رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، تاکید کرد که روح هیات مدیره باشگاه هم از این انتخاب خبر نداشته است. وی گفت: پشت پرده‌ها را رو می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب یک‌باره جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس واکنش‌های مختلفی در جامعه در پی داشت. این انتخاب در حالی صورت گرفت که سمیعی همانند بعضی دیگر از مدیران این باشگاه سابقه ورزشی ندارد و وزارت ورزش و جوانان شفاف سازی خاصی برای این انتخاب خود انجام نداده است.

این موضوع با انتقاد شدید محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی همراه شد. فروردین در گفتگویی که با خبرنگار مهر داشت تاکید کرد که انتخاب سمیعی از سوی شخص وزیر در پی لجبازی با هواداران صورت گرفته و حتی روح هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم از این انتخاب خبر نداشته است.

وی با بیان اینکه حتی انتخاب ابراهیم شکوری به عنوان مشاور مدیرعامل پرسپولیس هم انتخاب سمیعی نبوده و از سوی وزارتخانه تحمیل شده است، همچنین به حل مشکل استقلال و پرسپولیس در پرونده «وینفرد شفر» و «برانکو ایوانکوویچ» بعد از برگزاری جلسه مسئولان دو باشگاه در مجلس پرداخت و توضیحاتی داد.

مشروح گفتگوی فروردین در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر - بعد از جلسه‌ای که با مسئولان استقلال و پرسپولیس در مجلس داشتید، دو پرونده سنگین آنها در قبال وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ خیلی زود بسته شد. مسئولان دو باشگاه و بخصوص استقلال ظاهراً این موفقیت را به نام خودشان مصادره کرده‌اند. ارزیابی شما به عنوان رئیس فراکسیون مجلس چیست؟

- محمدمهدی فروردین: اول از همه باید بگویم امیدوارم که این پرونده‌ها بسته شده باشد. خوشحالم که مسئولان باشگاه این پرونده را به نام خود مصادره می‌کنند ولی چرا قبل از جلسه با مجلس کاری نکردند؟ حتماً باید یک نفر یا یک نهاد نظارت کند که کار انجام شود؟ اسم این را چه می‌شد گذاشت؛ بی تعهدی و بی تدبیری؟ حتماً باید یک اهرم نظارتی باشد که کار پیش برود؟ کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند حتماً به شرح وظایف خود اشراف دارد.

مدیران استقلال و پرسپولیس کار بزرگی نکردند و فقط وظیفه خود را انجام دادند. اینکه قراردادی بسته می‌شود و باید بر اساس تعهدی همان قرارداد پولی پرداخت شود، خوشحالی ندارد. اتفاقاً جای تاسف دارد که یکسری تهدیدها صورت می‌گیرد و بعد کار انجام می‌شود.

* در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد، آیا شما راهکار خاصی به دو باشگاه ارائه کردید و یا کمک مالی به استقلال و پرسپولیس داشتید؟

- خیر؛ تنها چیزی که ما خواستیم این بود که مسائل باشگاه و موارد مالی را شفاف سازی کنند تا ببینیم در باشگاه چه می‌گذرد. باید بحث حسابرسی باشگاه را اعلام کنند و اینکه ورودی و خروجی منابع مالی از کجا می‌آید و در کجا هزینه می‌شود. به هر حال دو باشگاه منابع مالی پایداری از سوی کارگزاران خود دارند. چرا ابتدا باید خبر تعلیق یا محرومیت دو باشگاه بیاید و بعد آنها برای حل مشکل حرکت کنند؟ باید بگویم پول هست ولی مدیریت ضعیف است.

محمدمهدی فروردین

* منظورتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است؟

- استقلال، پرسپولیس و بعضی دیگر از باشگاه‌های خصوصی و خصولتی. اگر لازم باشد در آینده درباره آنها هم صحبت می‌کنیم.

* آیا در حال حاضر پرونده‌ای از فساد استقلال و پرسپولیس در مجلس وجود دارد؟

- همین که سیستم این دو باشگاه شفاف نیست یعنی تخلف. در همین بحث انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس نگاه کنید که هیات مدیره چنین انتخابی نداشته است. نحوه انتخاب جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس توهین به جامعه ورزش است. سمیعی انسان قابل احترامی است ولی انتخاب او با چه قیمتی؟ اینکه بخواهیم در لجبازی با هواداران کار را پیش ببریم درست نیست آن‌هم زمانی که تیم در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا است. اینها مشکلاتی است که به تصمیم اشتباه وزارت ورزش بر می‌گردد که یک شبه مدیرعامل پرسپولیس شد.

* اما هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که انتخاب سمیعی تصمیم خودشان بوده است.

- روح هیات مدیره هم از انتخاب سمیعی خبر نداشت. این انتخاب سلیقه‌ای و از سوی وزیر ورزش صورت گرفت و فرایند واقعی اش طی نشده است. وزارت ورزش تنها جایی است که در آن یک نفر تصمیم می‌گیرد. جالب اینجا است که ابراهیم شکوری هم مشاور مدیرعامل شد. یعنی حتی مشاور مدیرعامل هم انتخاب خود سمیعی نبود و از سوی وزارت ورزش به او تحمیل شد. البته شکوری از افراد ورزشی و فوتبالی است و ایرادی به خودش نیست ولی در کل سیستم انتخاب‌های وزارت ورزش منسوخ شده است.

* علی رغبتی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس روز گذشته در مصاحبه‌ای در خصوص واکنش مجلس به انتخاب سمیعی گفت که "هر سازمان برای خودش اختیاراتی دارد".

- یکی از ماموریت‌های مجلس رسیدگی به مطالبات مردم است. بهتر بود رغبتی در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد شفاف‌تر صحبت می‌کرد و واقعیت‌ها را می‌گفت. به هر حال مجلس در قبال این اتفاقات کوتاه نمی‌آید و پشت پرده‌ها را رو می‌کنیم.

* یعنی مجلس تصمیم دارد به انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس ورود کند؟

- انتخاب سمیعی اول از همه بی احترامی به شخص خود بود و بهتر بود که از تخصص وی در حوزه اش استفاده می‌شد. با این کار الان دو کرسی سوخته است یکی مدیرعاملی پرسپولیس که سمیعی تخصصش را ندارد و یکی هم پست قبلی او در وزارت ورزش. امروز (یکشنبه) هم در مجلس سئوال از وزیر ورزش را در سیستم وارد می‌کنیم و در صورت اعلام وصول، آقای سلطانی فر باید به مجلس پاسخگو باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )