رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تلاش کردیم عملکرد شفافی داشته باشیم و کمترین بحث و جدل را در مجمع کمیته شاهد بودیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تلاش کردیم عملکرد شفافی داشته باشیم و کمترین بحث و جدل را در مجمع کمیته شاهد بودیم. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در پایان مجمع کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش کردیم عملکرد شفافی داشته باشیم و کمترین بحث و جدل را در مجمع شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: در سال پایانی کمیتهف اولین استراتژی ما وحدت در ورزش و دومین آن شفافیت و پاسخگویی است. تمام منابع و مصارف ما شفاف است و مسیر همه فدراسیون نیز باید شفافیت حداکثری و سپس ایجاد نشاط باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رویکرد ما کلان نگری بود به این معنا که تلاش کردیم از روزمرگی فاصله بگیریم. در آکادمی برآورد هزینه ۲۰ میلیارد است و ۱۰ میلیارد هم خرید هزینه داریم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال کارهای مربوط به آکادمی را نهایی کنیم‌ و نوسازی‌ها به نحوی باشد که تا ۱۰ سال پاسخگوی قهرمانان باشد.

وی افزود: ۲۵۰۰ اثر در موزه سازماندهی شده است. تالار مشاهیر رونمایی شده و تالارهای جدید نیز رونمایی خواهد شد. تلاش ما برای توسعه بودجه وجود داشت و ۴۳ میلیارد را در سه سال ۱۲۰ میلیارد تومان کردیم و اگر در مجلس بودجه دولت را تصویب شود به مرز ۲۰۰ میلیارد می‌رسانیم. شاخص پرداخت بودجه نیز تدوین شده است.

صالحی‌امیری تاکید کرد: امسال میزان حقوق مزایای قهرمانان را ۵۰ درصد افزایش می‌دهیم و کسانی که دغدغه بیماری دارند با پاسخ مثت حمایت ما رو به رو خواهند شد. هر قهرمانی که تا روز آخر سهمیه بگیرد در مجموع ۹۰ میلیون تومان کمک هزینه دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سال جدید از مجموع ۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه، ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم و از ۷۶ درصد بودجه‌ای که امسال دریافت کردیم، ۵۵ درصد آن را به فدراسیون‌ها دادیم‌. ۳ میلیارد حقوق مربیان و ورزشکاران را دادیم. همچنین ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حقوق ۱۰ نفر ورزشکار بورسیه توسط IOC به صورت معادل ریالی پرداخت شده و ۲۸ میلیارد تومان هزینه پرسنلی و سایر امور بوده است. همچنین ۱۲ میلیارد تومان زیر ساخت‌ها هزینه شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ١٨ کمیسیون فعال در کمیته داریم، ۲۳۰ نفر از نخبگان ورزش با ما همکاری دارند. همچنین تاریخ شفاهی را به صورت جدی در دستور کار دادیم، امیدواریم تا پایان سال اولین محصول آن را رونمایی کنیم، تا کنون ١٤ پروژه تاریخ شفاهی تصویب شده است. در کمیته بنا داریم با مجوز نهادها ۱۰ تا ۱۵ قهرمان را جذب کنیم و نسل آینده مدیران کمیته از قهرمانان خواهند بود.

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ جلسه با مسئولین جهانی داشتیم و آنچه برای ما حیاتی است این است که در دیپلماسی کاهش تهدیدات و افزایش فرصت‌ها را شاهد باشیم. تمام ظرفیت کمیته و وزارت ورزش برای برگزاری رویدادهای ۲۰۲۱ که مهم ترین آن المپیک است، خواهد بود.

صالحی‌امیری گفت: آنچه شکل گرفت این است که علاوه بر پرداخت صددرصدی بودجه، ۱۴ میلیارد تومان مازاد به فدراسیون‌ها کمک شد تا بهترین آمادگی را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئله اساسنامه کمیته با تعامل قابل حل شدن نبود و آیا ممکن است با IOC وارد مناقشه شویم، گفت: الان اساسنامه در کمیته اجرا می‌شود ولی در تلاشیم تا با تعامل با شورای نگهبان مسئله حل شود و دنبال مناقشه نیستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه قبلا گفته بود اگر کمیته عضو مجمع فوتبال نباشد، از حضور فدراسیون فوتبال در مجمع جلوگیری می‌شود، گفت: فوتبال بخش تفکیک ناپذیری از جامعه است. سیاست ما با فوتبال تعاملی است. فوتبال کام ملت را شیرین کرده و باید به تقویت فوتبال کمک کنیم. درباره اینکه ما در مجمع هستیم یا نه با تعامل این موضوع را حل خواهیم کرد و من به صلاح کمیته نمی‌دانم تقابل داشته باشیم. با انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص صحبت خواهیم کرد. فعلا مبنا را بر سکوت گذاشتیم تا انتخاب رئیس و هیئت رئیسه جدید فدراسیون انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.