عملکرد فوتبالیست‌های ایرانی در یک سال اخیر به خصوص بعد از شیوع کرونا، نوید روزهای خوب را برای تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران بعد از پوست اندازی در سالیان گذشته و ظهور و نمود بازیکنان با کیفیت و انتقال آن‌ها به تیم‌های نسبتا خوب اروپایی، در حال حاضر در پست‌های مختلف به خصوص در خط حمله صاحب بازیکنان با کیفیت شده است.

در ماه‌های اخیر و به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی و بازگشایی مجدد فوتبال، بازیکنان ایرانی در برخی از پست‌ها عملکرد بسیار خوبی را داشتند و حتی تحسین رسانه‌های خارجی را هم به دنبال داشتند.

اگر چه فوتبال ایران از نظر سخت‌افزاری کیلومترها از فوتبال آسیا به خصوص در کشورهای عربی عقب مانده اما وجود فوتبالیست‌های باستعداد و بازی کردن آن‌ها در اروپا می‌تواند منجر به دست برتر ایران در رقابت با تیم‌های آسیایی باشد.

در حال حاضر رقابت‌های فوتبال در سطح ملی همچنان در آسیا برگزار نمی‌شود اما با شروع مجدد این مسابقات، تیم ملی و دراگان اسکوچیچ انبوهی از بازیکنان حاضر و آماده را در اختیار خواهند داشتند که با افزایش هماهنگی و تفکرات مناسب از سوی کادر فنی، منجر به موفقیت بزرگی خواهد شد.

* توپخانه تیم ملی تا دندان مسلح است

نگاهی به عملکرد بازیکنان ایرانی در اروپا این مطلب را تایید می‌کند که اسکوچیچ با ترافیک شدید در خط حمله مواجه خواهد شد. سردار آزمون با گلزنی‌های خود در فوتبال روسیه خوش می‌درخشد و بعد از آقای گلی در فصل گذشته، در این فصل هم به پیشتازی خود ادامه می دهد و با آمادگی زیادی در اردوی تیم ملی در مهر ماه شرکت خواهد کرد.

مهدی طارمی به عنوان پدیده فوتبال ایران در اروپا راهی پورتو شده تا با این تیم، قهرمانی در پرتغال و موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. جدای از این، طارمی نشان داده راه گلزنی در اروپا را بلد است و با این روند به اردوی ملی ملحق خواهد شد.

علیرضا جهانبخش در سومین فصل حضورش در انگلیس بارقه‌هایی از امید را نشان داد. او در هفته گذشته به مدت ۱۰ دقیقه برابر چلسی بازی کرد اما در جام اتحادیه گل کاشت و با بازی درخشان خود و گلزنی و ارسال پاس گل، بهترین بازیکن زمین شد تا تحسین گراهام پاتر را هم به دنبال داشته باشد.

در بلژیک هم وضعیت به همین منوال است. شارلوا با حضور دو بازیکن ایرانی خود توانسته در شش بازی متوالی به پیروزی برسد. کاوه رضایی بهترین گلزن این تیم است و علی قلی زاده هم به تناوب گل می‌زند و پاس گل می‌دهد تا "گورخرها" روزهای خوبی را با این زوج ایرانی پشت سر بگذارند.

علیرضا بیرانوند نیز بعد از مدت‌ها راهی فوتبال اروپا شده تا درخشش خود را به عنوان یک دروازه‌بان لژیونر در اروپا ادامه دهد و احتمالا در هفته‌های آینده بتواند فرصت حضور در چارچوب دروازه رویال آنتورپ را به دست بیاورد و از این فرصت برای تبدیل شدن به دروازه‌بان شماره یک تیمش استفاده کند.

امیر عابدزاده در فصل گذشته فوتبال پرتغال به همراه ماریتیمو خوش درخشید و طبق آمار، دومین دروازه‌بان برتر لیگ پرتغال شد. او در این فصل علی علیپور، یک ایرانی دیگر را به عنوان هم تیمی خود می‌بیند و باید به انتظار نشست تا بعد از طارمی، این مهاجم جوان هم دست به کار بزرگی بزند و خوش بدرخشد.

سامان قدوس نیز بعد از یک فصل ناامیدکننده به لیگ چمپیونشیپ انگلیس و برنتفورد ملحق شد تا با پشت سر گذاشتن اتفاقات سال گذشته، در یکی از سخت‌ترین لیگ‌های دنیا بازی کند.

به جز این‌ها، مجید حسینی، بازیکن ترابزون اسپور ترکیه در آستانه انتقال به سمپدوریا ایتالیا است و مرتضی پورعلی‌گنجی راهی یکی از بهترین لیگ‌های آسیا یعنی چین شده است. مهدی ترابی با درخشش در پرسپولیس حپور در فوتبال قطر را تجربه می‌کند و از سوی دیگر شهریار مغانلو به زودی به سانتاکلارای پرتغال ملحق خواهد شد.

این نفرات تنها تعداد معدودی است بازیکنان حاضر و آماده فوتبال ایران هستند که در خارج از کشور بازی می‌کنند. به اندازه همین نفرات در داخل کشور هم ستاره‌هایی مانند احسان حاج‌صفی، وحید امیری، مهدی قایدی، محمد محبی، پیام نیازمند، علی کریمی، رضا اسدی، دانیال اسماعیلی‌فر، احمد نوراللهی و ... و همینطور در فوتبال قطر رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهرداد محمدی و ... حضور دارند که با این حساب می‌توان امیدوار بود با حضور مربی پرتلاشی مانند اسکوچیچ، تیم ملی به راحتی راهی جام جهانی قطر شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )