فیلترهایی عبور کند. درباره برخی از پست‌ها هم باید در هیات رئیسه صحبت کنیم و بحث و تبادل نظر انجام بشود و بعد فردی انتخاب بشود. اینگونه نیست که ما مثل گذشته عمل کنیم. ما آمده‌ایم که با تغییر کار را پیش ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود خودش در انتخابات به فردی برای ریاست رای بدهد، به چه کسی رای می‌داد، گفت: قطعا رای من علی کریمی بود و با افتخار به او رای می‌دادم. فکر می‌کنم در دور دوم بخش اعظمی از آرای او به سمت من آمد. در فدراسیون فوتبال به روی علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و افراد اینچنینی باز است. این افراد وقتی در فوتبال باشند به فوتبال مشروعیت می‌دهند. قطعا در هفته آتی این دوستان را دعوت می‌کنم تا کمک فکری بگیرم و در هر پستی که امکانش بود از آنها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت نایب رئیسانش چه خواهد شد، گفت: برای نایب رئیسی دوم فعلا آقای بهاروند به عنوان سرپرست فعالیت خواهند کرد.

وی درباره انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال هم گفت: هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و برای انتخاب این پست باید نظر هیات رئیسه را هم بگیرم. هنوز هم جلسه هیات رئیسه تشکیل نشده است. ما در این زمینه قطعا شتابزده عمل نخواهیم کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )