مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: نامه باشگاه ما به وزیر رنج‌ نامه بود چرا که متحمل اشتباهات داوری سریالی در این فصل و فصل گذشته شده‌ایم.

جواد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این جلسه با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت به صورت وبینار برگزار شد و باتوجه به شرایط تصویری که برای اعضا فراهم شده بود، وزیر ورزش و جوانان، سرپرست و دبیرکل فدراسیون، اعضای هیات رییسه فدراسیون، مدیرعامل‌های باشگاه‌ها و رئسای هیات فوتبال استان‌ها در این جلسه حضور داشتند. جلسه خوبی بود و صحبت‌های سازنده‌ای از سوی دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان ارائه شد و مو شکافانه و جزئی صحبت و در خصوص فوتبال کشور ارائه طریق کرد. آقای بهاروند و همچنین آقای نبی هم هم گزارش خیلی خوبی از شرایط حال حاضر فوتبال ما ارائه کردند.

تایید این اساسنامه یک اتفاق تاریخی است

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن ادامه داد: زحمات زیادی کشیده شد تا یک اتفاق تاریخی افتاد و با رای بالا و قاطع اساسنامه فدراسیون مورد تایید قرار گرفت و ۹۵ درصد از اعضای مجمع رای موافق صادر کردند. من هم موافق بودم و نظر مثبتی داشتم. اساسنامه‌ای که اکنون تایید شد، در چندین مرحله به فیفا ارسال شد و کارشناسی‌های مختلفی روی آن‌ صورت گرفت و مجدداً برای اصلاح بازگشت خورد و افراد متخصص روی این اساسنامه بحث و بررسی کردند. اعضای داخلی فدراسیون به ویژه کمیته‌های مربوط به تدوین مقررات، کمیته بین‌الملل و کارشناسان مربوط و همچنین سایر نهادهایی که می‌توانستند کمک کنند، از جمله وزارت ورزش و جوانان کمک و کار انجام دادند.

او با بیان این‌که اساسنامه خوبی آماده شده است، گفت: این اساسنامه نقشه راه آینده کشور است و می‌تواند بسیار راهگشا باشد. اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد تدوین و تایید فیفا به عنوان نهاد بین‌المللی و متولی فوتبال هم قرار گرفته است. نکاتی که در اساسنامه وجود دارد نکات خوب و سازنده‌ای برای آینده فوتبال کشورمان است و ان‌شاءالله درخصوص مسائل داخلی و خارجی از طریق این اساسنامه می‌توانیم موفق عمل کنیم. ان‌شاءالله با وجود این اساسنامه شرایط خوبی برای انتخابات فراهم شود و آینده فوتبال کشورمان به دست هر فرد یا افرادی که متولی فوتبال ما خواهند بود، موثر باشد.

هیچ تیمی در حد ذوب‌آهن از مسائل داوری آسیب ندید

محمدی درباره وضعیت تیم ذوب‌آهن عنوان کرد: تیم ما تلفیقی از جوانان خیلی خوب و بازیکنان باتجربه است. کادر فنی خوبی داریم و در تلاش هستند که بهترین نتایج را کسب کنند تا ان‌شاءالله بازی‌های باکیفیتی از ذوب‌آهن ببینیم. در این سه هفته بازی‌های خوبی را از تیم‌مان شاهد بودیم اما متاسفانه هیچ تیمی اشتباهات مهلک داوری که برای تیم ما اتفاق افتاده است را تجربه نکرده است. در این حوزه بیست سال است فعالیت داشتم و به اعتقاد کارشناسان صاحب نظر هستم و می‌دانم که در این چند هفته هیچ تیمی در حد ذوب‌آهن از مسائل داوری آسیب ندید.

