بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات و بلاتکلیفی ۶ بازیکن باعث نگرانی و دغدغه کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال شده است.

بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات و بلاتکلیفی ۶ بازیکن باعث نگرانی و دغدغه کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال شده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال استقلال مدتی است تمرینات خود را زیر نظر محمود فکری و دستیارانش پیگیری می‌کند و تاکنون نیز دو بازی دوستانه برابر تیم‌های نفت مسجدسلیمان و هوادار برگزار کرده است.

اگر چه تمرینات طبق برنامه و منظم زیر نظر کادر فنی برگزار می‌شود، اما بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات استقلال باعث نگرانی کادر فنی و بازیکنان جدید شده است، به خصوص اینکه تا آغاز لیگ فرصت زیادی باقی نمانده است. استقلال باید ۸۰۰ هزار دلار بابت طلب وینفرد شفر، سرور جپاروف و باشگاه پاختاکور ازبکستان پرداخت کند تا پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش باز شود. مسئولان استقلال مشکلات انتقال پول را باعث دیر شدن پرداختی‌ها اعلام کرده‌اند. تاکنون مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از طلب شفر انتقال داده شده و ۲۰۰ هزار دلار نیز قرار است برای طلب جپاروف و پاختاکور هزینه شود.

در صورتی که مشکل پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال حل نشود، بازیکنان جدید به همراه داریوش شجاعیان نمی‌توانند قراردادشان را ثبت کنند. ضمن اینکه از مهلت پرداخت‌ها گذشته و این نگرانی وجود دارد که فیفا شاید استقلال را از یک پنجره نقل و انتقالات حتی در صورت پرداخت مطالبات محکوم کند. اگر این اتفاق بیفتد، استقلال مجبور است با بازیکنان فصل گذشته وارد مسابقات شود.

مسئله بعدی که باعث دغدغه فکری بوده، عدم مشخص شدن وضعیت علی کریمی، هروویه میلیچ و شیخ دیاباته است. دیاباته قرار بود پس از دریافت مطالباتش زودتر به ایران بازگردد، اما طبق اعلام باشگاه نمونه تست کرونایش گُم شده و مجبور به دادن تست دوباره شد. میلیچ نیز بحث پایان برگه‌های پاسپورت و بیماری پدرش را بهانه کرده است. کریمی نیز هنوز بر سر تمدید قرارداد با استقلال به توافق نرسیده است.

در این میان، بازیکنانی چون فرشید اسماعیلی، محمد دانشگر، مهدی مهدی‌پور و عرفان خلیلی‌ نیز مشکوک به ویروس کرونا هستند و تا زمان آزمایش بعدی، امکان شرکت در تمرینات را ندارند.

فکری اعلام کرده که با بازیکنان فعلی هم می‌تواند وارد مسابقات لیگ شود و مشکلی از بابت بازیکن ندارد، اما اگر استقلال می‌خواهد تیم قدرتمندی داشته باشد، نیاز دارد علاوه بر بازگشت دانشگر، اسماعیلی و مهدی‌پور تکلیف دیاباته، میلیچ و کریمی هم مشخص شود.

ضمن اینکه در صورت بازگشت این بازیکنان به تمرینات، آنها از سایر بازیکنان از لحاظ آمادگی و هماهنگی عقب هستند و احتمالا چند هفته اول لیگ را از دست خواهند داد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )