هفته سوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز با چهار بازی آغاز می شود که در یکی از دیدارهای حساس امروز استقلال از ماشین سازی تبریز پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه دنبال می‌شود که امروز ۴ دیدار از ۸ دیدار آن برگزار می‌شود. در بازی‌های امروز گل گهر سیرجان میزبان فولاد است، استقلال در تهران از ماشین سازی پذیرایی می‌کند، نساجی در تهران به دیدار سایپا می‌رود و دو تیم تازه به لیگ برتر راه یافته آلومینیوم و مس رفسنجان در اراک به مصاف هم می‌روند.

گل گهر - فولاد

این دیدار حاوی نکات زیادی است که حائز اهمیت ترین آن تقابل امیر قلعه نویی و جواد نکونام است. مربیانی که شاید رابطه آنها هیچ گاه گرم نشود. قلعه نویی کهنه کار و نکونام جوان و انرژیک علاوه بر انگیزه‌های شخصی، انگیزه‌های جدولی زیادی هم برای پیروزی در این دیدار دارند. هر دو تیم دیدارهای هفته گذشته شان را با پیروزی پشت سر گذاشته و با روحیه فراوان به این دیدار می‌آیند.

گل گهر در عین ناباوری صدرنشین لیگ برتر است و آنها برای تثبیت این صدرنشینی به پیروزی خانگی مقابل تیمی نیاز دارند که هفته گذشته استقلال مدعی را از پیش رو برداشته است.

آنچه فولاد در دو هفته ابتدایی نشان داده قدرت بالای این تیم در تغییر دادن نتیجه در دقایق پایانی است. شاگردان نکونام ۴ امتیاز خود را از کامبک‌های لحظات پایانی بازی دارند و این نکته‌ای است که سیرجانی‌ها باید به آن دقت کنند.

فولاد در صورت پیروزی ۷ امتیازی شده و شانس صدرنشینی در هفته چهارم را پیدا می‌کند و گل گهر در صورت پیروزی ۹ امتیازی شده و قطعاً به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه می‌دهد.

استقلال - ماشین سازی

دیدار با ماشین سازی آن هم در ورزشگاه خانگی می‌تواند فرصت مناسبی برای محمود فکری و تیمش باشد به جهت بیرون رفتن از زیر شاری که پس از شکست مقابل فولاد برای این تیم ایجاد شد.

سرمربی آبی پوشان هنوز آنطور که باید و شاید از مهره‌های جدیدش استفاده نکرده و شاید شکست مقابل فولاد این فضا را ایجاد کند تا فکری دست و دلش برای استفاده از بازیکنان جدید نلرزد. خیلی از کارشناسان بر این باور هستند که حضور نفراتی مثل شجاعیان، مهدی پور، دیاباته و نادری در ترکیب اصلی استقلال می‌تواند به این تیم در ارائه بازی‌های بهتر کمک کند.

ماشین سازی یک امتیازی است و برای آنکه از همین اوایل لیگ در باتلاق انتهای جدول گیر نکند نیاز به امتیازات این بازی دارد و استقلال برای کم کردن فاصله‌اش با صدر جدول به شدت به پیروزی در این دیدار نیاز دارد.

سایپا - نساجی

همسایه‌های ۲ امتیازی رده‌های ۱۲ و ۱۳ جدول امروز باید برای فاصله گرفتن از انتهای جدول در این بازی پیروز شوند. هیچیک از دو تیم در این فصل برد و باخت را تجربه نکرده و دیدارهای شان را با تساوی به اتمام رسانده‌اند.

ابراهیم صادقی سرمربی جوان سایپا سومین فصل پیاپی حضورش در این تیم را تجربه می‌کند و به اندازه کافی برای جا انداختن تفکراتش زمان داشته است و انتظار می‌رود نارنجی پوشان با صادقی نتایج بهتری بگیرند. در مقابل وحید فاضلی که دومین فصل حضورش در این تیم را تجربه می‌کند، برای اولین بار سرمربی بودن را تجربه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این دیدار حضور روزبه شاه علی دوست کاپیتان پیشین سایپا با این تیم در پیراهن نساجی است. شاه علی دوست بعد از یک دهه حضور در سایپا از این تیم جدا شد.

آلومینیوم اراک - مس رفسنجان

این دیدار فرصتی ایجاد می‌کند تا حتماً یکی از این دو تیم تازه وارد به لیگ برتر در جدالی رو در رو اولین امتیاز لیگ برتری شان را به دست آورند و شاید هم در صورت مساوی، هر دو تیم همزمان به اولین امتیاز لیگ برتری برسند.

آلومینیوم و مس هر دو از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده، هر دو تیم به مربیانی که با آنها به لیگ برتر صعود کرده وفادار مانده و هر دو نیز دیدارهای قبلی خود را با شکست به اتمام رسانده‌اند. این بازی با هر نتیجه‌ای به اتمام برسد یکی از این دو تیم و یا هر دو به اولین امتیازات لیگ برتری خود خواهند رسید.

برنامه بازی‌های هفته سوم لیگ برتر به شرح زیر است؛

چهارشنبه ۵ آذر

گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۶:۱۰‬ -‬ ‏ورزشگاه‬ اما علی سیرجان

تیم داوری: علی صفایی – حسن انتظاری – محمد عطایی – جواد رحیم زاده ناظر: سعید بطحایی‌

استقلال - ماشین سازی تبریز؛ ساعت ۱۶:۵‬ -‬ ‏ورزشگاه‬ آزادی تهران

تیم داوری: علی بای – حسن ظهیری – حمید نادری – پیمان فرخی مهر ناظر: اسماعیل صفیری‌

سایپا - نساجی؛ ساعت ۱۶:۲۰‬ -‬ ‏ورزشگاه‬ دستگردی تهران

تیم داوری: مرتضی منصوریان – یوسف مغروری – فرهاد فرهادپور – مجید محمدی ناظر: حیدر شکور

آلومینیوم اراک - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۶:۳۰ - ‬ورزشگاه امام خمینی اراک

تیم داوری: یاسر همرنگ – فرزاد بهرامی – حمیدرضا کنعانی – سعید لهراسبی ناظر: حاتم بک پور

پنجشنبه ۶ آذر

شهرخودرو - صنعت نفت؛ ساعت ۱۵:۴۵‬ -‬ ‏ورزشگاه‬ امام رضا مشهد

تیم داوری: سیدعلی اصغر مومنی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – امید سعید فر ناظر: رحیم رحیمی مقدم‌

ذوب آهن اصفهان - پیکان؛ ساعت ۱۶:۲۰‬ -‬ ‏ورزشگاه‬ فولادشهر اصفهان

تیم داوری: سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – احد سلطانی – میثم حیدری ناظر: علیرضا یزدانی‌

تراکتور - سپاهان؛ ساعت ۱۶:۳۰ - ورزشگاه یادگار امام تبریز

تیم داوری: بیژن حیدری – آرمان اسعدی – محمدجواد مداح – محمد حسین ترابیان ناظر: مسعود مرادی‌

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس؛ ساعت ۱۶:۳۵ - ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

‌تیم داوری: اشکان خورشیدی – علیرضا ایلدروم – هادی طوسی – حسین زیاری ناظر: حسن کامرانی فر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.