او ادامه داد: در هفته اول مقابل تا دقیقه ۹۵ بازی را برده بودیم اما بعد از آن تصمیم اشتباه، انگیزه تیم به هم ریخت. ما در آن بازی به هیچ عنوان راضی به مساوی نبودیم چرا که حق ما پیروزی بود اما حق‌مان ضایع شد و از بین رفت. در هفته دوم دقیقه اول بازی به اشتباه بازیکن ما اخراج شد و شیرازه تیم از هم دیگر گسسته شد. این موضوع باعث می‌شود تمام افکار و برنامه‌ها به هم بریزد. اگر به شما بگویند امروز باید ۱۰ نفره بازی کنید بسیار بهتر از آن است که به زمین بروید و به ناحق بازیکن‌تان را اخراج کنند. باز هم با تمام این تفاصیر دیدم بچه‌هایمان چقدر تلاش و حفظ روحیه کردند و سرمان در آن بازی هم بریده شد.

تیم داوری بازی ما مقابل پیکان با شهامت بود

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره بازی هفته سوم این تیم مقابل پیکان گفت: ابتدا باید بگویم این صحبت‌هایی که درخصوص VAR می‌کنند و می‌گویم کمک داور ویدیوئی برای اولین بار در ایران استفاده شد اصلا درست نیست. قبلا این موردها را داشتیم و در زمانی که خودم هم داوری می‌کردم این اتفاق افتاد. در سایر کشورهای دنیا این مسئله وجود داشت و قبل از این‌که VAR وارد فوتبال شد هم توصیه قانون گذار این بود که یک تیم دارد بازی را قضاوت می‌کند و هر چهار داور موظف هستند تا در انجام فرآیند بازی بیشترین دقت را داشته باشند و کمک کنند تا نقص‌ها را برطرف کنند.

او ادامه داد: داور چهارم و تیم داوری خیلی خوب کار کردند. داور چهارم با شهامت ایستاد و به داور وسط اطلاع داد که اشتباه تصمیم گرفتید و شهامت داور وسط در پذیرش و تصحیح اشتباهش کار آموزشی خیلی خوبی است که این تیم داوری انجام داد. همچنین رفتار بازیکن پیکان با شهامت بود چرا که به خود داور گفت هیچ خطایی اتفاق نیفتاده است. این‌ها همه کمک کرد که یک تصمیم اشتباه دوباره تکرار نشود و باعث شد آسیب جدی‌ به ذوب‌آهن وارد نشود. اگر در بازی‌های گذشته هم داورها با کمک‌هایشان مشورت می‌کردند یا کمک داورها به داورها کمک می‌کردند دیگر این اتفاق رخ نمی‌داد.

نامه باشگاه ذوب‌آهن به وزیر رنج‌ نامه بود

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرد: در بازی با فولاد کمک داور باید به داور اعلام می‌کرد که خطا بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاده است و یا بازی با ماشین سازی کمک داور باید به داور اعلام می‌کرد اشتباه خطا گرفتید. داور با فاصله سی متری به اشتباه سوت زده است و در این موقعیت کمک داور باید بیاید و کمک کند. می‌شد مانند همین کاری که در بازی با پیکان رخ داد، در دیگر بازی‌ها هم اتفاق میافتاد تا اینقدر حق ما ضایع نشود. اگر اینطور می‌شد تیم ما هفت امتیاز داشت و در شرایط بهتری در جدول قرار گرفته بود.

او درباره نامه این باشگاه به وزیر مبنی بر کنار کشیدن از لیگ برتر گفت: ما مکاتبه‌ای سر گشاده داشتیم و بیشتر دردنامه و رنج نامه‌ای بود که برای دکتر سلطانی فر نوشتیم. این به خاطر داوری یک هفته نبوده است و به خاطر اشتباهات سریالی بود که در این فصل و در فصل گذشته متحمل شدیم. در فصل گذشته اشباهات مهلک داوری تیم ذوب‌آهن را در شرایط خیلی بدی قرار داد و در منطقه سقوط قرار گرفتیم. تمام مستنداتش هم وجود دارد و اگر حق خودمان را به ما می‌دادند دیگر این طور نمی‌شد. مکاتباتی زیادی هم با فدراسیون داشتیم و آن‌ها هم پذیرفتند اما این همه مکاتبات و نامه‌ها به ما هیچ امتیازی نداد و باعث شد در شرایط خیلی سختی قرار گرفتیم.

