مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که زمان اعمال تغییر در کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان فرا رسیده است.

پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: من از چند ماه قبل پیش‌بینی کرده بودم که به اسپانیا می‌بازیم، مراکش را شکست می‌دهیم و با پرتغال هم مساوی می‌کنیم. شاید خیلی‌ها تصور داشتند تیم ملی با نتایج پرگل ببازد، ولی الان تیم‌ها به‌هم نزدیک شده‌اند. ما با این بازیکنان و تفکرات خوبی که کی‌روش در مسائل دفاعی دارد، قابل پیش‌بینی بود که چنین عملکردی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بازیکنان ما در این جام زحمت کشیدند که باید از همه آنها تشکر کرد. بازیکنان تیم ملی از حیثیت فوتبال ایران دفاع کردند و روند کلی تیم ملی مثبت بود. نمی‌توان گفت که کدام بازیکن بهترین بود، چون همه شرح وظایف‌شان را رعایت کردند و ما ساختاری مناسب در کارهای دفاعی داشتیم. بازیکنانی مثل بیرانوند، حسینی، ابراهیمی و ... خیلی خوب بودند و پورعلی‌گنجی هم به نظر من یکی از بهترین مدافعان جام جهانی بود.

قربانی در پاسخ به این پرسش که آیا موافق ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی است یا خیر، تصریح کرد: کی‌روش در این سال‌ها به خوبی به تیم ملی نظم داد و فدراسیون را هم در دست داشت. او در کارهای دفاعی به بهترین شکل ممکن کارش را انجام داد، ولی ما در بخش تهاجمی با مشکل مواجه بودیم. تیم ملی اگر بخواهد در یک بازی بازنده نباشد قطعاً کارش را به ‌خوبی انجام می‌دهد، ولی ما اگر برد بخواهیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: معمولاً هر تیم ملی یا باشگاهی، سرمربی‌اش را براساس فلسفه و فرهنگ فوتبالی که دارد، انتخاب می‌کند. به‌عنوان مثال بارسلونا با فلسفه تهاجمی هیچ‌وقت مورینیو را انتخاب نمی‌کند. البته فوتبال ما فلسفه ندارد، ولی جامعه فوتبال و مردم همیشه انتظار دارند که تیم ملی تهاجمی بازی کند و فقط خوب دفاع کردن کافی نیست. شاید خیلی از هواداران فوتبال این نگاه را داشته باشند که ماندن کی‌روش به سود تیم ملی است، ولی ما اگر قصد ایجاد تغییر داریم، باید نگاه دیگری داشته باشیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: اگر نظر مرا بخواهید باید بگویم که وقت تغییر در کادر فنی تیم ملی فرا رسیده است، هر چند که نمی‌توان از کارهایی که کی‌روش برای تیم ملی انجام داد به سادگی عبور کرد. متأسفانه فوتبال ما مشکلات زیادی دارد و خیلی چیزها از رده پایه شروع می‌شود که اصلاً معلوم نیست انتخاب‌ها بر چه اساس و معیاری است. وقتی شاهد این انتخاب‌ها هستیم طبیعتاً نباید انتظار داشت که فوتبال ما فلسفه‌ای داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۵ )