پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است عملکرد یحیی گل‌محمدی در این تیم بسیار بهتر از گابریل کالدرون بوده و تا زمانی که مربیانی مانند او حضور دارند نیازی به مربی خارجی نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است عملکرد یحیی گل‌محمدی در این تیم بسیار بهتر از گابریل کالدرون بوده و تا زمانی که مربیانی مانند او حضور دارند نیازی به مربی خارجی نیست. محمود کلهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم پرسپولیس در آستانه چهارمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس از زمانی که یحیی گل‌محمدی سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت، خیلی مقتدرتر جلو رفته و تنها تیمی است که در نیم‌فصل دوم بدون باخت کارش را ادامه می‌دهد. وقتی یک تیم در نیم‌فصل اول قهرمان می‌شود و بعد مربی آن تغییر می‌کند، معمولاً دیگر نتایج خوبی نمی‌گیرد، ولی در پرسپولیس از وقتی یحیی به جای کالدرون آمد، مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفت و نتایج خوبی هم کسب کرد. حفظ و تکرار یک قهرمانی هم به مراتب سخت‌تر از قهرمان کردن یک تیم است.

وی افزود: گل‌محمدی از نفرات خودش هم به درستی استفاده کرده و حتی از کالدرون هم بهتر نتیجه گرفته است. کالدرون چهار شکست داشت، ولی یحیی هیچ باختی با پرسپولیس ندارد. مسئولان باشگاه هم بسیار کمک کردند تا تیم مقتدرانه پیش برود. فکر می‌کنم پرسپولیس با توجه به نتایج تیم‌های دیگر ۹۹ درصد قهرمان است. نقش بازیکنان هم بسیار کلیدی است، همه آن‌ها هم‌قسم شدند و هر بازیکنی که وارد زمین می‌شود، یکی بهتر از دیگری است و همه تأثیرگذارند. الآن می‌بینیم وقتی علیرضا بیرانوند به یک تیم اروپایی رفته است، رادوشویچ عملکرد خوبی دارد و کمبودی از لحاظ بازیکن احساس نمی‌شود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: این نشان می‌دهد پرسپولیس در سالیان اخیر با برنامه‌ بوده است. درست است تغییرات مدیریتی مشکلات زیادی برای باشگاه ایجاد کرده،‌ ولی در مجموع پرسپولیس یک تیم بسیار خوب و بابرنامه است. رسول‌پناه هم قدم‌های مثبتی برداشته است و هیئت مدیره هم پشت برنامه‌های باشگاه خواهد بود تا پرسپولیس مقتدرانه و بدون حاشیه قهرمان لیگ شود.

کلهر درباره ناقص بودن اعضای هیئت مدیره باشگاه و اختلافاتی که در بین اعضای این هیئت مدیره دیده می‌شود، نیز بیان کرد: افرادی که در هیئت مدیره باشگاه حضور دارند در این مدت زحمت کشیده‌اند و رسول‌پناه هم به‌عنوان سرپرست عملکرد خوبی داشته است. به‌هرحال در یک خانواده اختلاف‌نظر وجود دارد، ولی نکته مهم این است که همه نظرات خود را بگویند تا نتیجه‌گیری بهتری شود. برای فصل آینده هم باید کادر فنی حفظ شود و اعضای هیئت مدیره هم حتماً تعامل بیشتری با هم داشته باشند.

وی افزود: در گذشته افراد فوتبالی مانند جعفر کاشانی در هیئت مدیره باشگاه حضور داشتند و مطمئناً باید دوباره افراد فوتبالی به این هیئت مدیره اضافه شوند. فکر می‌کنم نقش مدیریت در فوتبال ما بسیار تأثیرگذار و کلیدی است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دلخوری برخی از بازیکنان از عدم انجام تعهدات مالی از سوی باشگاه، گفت: به‌هرحال الان شرایط مساعدی برای کل فوتبال دنیا نیست. به دلیل بیماری کرونا اسپانسرها نمی‌آیند و باشگاه‌ها درآمدی دارند. بازیکنان تا به اینجا تعامل داشتند و شک ندارم این مشکلات هم برطرف خواهد داشت.

«در بخش مدیریت گاهی دیده می‌شود که برخی مدیران اقدام به عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی می‌کنند، اما این قراردادها در آینده برای باشگاه مشکل‌ساز می‌شود، مانند اتفاقی که در ماجرای کالدرون برای پرسپولیس رخ داد». کلهر در واکنش به طرح این موضوع یادآور شد: این مشکلاتی است که وجود دارد. متأسفانه مدیران کارهای زیربنایی انجام نمی‌دهند. آن‌ها بیشتر یک تیم تحویل می‌گیرند، نه یک باشگاه. چون اگر ما باشگاه حرفه‌ای داشتیم،‌ باید منبع درآمد برای آن ایجاد می‌شود. در سال‌های گذشته ما فقط قهرمانی پرسپولیس را داشتیم و کار زیربنایی انجام نشده است.

وی افزود: امیدوارم مدیران آینده پرسپولیس یک کار ماندگار انجام دهند و این دیدگاه در باشگاه وجود داشته باشد که به لحاظ بازیکن باید خودکفا باشیم. مخصوصاً تیم پرسپولیس نباید بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بیاورد تا بعداً شکایت همین بازیکنان و مربیان خارجی گریبان باشگاه را نگیرد. البته در پرسپولیس مربیان کارنامه‌داری حضور داشتند، اما به نظرم باید دیدگاه‌مان را نسبت به مربیان و بازیکنان خارجی تغییر دهیم. ما وقتی یحیی را داریم نیازی به مربیان خارجی نداریم. ما حتی بازیکنان جوان خوبی مثل حسین‌پور و عبدی داریم، ولی متأسفانه بازیکنانی می‌آوریم که بار بدهی زیادی روی دوش باشگاه می‌گذارند. امیدوارم از این مرحله هم عبور کنیم و دیگر این مشکلات گریبان باشگاه‌های ما را نگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.