مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید اگر شاگردان گل‌محمدی فاتح لیگ قهرمانان آسیا شوند، این افتخاری نه تنها برای پرسپولیس، بلکه افتخاری برای کل خانواده فوتبال ایران خواهد بود.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید اگر شاگردان گل‌محمدی فاتح لیگ قهرمانان آسیا شوند، این افتخاری نه تنها برای پرسپولیس، بلکه افتخاری برای کل خانواده فوتبال ایران خواهد بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال پرسپولیس که پیش از این صعودش به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان نماینده منطقه غرب را قطعی کرده، حالا منتظر این است تا با مشخص شدن قهرمان شرق، در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) در دیدار فینال که در ورزشگاه الجنوب شهر دوحه برگزار خواهد شد، برای کسب این افتخار بزرگ حمله‌ور شود و کریم باقری مربی سرخپوشان تهرانی می‌‌گوید اگر این تیم موفق به انجام این کار شود، ارزشش را خواهد داشت.

کریم باقری که به همراه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفت: قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا قطعاً نتایج بسیار مثبتی برای ما به ارمغان خواهد داشت. این قهرمانی از نظر مالی و اگر از منظر بزرگتر به آن نگاه کنیم، می‌تواند استعدادهای جوان را ترغیب به روی آوردن به فوتبال کند تا تلاش خود را برای حرفه‌ای شدن ادامه دهند. این آنها را تشویق می‌کند که تا به تلاش خود برای دستیابی به موفقیتی که آرزوی آن را دارند، ادامه دهند.

مربی تیم پرسپولیس ادامه داد: با عملی شدن این اتفاق، فوتبال در سراسر ایران، هم در سطح باشگاهی و هم در سطح ملی شکوفا خواهد شد و به ما این امکان را می‌دهد که یکسری بازیکن آموزش دیده داشته باشیم که می‌توانند آینده تیم ملی را بسازند. ما باید روحیه خود را بالا نگه داریم، کاملاً تمرکزمان را حفظ کنیم و برای کسب پیروزی انگیزه لازم را داشته باشیم. ما در بازی‌های داخلی ایران هم با رقبای سرسختی مصاف می‌کنیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در آن بازی‌ها هم نتیجه مثبتی کسب کنیم که این باعث می‌شود تا روحیه تیم پیش از سفر به قطر تقویت شود.

پرسپولیس مهاجم گلزن خود یعنی عیسی آل‌کثیر را برای دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در اختیار نخواهد داشت، مهاجمی که پیش از دیدار با النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی به خاطر شادی گلش و آنچه که تبعیض‌ نژادی تفسیر شد با محرومیت شش ماهه از سوی AFC مواجه شد. همچنین وحید امیری و احسان پهلوان به خاطر دریافت کارت زرد در مرحله نیمه نهایی در بازی فینال قادر به همراهی سرخپوشان نخواهند بود، این در حالی است که شجاع خلیل‌زاده هم با جدایی از پرسپولیس راهی تیم الریان قطر شد.

بشار رسن که در ماه اکتبر به طور علنی گفته بود قصد ترک پرسپولیس را دارد برای ماندن در این تیم متقاعد شد، بازیکنی که در فینال دو سال پیش لیگ قهرمانان اروپا در شکست پرسپولیس مقابل کاشیما آنتلرز نقش کلیدی در این تیم داشت، اما از آن موقع تا حالا خیلی چیزها در این تیم ایرانی تغییر کرده است. برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات در ماه ژوئن ۲۰۱۹ از پرسپولیس جدا شد و جانشین او، یحیی گل‌محمدی مدافع پیشین تیم ملی ایران بر تغییر بازیکنان این تیم نظارت داشته است.

کریم باقری در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: پس از چند تغییری که فصل گذشته داشتیم از جمله اضافه شدن سرمربی و بازیکنان جدید، در بازی‌های داخلی و آسیایی کار سختی داشتیم. به همین خاطر رسیدن به فینال پس از آن چالش‌های دشوار، برای‌مان معنا و مفهوم زیادی دارد.

برگزاری بیشتر بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا به طور متمرکز و بدون حضور تماشاگران در قطر تنها باعث ایجاد وضعیت مالی نامطلوبی در باشگاه پرسپولیس شده است و جایزه جذاب چهار میلیون دلاری برای قهرمانی در این مسابقات، انگیزه زیادی در بازیکنان و اعضای این تیم به وجود آورده است، هرچند آنها حالا این شانس را دارند تا پس از تیم پاس تهران که در سال ۱۹۹۳ به قهرمانی آسیا رسید، اولین تیم ایرانی شوند که بر قله آسیا می‌ایستد.

مربی پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: کسب جام در هر تورنمنتی شیرین است. اگر ما با جام قهرمانی در چمدان‌های خود به ایران بازگردیم، این افتخاری نه تنها برای پرسپولیس، بلکه افتخاری برای کل خانواده فوتبال ایران خواهد بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )