در یکی از کم‌سابقه‌ترین سناریوها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، امسال در هفته آخر مرحله گروهی در گروه B هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی دارند و در عین حال همه آنها ممکن است حذف شوند.

در یکی از کم‌سابقه‌ترین سناریوها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، امسال در هفته آخر مرحله گروهی در گروه B هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی دارند و در عین حال همه آنها ممکن است حذف شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال اینتر با پیروزی شب گذشته‌اش (سه‌شنبه) در خانه مونشن‌گلادباخ در لیگ قهرمانان اروپا سبب شکل‌گیری یکی از کم‌سابقه‌ترین وضعیت‌ها در تاریخ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد، چرا که حالا هر ۴ تیم گروه B شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی را دارند و در عین حال هر ۴ تیم هم ممکن است حذف شوند.

اینتر که با نتیجه ۳ بر ۲ میزبان آلمانی‌‌اش را شکست داد، هنوز با ۵ امتیاز قعرنشین است و برای اینکه به مرحله بعد صعود کند هفته آینده باید در سن‌سیرو شاختار دونتسک را شکست دهد و امیدوار باشد که نتیجه دیگر بازی گروه میان رئال مادرید و بوروسیا دورتموند مساوی نشود. در حال حاضر مونشن‌گلادباخ ۸ امتیازی صدرنشین است و شاختار دونتسک با با ۷ امتیاز در رده دوم. رئال مادرید نیز ۷ امتیازی است اما به خاطر کسب نتایج ضعیف‌تر در بازی‌های رودر با شاختار در جایگاه سوم قرار دارد.

این به آن دلیل است که اگر اینتر و رئال مادرید هم امتیاز شوند، این تیم اسپانیایی خواهد بود که به دلیل کسب نتایج بهتر در بازی‌های رودررو به مرحله بعدی صعود می‌کند. به این ترتیب این خطر وجود دارد که رئال مادرید و مونشن‌گلادباخ در اسپانیا به تساوی رضایت دهند و با ارائه یک بازی محتاطانه ریسک باخت را به حداقل برسانند. این هم اما برای رئال مادرید زین‌الدین زیدان تصمیم عاقلانه‌ای نیست، چرا که اگر اینتر در خانه‌اش به شاختار دونتسک امتیاز دهد، رئال مادرید هم حذف می‌شود و باید به لیگ اروپا برود. اگر اینتر به شاختار ببازد، قعرنشین خواهد ماند و شانس رفتن به لیگ اروپا را هم از دست خواهد داد.

به این ترتیب در هفته آخر رقابت‌ها، اینتر و رئال مادرید هر دو به کمک یکدیگر نیاز دارند تا بتوانند به مرحله بعدی صعود کنند هر چند برخلاف اینتر، سرنوشت صعود رئال مادرید در دستان خودش است و با یک پیروزی می‌تواند فارغ از اما و اگرهای بازی اینتر و شاختار صعود کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.