یک خبرنگار عراقی اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ را به صورت متمرکز برگزار می‌کند و امارات یا قطر میزبان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در حکم مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هم هست، قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا، کنفدراسیون آسیا این رقابت‌ها را به تعویق انداخت.

AFC بعد از بررسی‌های مختلف سرانجام تصمیم گرفت این بازی‌ها را از فروردین ۱۴۰۰ و به همان شکل سابق برگزار کند. کنفدراسیون آسیا حتی محل برگزاری بازی‌های برگشت را همان کشورهای میزبان اعلام کرد اما حالا و با نزدیک شدن به زمان موعود، خبرهای جدیدی از تصمیم جدید AFC برای برگزاری متمرکز مسابقات و تعویق آن مطرح می‌شود.

«علی نوری» خبرنگار عراقی روز گذشته با انتشار پیامی نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات مقدماتی جام جهانی را به ژوئن آینده (خرداد و تیر ۱۴۰۰) موکول کند که در یک کشور بی طرف برگزار می‌شود.» وی تاکید کرده است که بررسی‌های سطح بالا برای انتخاب قطر یا امارات به عنوان میزبان در جریان است.

«عبدالخالق مسعود» رئیس پیشین فدراسیون فوتبال عراق در حال حاضر به عنوان نایب رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا فعالیت می‌کند و بعید نیست این خبر از طریق وی به رسانه‌های عراق منتقل شده باشد. بنابراین احتمال عملیاتی شدن این طرح AFC زیاد است.

از سوی دیگر، برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز شاید بیش از هر تیمی، وضعیت تیم ملی ایران را تحت تاثیر قرار بدهد. ایران در بازی‌های برگشت به ترتیب باید به مصاف هنگ کنگ (ورزشگاه آزادی)، کامبوج (در خانه حریف)، بحرین و عراق (ورزشگاه آزادی) می‌رفت. هرچند بازی‌های مقدماتی جام جهانی به دلیل شیوع کرونا بدون تماشاگر خواهد بود اما امتیاز میزبانی در بخش‌های دیگر می‌توانست کمک حال تیم ملی کشورمان باشد و این مسئله زمینه صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی را فراهم کند.

تیم ملی ایران در گروه سوم انتخابی جام جهانی بعد از عراق و بحرین، با ۶ امتیاز در رده سوم است و شرایط سختی پیش رو دارد تا از این مرحله عبور کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.