وزنه‌بردار کشورمان از اهدافش در سال جاری که محقق شد سخن گفت و راز موفقیت خود در مسیر شکستن رکورد جهان را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت شورای المپیک آسیا (OCA)، سهراب مرادی، دارنده مدال طلای المپیک از ایران، شنبه شب در پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ در عشق‌آباد ترکمنستان رکورد جهانی رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌بردای را شکست. مرادی در مجموع حرکت یک ضرب و دو ضرب موفق شد با بالای سر بردن وزنه ۴۱۳ کیلوگرم، رکورد قبلی را که آکاکویس کاخایسویلیس از یونان در تاریخ ۲۷ نوامبر ۱۹۹۹ با مهار مجموع وزنه ۴۱۲ کیلوگرم به ثبت رسانده بود را بشکند.

مرادی که در حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۵ کیلوگرم و در حرکت دو ضرب وزنه ۲۲۸ کیلوگرم را بالای سر برد و رکورد جهان را یک کیلوگرم بهبود بخشید، اظهار داشت: من سخت تلاش می‌کنم و زندگی‌ام را وقف وزنه‌برداری کرده‌ام و روزی سه بار بدون وقفه تمرین می‌کنم. وقتم را تنها به وزنه‌برداری اختصاص داده‌ام، نه چیز دیگری. این رمز موفقیت من است. ثبت رکوردی جهانی حاصل این تلاش‌هاست. یکی از اهداف زندگی من کسب مدال طلای المپیک بوده است چون این هدف خیلی مهمی برای هر ورزشکار است.

وی افزود: هدف دیگرم شکستن رکورد جهانی بود و این کار را هم در عشق‌آباد و در بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی انجام دادم. خوشحالم که رکوردی جدید به ثبت رساندم و این یکی از رویاهایی امسالم بود. وقتی پا به این بازی‌ها گذاشتم، سورپرایز شدم چون سطح مسابقات خیلی بالا بود. سازماندهی این بازی‌ها توسط دولت ترکمنستان و مسئولان برگزاری بازی‌ها فوق‌العاده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.