مسئولان باشگاه فولاد خوزستان از اینکه سازمان لیگ با قاطعیت درباره روشن شدن تکلیف بازی تیم‌شان تصمیم‌گیری نکرده‌اند گلایه‌مند هستند.

مسئولان باشگاه فولاد خوزستان از اینکه سازمان لیگ با قاطعیت درباره روشن شدن تکلیف بازی تیم‌شان تصمیم‌گیری نکرده‌اند گلایه‌مند هستند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با مثبت اعلام شدن تست کرونای ۱۶ عضو تیم فوتبال فولاد و ۱۳ عضو تیم استقلال، فضای فوتبال کشور حسابی تحت‌الشعاع شیوع این بیماری قرار گرفته است.

این موضوع در حالی بود که این دو تیم روز گذشته بازی‌‌هایشان به ترتیب مقابل نساجی و پارس جنوبی به همین دلیل برگزار نشد تا ابهام و بلاتکلیفی به بالاترین سطح خود در لیگ برتر برسد. سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری مسابقات اما اعلام کرد درباره این دو بازی و نتیجه آنها کمیته انضباطی فدراسیون تصمیم خواهد گرفت، همچنین قرار شد تست‌های مثبت بازیکنان دو باشگاه برای اطمینان مورد راستی آزمایی قرار بگیرد.

مسئله تست‌های کرونا از همان زمانی که قرار شد تمرینات تیم‌ها برای از سرگیری مسابقات آغاز شود، حاشیه ساز بود. در ابتدا هیچ آزمایشگاه یا آزمایشگاه‌هایی برای انجام تست که در چارچوب پروتکل‌های اعلامی باشد به باشگاه‌ها معرفی نشد تا چالش و حرف و حدیث در نتیجه تست‌ها از ابتدا جای خود را پیدا کند، تداوم این روند حالا با حواشی تست‌های استقلال و فولاد نشان می‌دهد هنوز این نقطه ضعف در اجرای سازوکارهای تست‌گیری و عدم نظارت لازم هنوز وجود دارد.

با این شرایط فولادی‌ها که در اولین بازی بعد از شروع دوباره مسابقات میزبان استقلال بودند، طبق نظر و برآورد سازمان لیگ پروتکل‌های مدنظر را ۱۰۰ درصد رعایت کردند. مسئولان فولاد برای نصب سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری در جهت رعایت پروتکل‌ها میلیاردی هزینه کرده‌اند. آنها اعتقاد دارند از همان ابتدا همه تست‌های PCR و IGG اعضا در مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت بوده انجام شده است و بابت اصلالت آزمایش‌ها شکی وجود ندارد. دستور راستی‌آزمایی تست‌های مثبت باشگاه‌های استقلال و فولاد در حالی است که تاکنون برای هیچکدام از آزمایش‌های صورت گرفته در باشگاه‌های دیگر این اتفاق رخ نداده است.

در این بین سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد بعد از انجام مرحله اول راستی‌آزمایی اعلام کرده که حاضر است تیمش را برای انجام تست به هر آزمایشگاهی که مورد نظر است ببرد. فولادی‌ها از آنچه در ۴۸ ساعت گذشته بر آنها گذشته، شاکی و گلایه مند هستند. طبق پروتکل‌ اعلامی زمانی که ۲۵ درصد از اعضای یک تیم تست کرونای‌شان مثبت باشد، بازی‌های تیم لغو و نفرات باید به قرنطینه بروند اما در حالی که این اتفاق با ابتلای ۱۶ فرد برای فولاد رخ داده بود سازمان لیگ تا همین الان هیچ تصمیمی برای تعلیق بازی‌ها گرفته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.