تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل پاختاکور ازبکستان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل پاختاکور ازبکستان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۱۵ امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید تا شاگردان گل محمدی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

عیسی آل‌کثیر در دقایق ۴۹ و ۶۷ هر دو گل پرسپولیس در این بازی را به ثمر رساند.

تیم پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی باید ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه به مصاف النصر عربستان برود.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، بشار رسن (۶۸ - امید عالیشاه)، احمد نوراللهی (۷۶ - میلاد سرلک)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان‌ (۷۶ - مهدی شیری)، وحید امیری، عیسی آل کثیر (۸۷ - مهدی عبدی) و سعید آقایی.

ترکیب پاختاکور: الدوربیک سویونوف، خوجی اکبر علی‌جانوف (۱+۹۰ - شیرزاد اعظموف)، انزور اسماعیلوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، دراگان کران، ایگور کریمتس، دوستون برگ خاماداموف (۷۲ - حجی‌مات ارکینوف)، اودیل جان ژامروبکوف، سردار صبری خوجایف، فرخ سایفیف (۷۲ - اکرم جان کومیلوف) و ارن دردیوک (۷۲ - ایگور سرگئیف).

داور: ادهم مخادمه از کشور اردن

نیمه اول

دقیقه ۱۱: ارسال خطرناک بازیکنان پاختاکور روی تعلل مدافعان پرسپولیس به بازیکنان ازبکستانی رسید که خوشبختانه ضربه سر بازیکن این تیم را مدافعان پرسپولیس دور کردند.

دقیقه ۱۵: ماشاریپوف به دلیل خطای بسیار خطرناک روی کامیابی‌نیا در همان دقایق ابتدایی بازی از داور اردنی کارت قرمز مستقیم گرفت. داور بازی با کمک VAR رأی به اخراج هافبک پاختاکور داد. او پیش از بازبینی صحنه برخورد ماشاریپوف و کامیابی‌نیا به بازیکن ازبک کارت زرد داده بود.

دقیقه ۲۵: شوت از راه دور احمد نوراللهی از بالای دروازه پاختاکور راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴: ارسال خطرناک سعید آقایی به شکلی خطرناک از مقابل دروازه تیم ازبکی عبور کرد و تلاش امیری برای تأثیرگذاری روی توپ فایده‌ای نداشت.

دقیقه ۳۸: سعید آقایی بار دیگر از جناح چپ نفوذ کرد و با یک ارسال دقیق توپ را روی سر آ‌ل کثیر فرستاد، اما توپ روی سر این بازیکن جفت‌و‌جور نشد و خطرناک‌ترین موقعیت پرسپولیس تا به اینجای بازی از دست رفت.

دقیقه ۴۳: حرکت هماهنگ بازیکنان پرسپولیس یک بار دیگر این تیم را داخل محوطه جریمه پاختاکور صاحب فرصت گلزنی کرد، اما ضربه نوراللهی پس از برخورد به مدافعان حریف دور شد.

نیمه دوم

دقیقه ۴۹: حرکت زیبا و هماهنگ بازیکنان پرسپولیس گل اول سرخپوشان را در دقایق ابتدایی نیمه دوم به ثمر رساند. در این صحنه سیامک نعمتی با فرار از جناح راست پاس در عرض دقیق و زمینی را به داخل محوطه شش قدم پاختاکور ارسال کرد که عیسی آل کثیر با یک ضربه سر ضرب گل اول پرسپولیسی‌ها را وارد دروازه حریف کرد.

دقیقه ۶۳: شوت خطرناک خاماداموف پس از برخورد با سر شجاع خلیل‌زاده و تغییر جهت به شکلی خطرناک از روی دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۷: حرکت هماهنگ و زیبای بازیکنان پرسپولیس با نفوذ سعید آقایی از سمت چپ همراه شد که پاس در عرض این بازیکن را بار دیگر عیسی آل کثیر با یک ضربه دقیقه به زیبایی تبدیل به گل دوم پرسپولیس کرد.

دقیقه ۷۲: شوت احمد نوراللهی با فاصله از روی دروزاه پاختکور به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: ضربه سر ضرب سرگیف را حامد لک در اختیار گرفت.

تیم پاختاکور ازبکستان در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا شهر خودرو و در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها استقلال را شکست داده بود و تیم پرسپولیس با حذف این تیم انتقام تیم‌های ایرانی را از نماینده ازبکستان گرفت.

تیم پرسپولیس با صعود به مرحله نیمه نهایی، سومین صعود خود به این مرحله در چهار سال گذشته را جشن گرفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )