سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان از پرسپولیس تمجید کرد، اما گفت که پیروزی در دیدارهای دوستانه باعث خوشحالی اعضای تیمش نمی‌شود.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان از پرسپولیس تمجید کرد، اما گفت که پیروزی در دیدارهای دوستانه باعث خوشحالی اعضای تیمش نمی‌شود. محمد ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال مس رفسنجان و اینکه آیا بازیکن جدیدی به این تیم اضافه می‌شود یا خیر، تصریح کرد: ما تیمی هستیم که تازه تشکیل شده است و هماهنگی میان بازیکنان زمان می‌برد. این هماهنگی در طول مسابقات شکل می‌گیرد، اما روند رو به جلو و سرعت پیشرفت خوب است. وضعیت بازیکنان را بررسی می‌کنیم، اما تقریباً مجموعه تیم ما بسته شده و بازیکن جدیدی به ما اضافه نمی‌شود، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

پرسپولیس آبروی ایران و آسیاست اما از شکست این تیم خوشحال نیستیم وی درباره برتری تیمش در دیدار دوستانه برابر پرسپولیس و آرمان‌گهر سیرجان تصریح کرد: بازی‌های تدارکاتی به هیچ عنوان معیار سنجش درستی نیست و ما به دنبال بررسی ضعف و قوت و افزایش هماهنگی در تیم هستیم. اگر پرسپولیس و آرمان‌گهر را بردیم، مقابل گل‌گهر سیرجان و صنعت نفت هم باختیم، نه از آن بُردها خوشحال هستیم و نه از آن شکست‌ها ناراحت شدیم. پرسپولیس تیمی بسیار بزرگ و آبروی فوتبال ایران و آسیاست. ما تلاش کردیم فقط برنامه‌های خود را مرور کنیم. از باشگاه‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان و نیز امیر قلعه‌نویی برای هماهنگی دیدارهای دوستانه تشکر می‌کنم.

همه متوجه حضور تیمی منظم و باشخصیت خواهند شد سرمربی مس رفسنجان با بیان اینکه مس تیمی تازه‌وارد است و تیم‌ها نسبت به آن شناخت کافی ندارند، خاطرنشان کرد: برای اولین سال حضور در لیگ برتر باید ظرفیت‌سازی انجام شود. باید از باشگاه مس رفسنجان در لیگ برتر، اطمینان ایجاد شود که این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن می‌افتد و همه متوجه حضور تیمی منظم و باشخصیت خواهند شد. تلاش کردیم در بازار نقل‌وانتقالات هوشمندانه عمل کنیم و نسبت به سبک بازی، خصوصیت اخلاقی و شخصیت باشگاه و بازیکنان جلو برویم.

بقای خود را قطعی کنیم، هدفگذاری پله‌ای خود را دنبال می‌کنیم ربیعی در مورد عملکرد نقل‌وانتقالاتی این باشگاه به تسنیم گفت: می‌خواستیم تیم یکدستی درست کنیم و امسال برای بقا در لیگ برتر شرکت می‌کنیم. هدفگذاری هر تیمی در اولین سال حضور در لیگ برتر، بقا خواهد بود و سپس هدفگذاری پله‌ای برای مس در نظر گرفتیم. هدف اول ما حفظ ثبات است که اگر به آن رسیدیم، به دنبال رسیدن به جایگاه‌های بهتر و محترم جدول خواهیم بود.

از چالش سال اول عبور کنیم، برنامه‌های خوبی برای سال‌های آینده خواهیم داشت وی در ادامه افزود:‌ هدف اصلی من و باشگاه مس رفسنجان این است که این سهمیه لیگ برتری را که با مشقت شبانه‌روزی و پس از ۱۵ سال تلاش رخ داده، در لیگ برتر نگه داریم. سخت‌ترین سال برای تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر، فصل اول است. لیگ برتر و لیگ دسته اول در مؤلفه‌های زیادی با یکدیگر متفاوت هستند و قوانین هم دست و پای ما را می‌بندد. اگر از چالش سال اول عبور کنیم و بتوانیم تیم را در لیگ برتر نگه داریم، شرکت مس و باشگاه مس رفسنجان برنامه‌های خوبی برای سال‌های آینده خواهد داشت.

