سرمربی شهرداری سیرجان در واکنش به بی‌توجهی مسوولان فدراسیون فوتبال نسبت به خروج تیم ملی زنان از رنکینگ فیفا گفت: هیچ وقت مساله برگزاری اردوهای زنان تا این اندازه اهمیت نداشته و نباید آن را به مشخص شدن تکلیف فدراسیون و برگزاری انتخابات موکول کرد.

مریم جهان نجاتی در مورد خروج تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا به ایسنا گفت: مدتی است از رنکینگ خارج شده‌ایم و هنوز اتفاقی نیفتاده است. فدراسیون اکنون درگیر داستان انتخابات است اما امیدوارم هر چه سریع‌تر مسوولان برای فوتبال و فوتسال زنان فکری بکنند چون فوتسال هم باید از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کند. به عنوان کسی که سال‌ها برای فوتبال این مملکت زحمت کشیده و همیشه در میدان بوده از مسوولان خواهش می‌کنم هر چه سریع‌تر برای خارج کردن فوتبال و فوتسال زنان از این وضعیت و برگزاری اردوها تدبیری بیندیشند.

او در مورد تاثیر خروج از رنکینگ فیفا بر بازیکنان بیان کرد: زحمت زیادی کشیده شده که در رنکینگ قرار بگیریم اما اکنون خارج شده‌ایم و این که فکر کنید هر چه در این سال‌ها زحمت کشیده‌اید از بین رفته باعث بی‌علاقگی، بی‌انگیزگی و دلسردی می‌شود. فدراسیون باید مساله رنکینگ زنان و برگزاری اردوهای فوتبال و فوتسال را در اولویت قرار بدهند. هیچ وقت و هیچ زمانی مساله برگزاری اردوهای زنان تا این اندازه اهمیت نداشته و نباید آن را به مشخص شدن تکلیف فدراسیون و برگزاری انتخابات موکول کرد.

سرمربی شهرداری سیرجان در مورد کیفیت لیگ جاری فوتبال زنان گفت: از نظر فنی لیگ امسال نسبت به دوره‌های قبل باکیفیت‌تر بوده و رقابت‌ها بسیار نزدیک است. سازمان لیگ هم در زمینه برگزاری خوب و منظم مسابقات سال متفاوتی را داشته است. از طرفی دیگر از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. تیم بسیار جوانی داریم و در هفته‌های اخیر به نوجوانان میدان داده‌ایم که برخی از آن‌ها پدیده‌های لیگ هستند.

او در واکنش به این که شهرداری سیرجان امسال متفاوت‌تر و قوی‌تر از سال‌های قبل ظاهر شده است، بیان کرد: چند سال است که سعی کرده‌ایم ترکیب اصلی تیم را حذف کنیم. ضمن اینکه ۶ -۵ بازیکن ۱۶ ساله را به عنوان بازیکن غیر بومی از تیم ملی نوجوانان به سیرجان آوردیم که آن‌ها را از سال ۹۲ حفظ و سعی کردیم، به تدریج کمک‌شان کنیم. آن‌ها اکنون جوانان بسیار پخته‌ای هستند. کار کردن با جوانان، توجه با رده‌های پایه و بها دادن به آنها از جمله برنامه‌هایی بوده که در سال‌های اخیر دنبال کرده‌ایم و اکنون از آن سود می‌بریم.

جهان‌نجاتی در مورد به کارگیری بازیکنان جوان در لیگ گفت: هر چه مربیان شهامت استفاده از بازیکنان جوان را داشته باشند، به آینده فوتبال کمک کرده‌اند اما تیم‌ها به حدی نتیجه‌گرا هستند که تعداد کمی از آن‌ها به جوانان فرصت می‌دهند. با این حال هر خبری که از بازیکنان نوجوان و جوان می‌شنویم، خبرهای خوبی است و نسل جدیدی به فوتبال اضافه می‌شود. امیدوارم همه باشگاه‌ها در کنار نتیجه گیری به فوتبال رده‌های پایه و بازیکنان کم سن و سال بها بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.