سرمربی تیم ملی نونهالان معتقد است اجرای طرح ویژه پایگاههای استعدادیابی می تواند موجب ظهور نسلی رویایی در رده های پایه فوتبال ایران شود.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد یاوری در این خصوص اظهار داشت:بنده در کنار آقای معینی شاهد اردوهای استعدادیابی برگزار شده به منظور شناسایی استعدادها در رده نونهالان و جهت حضور در اردوی تیم ملی بودیم. باید بگویم به طور قطع یک کار استثنایی و ابتکار بی سابقه انجام شده که می تواند تحولی در سطوح پایه فوتبال کشور ایجاد کند. فکر می کنم مجموعا بیش از ۹۵۰ بازیکن در این رده دیده شدند و در نهایت ۴۴ بازیکن از این جمع انتخاب خواهند شد که در کنار حدود ۳۰ بازیکن حاضر در اردوی قبلی تیم نونهالان اردوی جدید این تیم را با بیش از ۷۰ بازیکن شکل می دهند.

سرمربی تیم ملی نونهالان در ادامه اظهار داشت:کار بسیار ارزشمندی انجام شده که شایسته تحسین و قدردانی است. حمایت همه جانبه آقای تاج و ساکت همچنین تلاش آقای معینی که تمام توانشان را برای اجرای این طرح گذاشته اند واقعا شایسته تقدیر است. فراموش نکنیم که موضوع آموزش رکن اصلی فعالیت در این رده به شمار می رود و بر اساس این طرح در تمامی مناطق ۹ گانه آموزش به شکل هماهنگ و همسو دنبال می شود که این اتفاق، بی سابقه است.به عنوان سرمربی تیم ملی نونهالان باید بگویم بازیکنانی که من در این اردوها دیدم نسبت به ۶ ماه قبل پیشرفت چشمگیری داشته اند و شاهد ظهور استعدادهای بسیار خوبی در این رده هستیم که می توانند جای برخی از بازیکنان فعلی ما را بگیرند. به جرات می توانم بگویم اگر این طرح به خوبی اجرا شود و به سرانجام برسد با این سبک استعدادیابی و با استمرار آموزش و پرورش این استعدادها می توانیم شاهد ظهور یک نسل رویایی در سطح فوتبال پایه کشور باشیم که گام به گام در سطوح مختلف تیم های پایه موفقیت هایی چشمگیر و بی سابقه به دست می آورند.

یاوری همچنین در پایان گفت:تیم نونهالان ما خوشبختانه سابقه حضور در چند تورنمنت بین المللی را داشته و همچنان امیدواریم امکان برگزاری اردوها و مسابقات بین المللی بیشتری در این سطح وجود داشته باشد. تا کنون در این رده چنین تیمی با این تجربه بین المللی در اختیار نداشته ایم و به اعتقاد من این بچه ها می توانند پشتوانه بسیار خوبی برای تیم های نوجوانان و سپس جوانان ما در سال های آتی باشند. خوشبختانه یک کار اصولی و زیربنایی آغاز شده که به اعتقاد من یکی از اتفاقات ارزشمند در سطح فوتبال پایه کشور است و امیدواریم با استمرار و تداوم این طرح شاهد پیشرفت فوتبال کشور در سطوح مختلف باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.