مالک باشگاه نساجی گفت: فوتبال ایران در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد و خواسته ما این است که متولیان تضمین دهند پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران، برنامه چهارشنبه‌ شب «ورزشگاه» به بررسی موضوع کرونا و شروع لیگ برتر فوتبال و منع حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران اختصاص داشت. در این برنامه تلویزیونی که از شبکه ۵ سیما پخش شد، رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی مازندران و شرکت هواپیمایی وارش به‌عنوان مهمان تلفنی روی آنتن این برنامه رفت و دقایقی به صحبت پرداخت.

مالک باشگاه نساجی مازندران ابتدا با اشاره به اینکه موافق حضور بازیکنان باکیفیت خارجی است، اظهار داشت: به‌طور مثال ما سال گذشته گئورگی گولسیانی را در نساجی در اختیار داشتیم که بسیار فنی و با کیفیت بود و خیلی به تیم کمک کرد. او در فصل جاری هم قبل از مصدومیت یکی از نقاط قوت سپاهان اصفهان بود و فوتبال ایران به چنین بازیکنانی نیاز دارد. البته بر کسی پوشیده نیست که معمولاً اغلب بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند کیفیت فنی بالایی نداشته و فقط بدهی روی بدهی انباشته می‌کنند.

وی افزود: می‌توان گفت کار ۸۰ درصد بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند، در نهایت به فیفا و شکایت به فدراسیون جهانی فوتبال کشیده می‌شود که خیلی هم خوشایند نیست. هرچند ما با تمام خارجی‌هایی که به خدمت گرفتیم از جمله «په په» مربی اسپانیایی که امروز در گل‌گهر سیرجان دستیار مجید جلالی است، تسویه کردیم و بدهی نداریم.

در ادامه مجری برنامه درخصوص بیانیه چهار باشگاه تراکتور، ماشین‌سازی، شهرخودرو و نساجی مازندران و درخواست تعطیلی لیگ پرسید که حدادیان پاسخ داد: شما ببینید برگزاری لیگ یا عدم برگزاری آن از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. یکی اینکه بحث شیوع این بیماری در سفر تیم‌ها یا هتل و حین بازی‌هاست که می‌تواند خطرآفرین باشد. آقای دکتر حریرچی گفته است برای تدوین این پروتکل‌های بهداشتی از اسپانیا و آلمان الگوبرداری کرده‌ایم. پرسش اینجاست آیا بی‌تعارف ما از لحاظ زیرساخت‌ها، امکانات سخت‌افزاری و بهداشتی و استادیوم‌های ورزشی در حد آلمان هستیم که حالا بخواهیم الگوبرداری کنیم؟

وی ادامه داد: الان می‌گویید ۴ باشگاه، درحالی که ابتدا ۱۳ باشگاه نامه زده و اعلام کردند ما امکان برگزاری لیگ را نداریم. اگر این فصل تعطیل می‌شد، چه بسا می‌توانستیم برای فصل آینده بهتر آماده و مهیا شویم. در این پروتکل ارائه‌ شده باید تیم‌ها حتماً پرواز چارتر بگیرند یا برای هر فرد یک اتاق جداگانه در هتل تهیه کنند. به عبارت بهتر اگر هر تیم را ۴۰ نفر فرض کنیم، باید ۸۰ اتاق جداگانه برای دو تیم جهت برگزاری یک مسابقه در نظر گرفت. آیا در قائمشهر یا شهرستان جم یا شهرهای دیگر چنین امکانی وجود دارد که ۸۰ اتاق برای دو تیم و ۲۰ اتاق هم برای عوامل برگزاری و درمجموع ۱۰۰ اتاق رزرو کرد؟! این پروتکل زیبا و اصلاً شبیه آلمان، ولی ما توان اجرا کردن آن را نداریم. اینجا بوندس‌لیگا نیست و اجرای این پروتکل‌های بهداشتی جدای از هزینه گزاف و سنگین، نیاز به بسترسازی فرهنگی و زیرساخت‌های بهداشتی هم دارد. چگونه می‌توان به بازیکنان گفت ۴۵ روز و یا ۹ هفته قرنطینه باشید و جایی نروید یا با بازیکن حریف اصلاً دست ندهید و صحبت نکنید. من احترام خاصی برای دکتر حریرچی، دکتر خلیلیان و دکتر سعیدی سخنگوی ستاد مقابله با کُرونا قائل هستم، اما این تصمیمات و پروتکل‌ها صرفاً بهداشتی است و در ورزش اجراشدنی نیست.