از تعویق لیگ برتر ضرر می‌کنیم اما تابع سازمان لیگ هستیم سرمربی مس رفسنجان درباره تعویق شش روزه مسابقات لیگ برتر فوتبال و تأثیر این موضوع روی تیمش بیان کرد: دهه اول آبان، مبنای شروع کار ما بود و از این تعویق متضرر می‌شویم، اما هیچ چیزی مهمتر از سلامت جامعه نیست. متأسفانه کشورمان شرایط حادی دارد. باید همه دست به دست هم بدهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. ما تابع تصمیمات سازمان لیگ و ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

دوست داریم مسابقات در تاریخ مقرر برگزار شود ربیعی درباره اینکه جواد نکونام، تعویق لیگ برتر را به خاطر آماده‌سازی برخی تیم‌ها دانسته و گفته بود کرونا طی شش روز از بین نمی‌رود، اظهار داشت: این هم استدلال درستی است، به خصوص برای تیمی چون ما که تعویق به نفعش نیست. ما هر چقدر بازی کنیم و زودتر وارد مسابقات شویم، برای ما بهتر است. چون طول دوره پیشرفت افزایش می‌یابد و به خاطر وقفه‌های ایجاد شده به خاطر بازی‌های ملی، تبعاتی برای ما دارد. سازمان لیگ برنامه خود را اعلام کرده و می‌خواهد مسابقات در زمان مقرر برگزار شود. شرایط کرونا در کشور خاص است و جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حرفه‌ای عمل نمی‌کند. همین باعث شد ستاد مبارزه با کرونا، تصمیمات جدیدی بگیرد.

بازی‌ها باید پیوسته باشد وی در مورد توقف مسابقات پس از برگزاری هفته نخست بازی‌ها به دلیل دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل بوسنی تصریح کرد: لیگ باید پیوسته باشد و وقفه‌های اینچنینی باعث می‌شود بازیکنان از آمادگی خود خارج شوند. وقتی دوره‌بندی ماهانه می‌بندید، این به برنامه بازی‌ها بستگی دارد و اگر دیدارها ناپیوسته باشد، مجبورید استراحت‌ها را بیشتر کنید. در این شرایط در شدت کار و تمرین دچار تغییر می‌شویم و ورزشکار با عدم ثبات جسمانی و تاکتیکی مواجه می‌شود. بازی کردن به صورت ناپیوسته، شما را در طول فصل آزار می‌دهد.

تیم را حدود ۳ سال جوان‌تر کردیم ربیعی راجع به بالا بودن میانگین سنی تیمش به تسنیم گفت: ما نسبت به سال گذشته، تیم را سه تا سه سال و نیم جوان‌تر کردیم. ۱۰ سهمیه لیگ برتری ما تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه بودند. علاوه بر جذب بازیکنان باتجربه‌ای چون نورمحمدی و نقی‌زاده، بازیکنان جوانی چون امامعلی و اسلامی‌خواه را داریم که حدوداً ۲۴ ساله هستند. چند بازیکن جوان حدوداً ۲۷ ساله چون آشوری، زاهدی و علیرضا نقی‌زاده هم را گرفتیم و هفت سهمیه لیگ برتری ما زیر ۲۸ سال دارند. بازیکنان باتجربه‌ای که از سال گذشته حفظ کردیم یا به‌عنوان سهمیه آزاد به خدمت گرفتیم، تجربه حضور در لیگ برتر را دارند و می‌توانند به ما کمک کنند. شاید میانگین سنی تیم ما بالاست، اما سه سال جوان‌تر از تیم سال گذشته است.

تیم سلامت مس رفسنجان، هر جا را پیش از ورود ما ضدعفونی می‌کند سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به این پرسش که آیا عضوی از این تیم به کرونا مبتلا شده است یا خیر، بیان کرد: چند روز پیش تست PCR دادیم و خیلی از خودمان مراقبت می‌کنیم. یک تیم سلامت درست کردیم که قبل از ورود ما به هر محل، آنجا را ضدعفونی می‌کند و اقدامات لازم را برای پیشگیری از ابتلای اعضای تیم به کرونا انجام می‌دهد. با این حال باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا به این ویروس مبتلا نشویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.