فاز ۱۴ پارس جنوبی به شبکه یکپارچه ارتباطی و اطلاعاتی مجتمع گاز پارس جنوبی متصل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، پیام نبهانی، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر سرمایه‌های انسانی توانمند و تمرکز بر حفظ یکپارچگی مجتمع، در پی ارتقای پایداری تولید گاز طبیعی و محصولات جانبی و دستیابی به سرآمدی عملیات در کلاس جهانی در افق ۱۴۰۴ هستیم.

وی ادامه داد: اتصال شبکه ارتباطی و مخابراتی آخرین فاز طرح توسعه پارس جنوبی (فاز ۱۴) اقدامی برای حفظ یکپارچگی و دسترسی مطمئن به داده‌های اطلاعاتی و شبکه ارتباطی این مجتمع گازی است.

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با توجه به الزام تسریع در تکمیل و راه‌اندازی آخرین فاز پارس جنوبی و بسته شدن پرونده توسعه آن و نقش‌آفرینی این شرکت گازی در مراحل تحویل، راه‌اندازی و بهره‌برداری این فاز، اتصال شبکه مخابراتی، زیرساختی و اطلاعاتی فاز ۱۴ به شبکه یکپارچه مجتمع در دستور کار این واحد قرار گرفت.

نبهانی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه که با استفاده از منابع داخلی مجتمع گاز پارس جنوبی تأمین شده و در مدت زمانی معادل ۶۴ نفر روز طراحی و اجرا شده است، امکان استفاده از شبکه‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای، منابع اطلاعاتی و داده‌های شبکه، سامانه‌های یکپارچه نشست‌های مجازی و برقراری تماس‌های تلفنی با قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری بالا فراهم شده است.

وی یادآور شد: رعایت همه الزام‌های قانونی، بالادستی و پدافندی در حوزه امنیت اطلاعات، چابکی در انجام پروژه و صرفه‌جویی زمانی و تجهیزاتی و همچنین استفاده از توان فنی و نیروی انسانی موجود و هماهنگی با شرکت‌های مجری طرح توسعه از مهمترین ویژگی‌های اجرای این پروژه در آخرین فاز طرح توسعه پارس جنوبی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.