نیمی از تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات تغییرات زیادی را تجربه کرده اند.

به گزارش ایسنا، فصل نقل و انتقالات لیگ برتر از ششم شهریور شروع شد و برخی از تیم های لیگ برتری کار خود را زود تر از دیگر تیم ها شروع کردند. فصل نقل و انتقالات با خرید های متعدد تیم ها همراه شد و اکنون نیز نیمی از تیم های لیگ برتری ورودی و خروجی های زیادی را به خود دیده اند.

انتقادی که هر سال به تیم های لیگ برتری وارد می شود همین تغییرات متعدد است. کمتر می توانیم ثبات را در باشگاه ها ببینیم و نه تنها در پیش از فصل بلکه در طول فصل هم این اتفاق رخ می دهد. چیزی که مشخص است تغییر متعدد مربیان و بازیکنان است.

در مقایسه با فصل گذشته، از ۱۶ تیم حاضر در لیگ بیستم ده تیم تغییر مربی داشته است. مربیان تیم های استقلال، تراکتور، ذوب آهن، سپاهان، شهرخودرو، صنعت نفت آبادان، گل گهر سیرجان، ماشین سازی تبریز، نساجی مازندران و نفت مسجدسلیمان نسبت به فصل گذشته تغییر کرده اند.

میانگین تعداد بازیکنان خروجی تیم های لیگ برتری ۷ بازیکن است. ماشین سازی با ۱۱ بازیکن و صنعت نفت با ۱۰ بازیکن بیشترین خروجی های لیگ برتر را در فصل نقل و انتقالات داشته‌اند.

در مقابل مس رفسنجان با جذب ۱۶ بازیکن جدید تیمی تازه را نسبت به فصل گذشته تشکیل داده و شلوغ ترین تیم از نظر خرید بازیکن لقب گرفته است. مسی ها در این فصل تنها سه بازیکن خود را از دست داده اند و در شرایط ایده آلی برای حضور در لیگ برتر قرار دارند.

فولاد را می توان با ثبات ترین تیم لیگ برتری نامید. آن ها اغلب بازیکنان تاثیرگذار خود را حفظ و بازیکنان مد نظرشان را نیز جذب کرده اند. فولاد با وجود از دست دادن شهاب گردان توانست محسن فروزان را به خدمت بگیرد.

نقطه ضعف فولادی ها خط حمله این تیم بود اما آن ها با حفظ لوسیانو پریرا و جذب ساسان انصاری، حسین ابراهیمی و شروین بزرگ در این نقطه هم شرایط خوبی پیدا کرده اند. با توجه به این که فولاد خیلی زود تمرینات خود را آغاز کرد و اکنون هم در شرایط خوب بدنی قرار دارد، می توان آن ها را با ثبات ترین تیم فصل نقل و انتقالاتی نامید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.