اسطوره تیم فوتبال منچستریونایتد می‌گوید شانس زیادی برای ایفای نقش دوباره به عنوان سرمربی این تیم را ندارد.

اسطوره تیم فوتبال منچستریونایتد می‌گوید شانس زیادی برای ایفای نقش دوباره به عنوان سرمربی این تیم را ندارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رایان گیگز اسطوره ولزی تیم فوتبال منچستریونایتد، یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است اما دوران کوتاه مربیگری او در این تیم به هیچ وجه قابل قیاس با روزهای بازیگری‌اش در اولدترافورد نیست.

گیگز سال ۲۰۱۴ پس از اخراج دیوید مویس اولین جانشین سرالکس فرگوسن – کسی که تنها ۱۰ ماه از زمان ورودش به اولترافورد برکنار شد – به صورت موقت هدایت شیاطین سرخ را برعهده گرفت و آن زمان اعتراف کرد که رؤیاش منصوب شدن به عنوان سرمربی قطعی تیم است. این اتفاق اما رخ نداد چرا که منچستری‌ها برای فصل بعد از آن لوئیز فن‌خال را استخدام کردند. گیگز دو سال به عنوان دستیار لوئیز فن‌خال به کارش ادامه داد اما با ورود ژوزه مورینیو به کادر فنی شیاطین سرخ در سال ۲۰۱۶ دیگر ترجیح داد من‌یونایتد را ترک کند و مدتی بعد هم هدایت تیم ملی کشور را برعهده گرفت.

گیگز ۴۶ ساله درباره روزهای مربیگری‌اش در منچستریونایتد به سایت«گریتست گیم» گفت: راستش را بخواهید من بعد از آنکه مویس اخراج شد دوست داشتم سرمربی منچستریونایتد شوم اما در آن زمان آمادگی‌اش را نداشتم. این روزها رایج است که باشگاه‌ها به مربیان جوانی که زمانی برای خودشان بازی می‌کردند فرصت مربیگری بدهند. اما زمانی که مویس اخراج شد هنوز کل خیلی‌ها به استخدام سرمربیان مسن‌تر تمایل داشتند چون آنها را گزینه‌های مطمئن‌تری می‌دانستند. من هم بعد از آنکه در ۴ بازی پایان فصل منچستریونایتد را هدایت کردم، می‌خواستم که سرمربی این تیم شوم اما آماده نبودم. البته بعد از رفتن لوئیز فن‌خال قطعاً آماده بودم و می‌خواستم سرمربی منچستریونایتد شوم اما دیدم که هیچ شانسی ندارم.

گیگز افزود: الان از هر زمان دیگری برای هدایت منچستریونایتد آماده‌تر هستم اما فکر می‌کنم که این فرصت دیگر از دست رفته است و دیگر شانسی برای این کار ندارم. بعید می‌دانم دوباره سرمربی منچستریونایتد شوم چون یک بار این کار را انجام داده‌ام. با این حال من از کاری که دارم راضی هستم. فکر نمی‌کنم که منچستریونایتد دوباره به من پیشنهاد مربیگری بدهد اما باید بگویم که هدایت تیم ملی ولز هم در حال حاضر برایم لذت‌بخش است. اینجا کلی نکته مثبت وجود دارد و البته ناراحتی‌هایی هم هست. من فکر می‌کنم که در نهایت وارد عرصه مربیگری در رده باشگاهی شوم اما اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد را نمی‌دانم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.