حق باشگاهی با این پیشینه و قدمت نیست که این‌گونه با آن برخورد شود

محمدی با بیان این‌که تیم‌ ما را داشتند جزو تیم‌های سقوط کننده قرار می‌دادند، گفت: چه کسی باید پاسخگوی ما باشد. چه کسی می‌تواند پاسخگوی این‌ همه زحمت و تلاش پرسنل ذوب‌آهن و خون و دلی که می‌خورند، باشد. پرسنل ذوب‌آهن با این باشگاه زندگی می‌کنند و نتایج باشگاه ما در روحیه و انگیزه پرسنل ذوب‌آهن تاثیر دارد. در روحیه و زندگی تک تک هواداران ما هم تاثیر دارد. حق باشگاهی با این پیشینه و قدمت نیست که این‌گونه با آن برخورد شود و خیلی راحت بگوییم اشتباه داوری است و کاری هم نمی‌توان کرد. ما نشستیم ساعت‌ها درباره تمام این مسائل بحث و صحبت کردیم.

او ادامه داد: مکاتبه‌ای که با دکتر سلطانی فر داشتیم نه نمایش و نه بیانیه بوده است. در این یکی دو سالی که در باشگاه بوده‌ام هیچ موقع بر علیه شخص یا سازمان‌های حقوقی بیانیه ندادیم و این کار را درست نمی‌دانیم. به هر حال ما در لیگ حرفه‌ای قرار داریم و این عنوان را یدک می‌کشیم. تمام این مسائل را می‌دانیم که درک می‌کنیم و بعد از سال‌ها کار کردن در پست‌های مختلف فوتبالی این تجربه را داریم که چه کاری انجام دهیم. اما متاسفانه چه کسی باید پاسخگوی این مشکلات باشد. مگر یک تیم چقدر تحمل خسارت را دارد و یک مربی چقدر می‌تواند تلاش و برنامه‌ریزی کند. مگر در یک مسابقه چند بار موقعیت گل ایجاد می‌شود.

رحمان رضایی مورد حمایت ما است

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با اضافه کرد: درست است اعتقاد داریم اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است اما بالاخره ما هم حق داریم و یکی باید جواب ما را بدهد. حیف است این باشگاه با پنجاه سال قدمت به اشتباه یک دسته پایین تر بیفتد. اگر این اتفاق رخ دهد سرنوشت ذوب‌آهن هم پاس، ملوان و برق شیراز می‌شود. این باشگاه‌ها ریشه دار و قدیمی هستند و چرا باید به راحتی آن‌ها را از دست دهیم. اگر این تیم‌ها نباید نتیجه‌اش تضعیف فوتبال ایران خواهد بود. بالاخره کسی باید پاسخگوی حقوق این باشگاه‌ها باشد.

او درباره انتقادهایی که از رحمان رضایی وجود دارد، عنوان کرد: رحمان رضایی یکی مربی‌های جوان و با انگیزه لیگ برتر ما است و تیم ما هم در هر صورت تیم خوبی است. باوجود این‌که تجربه خیلی زیادی در لیگ برتر دارد اما تیمی با تلفیق جوانان و باتجربه‌ها ساخته شده است. برای کسب نتیجه قطعا نیاز به فرصت و زمان وجود دارد و همانطور که تا امروز مورد حمایت ما بودند، این حمایت ادامه دار خواهد بود. باید به آن‌ها اجازه دهیم که با آرامش فعالیت خودشان را انجام دهند و ان‌شاءالله دیگر این اتفاقات داوری رخ نداده بود و با همت و تلاش کادرفنی در هفته‌ آینده نتایج خوبی کسب می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.