پیشکسوت داوری از عملکرد فدراسیون نسبت به بی‌احترامی قلعه‌نویی به داوران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دیر اعلام شدن رای امیر قلعه‌نویی پس از اتهام به برخی از داوران لیگ برتری و اعلام این که داوران از روی عمد به ضرر تیم‌های او سوت می‌زنند باعث شده تا داوران باسابقه و بین‌اللملی لیگ برتری مصاحبه‌های فراوانی را علیه این مربی و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال انجام دهند.

حیدر سلیمانی، پیشکسوت داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این موضوع گفت: عصبانیت داوران از زمانی شروع شد که آن‌ها برای اعتراض به فدراسیون فوتبال رفته بودند اما علیرضا سهرابی حاضر نشد در را به روی آن‌ها باز کند. این موجب شد تا خون آن‌ها به جوش بیاید. آقای قلعه‌نویی مگر یادش رفته در دوره همین داوران شش قهرمانی در لیگ برتر به دست آورد. امثال سیدعلی و خورشیدی در آن سال‌ها هم قضاوت می‌کردند و زحمات زیادی برای داوری و فوتبال کشیدند. قلعه‌نویی آن زمان که این قهرمانی‌ها را به دست می‌ آورد، حرف از " فوتبال پاک " می‌زد اما حالا یادش رفته داوران آن زمان هم همین داوران بودند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که از داوران حمایت کنیم. من نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال در موضوع به این مهمی سکوت کرده و اعلام رای را به تاخیر می‌اندازد. در خصوص دستمزد داوران هم که دیگر نباید صحبت کرد. ۷۰۰ هزار تومان برای یک بازی خنده‌دار است زیرا هزینه رفت‌وآمد و تمرین‌هایی که یک داور در طول یک هفته می‌کند هم نمی‌شود. آن وقت انتطار دارند داوران پس از هر تهمت ناروایی سکوت کنند و هیچ چیزی نگویند.

سلیمانی اضافه کرد: در این فصل اتفاقات عجیب دیگری هم افتاده است. ابتدای فصل به داوران کم‌تجربه فرصت زیادی داده شد که هدف از این فرصت دادن، کاملا انتخاباتی بود و برای جلب رضایت روسای استان‌ها، کمیته داوران این فرصت را به داوران جوان و کم‌تجربه استان‌های مختلف داد و از داوران باتجربه کم‌تر استفاده کرد. همین کار سبب شد تا با بالا رفتن ضریب اشتباه‌های داوران، در هفته‌های آخر نیم‌فصل اول میدان به داوران باتجربه داده شد. البته همین موضوع و قضاوت دادن به داوران در فاصله‌های ۷ یا ۸ هفته‌ای سبب می‌شود حتی داوران باتجربه هم از آمادگی دور شوند. البته نگاه کمیته و دپارتمان فعلی داوری، نگاهی حذفی است و این روند برایشان دردسرساز می‌شود.

این پیشکسوت داوری در پایان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال و کمیته داوران عنوان کرد: انتخابات سلیقه‌ای و شخصی است. همین الان ۱۲ نفر از داوران بازنشسته برای کمیته داوران ثبت نام کردند اما برای رسیدن این سمت به یکی که از جنس فوتبال و داوری باشد، باید حداقل ۱۰ نفر انصراف دهند و از تفرقه جلوگیری کنند. به نظر من انتخابات فدراسیون مثل انتخابات هیات فوتبال تهران می‌شود که کار با آشنایی قبلی درآمد. شانس علی کریمی و مهدوی‌کیا که از جنس فوتبال هستند، بسیار کم است اما من واقعا دوست دارم که شخصی از جنس فوتبال ریاست را برعهده بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.