تیم فوتبال ابومسلم خراسان که از تیم‌های ریشه دار در ایران محسوب می‌شود، بعد از چندین سال در حال احیا شدن و بازگشت به دسته دوم فوتبال ایران است.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال ابومسلم مشهد که روزگاری جزو تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران به شمار می‌رفت، در حال آماده شدن برای بازگشت به عرصه اول فوتبال ایران است. شاید ابومسلم برای هواداران امروزی فوتبال یادآور سال‌های پایانی این تیم در دهه هشتاد شمسی است که بازیکنان بزرگی را به عرصه اول فوتبال ایران معرفی کرد.

تیم مشکی و قرمزپوش فوتبال ایران که محبوب دل هواداران خراسانی بود و بارها تیم‌های قرمز و آبی تهران را شکست داده بود، فوتبالیست‌هایی نامداری مانند خداداد عزیزی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، رضا عنایتی، علیرضا نیکبخت واحدی، مهدی هاشمی نسب، محمد نصرتی، داود سیدعباسی، حسین بادامکی، میثم بائو، رضا جباری، خسرو حیدری، محمدرضا خلعتبری، علی موسوی، شهاب گردان، مهدی کیانی، بیژن کوشکی، فریدون فضلی و ... را به تیم‌های بزرگ ایران و تیم ملی معرفی کرد.

این تیم که در سایه بی‌تدبیری متولیان وقت خود از لیگ برتر به لیگ دسته یک و سپس به رده‌های پایین‌تر سقوط کرد و در نهایت منحل شد، این روزها در حال احیای مجدد است.

در واقع محمدرضا عباسی، مالک تیم سیاه‌جامگان مشهد که در سال‌های اخیر چند فصلی هم در لیگ برتر حضور داشت و در گذشته سابق مدیرعاملی ابومسلم را بر عهده گرفته بود، به همراه چند تن از مسئولان و پیشکسوتان استان خراسان در حال فراهم کردن شرایط برای بازگشت این تیم به عرصه اول فوتبال هستند.

نکته جالب توجه، حضور حشمت مهاجرانی، سرمربی پرافتخار تیم ملی فوتبال ایران در این باشگاه و ریاست هیات مدیره است. مهاجرانی که بعد از تیم ملی فوتبال ایران، به امارات رفت و به رشد فوتبال این کشور بسیار کمک کرد، درباره قبول سمت در این تیم گفت: ابومسلم تیم خانوادگی ما است. نطفه تیم در خانه ما بسته شد. من و سه برادرم در ابومسلم بازی می‌کردیم. همه هم اعتقاد دارند که پدر به خانه برگشته است.

وی ادامه داد: ما بنیان‌گذار این تیم بودیم. خیلی دوست دارم تیم احیا شود چرا که این تیم ریشه در خاک دارد. بازیکنان بزرگی در این تیم بازی کردند. در هر حال من توضیح بیشتری ندارم و مسئولان در حال فراهم کرد شرایط برای بازگشت ابومسلم به فوتبال باشگاهی هستند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر مسئولان این باشگاه به مدیرعاملی عباسی، در حال فراهم کردن شرایطی برای تشکیل کادرفنی و بازیکنان و همینطور خرید امتیازی یک تیم از لیگ دسته دوم هستند تا ابومسلم طی سالیان آینده حداقل دو فصل بعد به لیگ برتر بازگردد و به عنوان تیم محبوب مردم خراسان، در رده اول فوتبال کشور دیده شود.

در سال‌های گذشته و بعد از سقوط ابومسلم به لیگ‌های پایین‌تر، ابتدا پدیده (شهرخودرو کنونی) به لیگ برتر صعود کرد و برای مدتی هم سیاه‌جامگان در این رقابت‌ها حضور داشت اما در حال حاضر شهرخودرو با مالکیت خصوصی به حضورش در این رقابت‌ها ادامه می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.