یک بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد با وجود بازی‌های خوب ترابی برای این تیم، پرسپولیس هیچ‌وقت به فرد متکی نبوده است.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پرسپولیس دیشب (سه‌شنبه) موفق شد با نتیجه دو بر یک گل‌گهر سیرجان را شکست دهد.

محمود کلهر، بازیکن پیشین این تیم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نیمه اول مسابقه چنگی به دل نزد و بار فنی بالایی نداشت ولی پرسپولیس در نیمه دوم خیلی خوب بازی کرد. یکی از راه‌های به گل رسیدن شوت از راه دور بود که پرسپولیس این کار را انجام داد و به گل هم رسید. بازیکنان خلاق هم خیلی کمک کردند. ترابی ستاره بازی بود و پاس گل دوم را هم او داد. علیپور هم موتور گلزنی‌اش روشن شده و روز به روز کیفیتش بهتر می‌شود. البته تماشاگران هم از او حمایت کردند تا دوباره به شرایط آرمانی برسد. در کل پرسپولیس در همه زمینه‌ها مثل مالکیت توپ و موقعیت از حریف بهتر بود. گل گهر فقط می‌خواست گل‌های زیادی نخورد. جلالی قصد داشت با تعداد نفرات زیاد کاری کند که بازیکنان پرسپولیس از قلب دفاع نفوذ نکنند. پرسپولیس در نیمه دوم روان بازی کرد.

او ادامه داد: نبود سید جلال باعث می‌شود پرسپولیس یک رهبر در زمین نداشته باشد. با توجه به این که پرسپولیس سه دفاع وسط خوب دارد کالدرون می‌تواند از ترکیب ۲-۵-۳ استفاده کند. دیدید که در دقایق پایانی پرسپولیس بازی را ول کرد ولی اگر سید جلال در زمین بود این اتفاق نمیفتاد.

کلهر درباره این که پرسپولیس این روزها در گلزنی به ترابی وابسته است هم توضیح داد: به نظرم ترابی یکی از گزینه‌های خوب برای ترکیب اصلی تیم ملی است و روزهای خوبی را سپری می‌کند ولی پرسپولیس هیچ‌وقت متکی به فرد نبوده است. در این فصل هم در تمام نقاط زمین بازیکنان تاثیرگذار دارد. از درون دروازه تا نوک حمله. ترابی شرایط بهتری نسبت به بقیه دارد و راه افتاده است.. او خیلی خوب بازی می‌کند و نبودش تاثیرگذار است ولی پرسپولیس به فرد متکی نبوده و همیشه سرپاست .

این پیشکسوت پرسپولیس درباره بیرانوند هم اظهار کرد: فکر می‌کنم انتخاب نشدن به عنوان مرد سال آسیا روی او اثر گذاشته است ولی یک بازیکن همیشه سرپا نیست. یک وقت‌هایی بازیکنان ممکن است بی‌انگیزه شوند. با توجه به شناختی که از او دارم می‌دانم بیرانوند خیلی خوب تمرین می‌کند. با کمی زمان روحیه‌اش هم بهتر می‌شود. او هنوز هم بهترین گلر ایران است و باید آن اتفاقات مراسم بهترین بازیکن سال آسیا را فراموش کند. حمایت هواداران و رسانه‌ها هم خیلی کمک می‌کند.

کلهر درباره مشکلاتی که این روزها بین تیم‌های ایرانی و مربیان خارجی پیش آمده هم، گفت: مربی خارجی هیچ‌وقت دلش برای فوتبال ایران نمی‌سوزد. استراماچونی، ویلموتس و حتی برانکو. اگر سر وقت پول‌شان را ندهید ول می‌کنند و می‌روند. وقتی یک مربی خارجی ناز می کند نباید برگردد آن هم به تیم بزرگی مثل استقلال. اول فصل وقتی که اعتراض کرد چقدر از او حمایت کردند. اگر یک مربی ایرانی بود او را اخراج می‌کردند. مدیران ما زیاد به این فکر نباشند که مربی خارجی است. البته استراماچونی سیستم استقلال را تغییر داد و خوب بازی می‌کردند. ما باید دانش مربیان خودمان را بالا ببریم. مگر استقلال و پرسپولیس با مربی ایرانی قهرمان نشده‌اند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.