یکی از خودروهای اسطوره فقید فوتبال آرژانتین در دوران بازیگری او در لالیگای اسپانیا با رقمی قابل توجه به مزایده گذاشته شده است.

یکی از خودروهای اسطوره فقید فوتبال آرژانتین در دوران بازیگری او در لالیگای اسپانیا با رقمی قابل توجه به مزایده گذاشته شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان انگلیس، پورشه کمیاب دیه‌گو مارادونای فقید که در اولین فصل حضورش در فوتبال اروپا پشت فرمان آن می‌نشست با رقم پایه ۱۳۰ هزار پوند به مزایده گذاشته شد.

این پورشه مدل ۱۹۹۲ همان خودرویی است که مارادونا در اولین فصل حضورش در لالیگا در تیم سویا به خاطر رانندگی با سرعت غیرمجاز (۱۱۱ مایل بر ساعت) جریمه شد.

مارادونای فقید که ماه نوامبر سال گذشته بر اثر نارسایی قلب جان خود را در ۶۰ سالگی از دست داد، پس از یک فصل پرحاشیه در سویا به اسپانیا برگشت.

خودرویی که مارادونا در آن یک فصل داشت، یکی از تنها ۱۲۰۰ دستگاه تولید شده از این مدل پورشه بود که با آن از منزلش تا تمرینات تیم سویا تردد داشت.

گفته می‌شود که مؤسسه مزایده بین‌المللی بونهامس انتظار دارد که خودروی مارادونای فقید در حراجی که قرار است در فاصله روزهای سوم تا دهم ماه مارس (از ۴ روز دیگر) برگزار شود، رقمی بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار پوند فروخته شود. مارادونا دو ماه پس از پیوستن به سویا این خودرو را تحویل گرفت.

او با این خودرو چند مورد تخلف رانندگی با سرعت غیرمجاز داشت روند خروجش از فوتبال اسپانیا را سرعت بخشید. این خودرو سال ۱۹۹۷ که مارادونا بازنشسته شد، به یک کلکسیون‌دار فروخته شد و بعد از آن هم میان چند نفر دیگر دست به دست شد تا اینکه در سال ۲۰۱۶ به مالک فعلی‌اش رسید.

اگر این مدل پورشه جز مدل‌های کمیاب این خودروی لوکس است اما ارتباط این خودرو با مارادونا سبب بالاتر رفتن قیمت آن شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.