مالک باشگاه نساجی مازندران در پاسخ به این سوال که باشگاه نساجی قهر کرده است؟ گفت: ما قهری نکردیم. فقط می‌گوییم برای اجرای این پروتکل‌ها چه کمکی به باشگاه‌ها می‌شود؟ باشگاه‌هایی که از لحاظ قانون تجارت، ورشکسته هستند و هیچ درآمدی ندارند. دوست عزیزی در شبکه سوم سیما که شما هم می‌شناسید (خطاب به مجری برنامه) و برای ما و هواداران نساجی قابل احترام است، می‌گوید باشگاه‌های عزیز تست کُرونا بدهند، می‌گوییم چشم! می‌گوید تونل ضدعفونی خریداری کنند، می‌گوییم چشم! می‌گوید هزینه کنید، می‌گوییم چشم، اما آقای محترم که این همه روی برگزاری مسابقات اصرار می‌ورزید، با پول تبلیغات فوتبال چه می‌کنید؟ چرا از حق پخش تلویزیونی که حق مسلم باشگاه‌هاست، حرفی نمی‌زنید؟ الان یک شرایط اضطراری است و چه اشکالی دارد تلویزیون ۵۰ درصد از درآمد خود از پخش آگهی و تبلیغات مسابقات لیگ برتر را به باشگاه‌ها پرداخت کند تا مشکلات به حداقل برسد. الان هزینه هر تست کُرونا بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان است. باشگاه‌ها باید خودشان این هزینه را هر هفته متقبل شوند که انصاف نیست. این فقط مشکل نساجی نیست بلکه مشکل اغلب تیم‌هاست. شما بگویید مثلاً نساجی مازندران دستش به دهانش می‌رسد و به زحمت این هزینه را پرداخت می‌کند اما تیم‌های دسته اولی چه می‌شوند؟

حدادیان خاطرنشان کرد: تیم‌هایی در لیگ دسته اول می‌شناسم که حتی هزینه تأمین آب معدنی هم ندارند، آن‌گاه چگونه می‌توانند هفته‌ای ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان هزینه تست کرونا کنند؟ آیا خون تیم‌های لیگ برتری رنگین‌تر است؟ یا اینکه اعضای این تیم‌ها، مربیان و بازیکنان آنها چه فرقی با لیگ برتری‌ها دارند؟ مطمئن باشید در لیگ دسته اول فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

مالک باشگاه نساجی مازندران در پایان این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی تأکید کرد: تنها روی سخن ما تلویزیون و حق پخش باشگاه‌ها نیست، بلکه سازمان لیگ هم حق واقعی تیم‌ها را نمی‌دهد. دوستان که برای برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات لیگ حاضر نمی‌شوند، جلسه‌ای با نمایندگان تیم‌های باشگاهی برگزار کنند، از قراردادهای تبلیغات محیطی هم بهره‌مند هستند و پولی هم به باشگاه‌ها نمی‌دهند. این درحالیست که در حال حاضر فوتبال ایران در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد. خواسته ما این است که متولیان امر کمک کنند و تضمین بدهند پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل و بدون مشکل انجام می‌شود، آن گاه ما هم مشکلی نخواهیم داشت، اما بار دیگر تأکید می‌کنم تلویزیون، سازمان لیگ و حتی وزارت بهداشت باید به کمک باشگاه‌ها بیایند و بعد بازی‌ها برگزار شود. در غیر این صورت برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم غیرممکن خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.