قزوین - رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری زکات جمع آوری شده در قزوین از بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین حجت الاسلام باب اله شهسواری در تجلیل از یکی از فعالان پرداخت زکات در روستای "شانین" بیان کرد: زکات دستور الهی و واجب است و اگر کسی آن را واجب نداند، قطع یقین از آیات و روایات کمترین آگاهی را ندارد.

وی ادامه داد: خداوند سبحان در قرآن زکات را در کنار نماز بیان کرده است و این بیان برای ما پیام دارد تا اهمیت و جایگاه زکات را بدانیم که در کنار ستون دین بیان شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این جایگاهی که در دین اسلام برای زکات قرار داده شده ما را به اهمیت آن رهنمون می‌سازد تا مبادا نسبت به زکات که فریضه‌ای دینی است، کم توجهی کنیم.

وی افزود: زکات بر اساس قول معروف بر ۹ کالا واجب است و ما نیز تلاش می‌کنیم در این زمینه و بر همین اساس زکات را در جامعه اجرا کنیم که در چنین صورتی بسیاری از مشکلات نیازمندان حل می‌شود.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: یکی از فلسفه‌های زکات در جامعه، اجرای آن برای رفع مشکل نیازمندان و محرومان است و حال این اولویت بندی باید در مصرف زکات رعایت شود.

وی اعلام کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری زکات جمع آوری شده در قزوین از بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۴۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از این زکات دهنده خاطرنشان کرد: برخی افراد زکات می‌دهند و برخی از افراد مانند ایشان علاوه بر پرداخت زکات، برای ترغیب و تشویق سایر افراد نیز به امر زکات تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز در استان قزوین ضمن اینکه شاهد پرداخت زکات واجب هستیم، فعالان عرصه کشاورزی و باغ داری و دامداری در پرداخت زکات مستحبی نیز فعال هستند که ظرفیت گران سنگی برای استان است.

حجت الاسلام شهسواری یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن آمادگی در جمع آوری زکات، تنها بر هزینه کرد زکات برای محرومان تأکید دارد چراکه هدف تحقق دستور الهی است.

شایسته ذکر است در ادامه لوح تقدیری توسط مدیرکل کمیته امداد استان قزوین به این زکات دهنده در روستای شانین از توابع ضیا آباد، اهدا شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.