باشگاه اندرلخت بلژیک به دلیل سپردن سکان هدایت این تیم به کاپیتان سابق تیم فوتبال منچسترسیتی که فاقد صلاحیت تصدی این پست بوده، جریمه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تصمیم باشگاه اندرلخت برای انتصاب وینسنت کمپانی به عنوان سرمربی بدون مدرک مربیگری لازم سبب شد که اتحادیه فوتبال بلژیک این تیم را پنج هزار یورو جریمه نقدی کند.

کمیته صدور مجوز مربیگری اتحادیه فوتبال بلژیک با انتشار بیانیه‌ای، اقدام باشگاه اندرلخت برای معرفی علنی و رسمی کمپانی به عنوان سرمربی آنهم بدون مدرک مربیگری را نقض آشکار مقررات دانست.

طبق قوانین اتحادیه فوتبال بلژیک، سرمربیان تمام تیم‌های لیگ دسته اول این کشور باید دارای مدرک مربیگری حرفه‌ای یوفا باشند و کمپانی هنوز این مدرک را اخذ نکرده است. او در ماه می به عنوان بازیکن - مربی کارش را در اندرلخت آغاز کرد تا به این تیم برای بازگشت به روزهایی که به پرافتخارترین تیم باشگاه بلژیک تبدیل شد، کمک کند.

باشگاه اندرلخت مدعی شده چندی پیش سیمون دیویس، رئیس سابق آکادمی باشگاه منچسترسیتی را به عنوان سرمربی این تیم معرفی کرده است، اما مسئولان اتحادیه فوتبال بلژیک با بررسی مدارک موجود به این نتیجه رسیده‌اند که کمپانی نقش سرمربی را برای تیمش ایفا می‌کند.

غیبت کمپانی در بازی بزرگداشتش!

تیم فوتبال اندرلخت با هدایت وینسنت کمپانی تنها دو تا از ۱۰ بازی‌اش در لیگ دسته اول بلژیک را برده است و الان در رده سیزدهم جدول ۱۶ تیمی رقابت‌ها قرار دارد. کمپانی در شروع فصل هم چند بازی برای این تیم انجام داد، اما مصدوم شد.

به دنبال مجازات شدن از سوی اتحادیه فوتبال بلژیک، باشگاه اندرلخت فرانک فرکاترن را به‌عنوان سرمربی معرفی کرده، اما هنوز کاملاً مشخص نیست که تمرین‌دهنده اصلی این تیم چه کسی است. باشگاه اندرلخت اعلام کرده است که فرکاترن در روز بازی‌ها به عنوان سرمربی تیم را هدایت می‌کند و این بدان معناست که کاپیتان سابق منچسترسیتی در پشت صحنه و در تمرینات همچنان همه چیز را تحت کنترل دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.