دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: پیش‌بینی‌مان این است که انتخابات ریاست فدراسیون اواخر بهمن یا اوایل اسفند برگزار شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: پیش‌بینی‌مان این است که انتخابات ریاست فدراسیون اواخر بهمن یا اوایل اسفند برگزار شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به شرایط فوری و همچنین وضعیت کشور به لحاظ شیوع کرونا، مجمع فردا به صورت وبینار برگزار می‌شود. ما برای سهولت کار با توجه به ماده ۳۸ اساسنامه، مجموعه اطلاعات و فرم‌های رای‌گیری و انتخاب اعضای کمیته انتخاباتی، صورت‌های مالی، تراز مالی، برنامه و ... را از طریق سامانه‌ای که ایجاد شد، برای تک تک اعضا ارسال کردیم و آنها هم همگی رؤیت کردند. آنها موارد مدنظر را در داخل این سامانه مشاهده کردند و شرایط رای‌گیری مشخص است.

وی افزود: برگزاری مجمع و این رای‌گیری به صورت حضوری بهتر است اما به صورت وبینار ساز و کار را ایجاد کردیم و اعضای مجمع در مهلتی که مشخص شده بود، فرم‌ها را در سامانه پر کردند و فیزیکی هم ارسال کردند و این مدارک توسط ناظران مجمع بررسی می‌شود و به هر حال فردا اعلام عمومی خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به موعد زمانی که فیفا در نظر گرفته بود، فردا نتایج را اعلام می‌کنیم. رسانه‌ها هم می‌توانند وارد بشوند و مجمع را ببینند. ما امروز هم در محل آکادمی فوتبال هستیم تا مجددا این سیستم تست شود.

نبی درباره رای‌گیری آنلاین گفت: این سامانه‌ای که تعریف شد، برای بالاترین مقام عضو باشگاه ، هیئت یا ... تعریف و رمز آن مشخص شده است. ما اظهار هویت آنها را از طریق همین سامانه به آنها دادیم و تمام ۷۵ نفر مدارک رو هم فرستاده‌اند و ناظران هم کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجمع فردا نسبت به مجامع قبلی بهتر و شفاف‌تر خواهد بود، در پاسخ به این سوال که اگر اساسنامه تایید نشود، این اتفاق منجر به تشکیل کمیته عادی سازی خواهد شد یا نه؟ عنوان کرد: اعضای مجمع موافقت یا عدم موافقت را اعلام و پرینت هم گرفتند و این پرینت‌ها ارسال شده است و کار به مجامع بعدی نخواهد رسید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره زمان انتخابات ریاست فدراسیون گفت: اساسنامه جدید که فردا مصوب می‌شود، ۷۰ روز بعد تاریخ را اعلام می‌کنیم و پیش بینی‌ می‌کنیم اواخر بهمن یا اوایل اسفند برگزار می‌شود. درباره ثبت‌نام نامزدها نیز تا ۵۰ روز قبل از تاریخی که زمان انتخابات برگزار می‌شود، نام‌نویسی آغاز خواهد شد و افراد می‌توانند شرکت کنند.

نبی درخصوص قول به فیفا برای تغییرات دوباره در اساسنامه طی یک سال آینده خاطرنشان کرد: این اساسنامه حتی نسبت به اساسنامه سایر کشورها به‌روز‌رسانی شده است. در واقع اکثر کشورها این اساسنامه را حتی به روز رسانی نکرده‌اند و ما در این باره پیشتاز هستیم.

وی در پایان درباره لیگ فوتسال گفت: مکاتبات با سازمان‌های مربوطه انجام شده و منتظر اعلام نظر آنها هستیم. فوتسال مقام‌آور است و امیدواریم زودتر شروع کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.