سرمربی سابق تیم فوتبال بارسلونا برای اولین بار پس از اخراجش از این تیم مصاحبه کرد و به واقعیت‌هایی درباره روزهای کاری‌اش در نوکمپ اذعان داشت.

سرمربی سابق تیم فوتبال بارسلونا برای اولین بار پس از اخراجش از این تیم مصاحبه کرد و به واقعیت‌هایی درباره روزهای کاری‌اش در نوکمپ اذعان داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوران کوتاه شش ماهه مربیگری کیکه ستین در بارسلونا که از ماه ژانویه امسال پس از اخراج ارنستو والورده آغاز شد و تا پایان فصل ادامه داشت، بدون شک یکی از بدترین تجربیات کاری او به‌عنوان مربی بود. او پس از ناکامی در فتح لالیگا و جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی هم شاهد شکست تحقیرآمیز ۸ بر ۲ شاگردانش مقابل بایرن مونیخ بود که دست‌شان را از جام قهرمانی لیگ قهرمانان هم کوتاه کرد. ستین اما می‌گوید سنگین‌ترین شکست تاریخ بارسلونا در لیگ قهرمانان دلیل اخراج او از این تیم نبوده است.

کیکه ستین در گفت‌و‌گو با ویسنته دل‌بوسکه سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا که توسط نشریه پاییس اسپانیا منتشر شده است، اظهار داشت: وجهه شما به‌عنوان یک مربی با قبول یک باخت مانند باخت به بایرن شدیداً لطمه می‌خورد. یک چنین باختی سبب می‌شود که نام شما در تاریخ بارسلونا ثبت شود. من هم به اندازه خودم در این باخت قبول مسئولیت می‌کنم. یک روز هم درباره همه ابعاد دوران مربیگری‌ام در بارسلونا کتابی خواهم نوشت. بعد از اخراجم، من فهمیدم که تصمیم باشگاه برای اخراج من قبل از باخت ۸ بر ۲ گرفته شده بود. من همه چیز را فهمیدم.

ستین می‌گوید از اینکه فرصت کافی برای گذاشتن اثر خودش بر عملکرد بارسلونا نداشت متأسف است. وی افزود: واقعیت این است که من در آن مدتی که بارسلونا را هدایت می‌کردم، خودم نبودم، نمی‌توانستم باشم یا نمی‌دانستم که چگونه باید خودم باشم. زمانی که شما با باشگاه در جایگاه بارسلونا قرارداد می‌بندید، باید بدانید که کارتان در این تیم قرار نیست آسان باشد حتی اگر بهترین بازیکنان دنیا را داشته باشید. واقعیت این است که در بارسلونا من نتوانستم خودم باشم و کارهایی که می‌بایست انجام می‌دادم را هم انجام ندادم. این درست است که من می‌توانستم تغییرات بزرگی در تیم اعمال کنم، اما در آن مدت کوتاه این کار هم کمکی به ما نمی‌کرد، چون من زمانی هدایت تیم را برعهده گرفتم که همه چیز تحت تأثیر شرایط جدید ناشی از شیوع کرونا قرار گرفته بود. تا آن زمان همه چیز خوب بود. ما شروع به تغییر دادن بخش‌هایی از تیم‌مان کردیم و زمانی وارد وقفه لیگ شدیم که با دو امتیاز اختلاف صدرنشین بودیم. بعد از وقفه هم با پیروزی مقابل مایورکا شروع خوبی داشتیم، اما روندی که رئال مادرید در پیش گرفت خارق‌العاده بود. در نهایت تنش موجود در تیم بیش از اندازه بود. اما واقعاً، اگر من در شرایط و زمانی متفاوت به بارسلونا رفته بودم شاید می‌توانستم سرمربی متفاوتی برای این تیم باشم. من زمانی به بارسلونا رفتم که هیچ فرصتی برای فکر کردن و کار کردن با بازیکنانم نداشتم.

مدیریت سخت مسی

ستین در بخش دیگری از مصاحبه‌اش به مشکلاتی که در مدیریت بهترین بازیکن تیمش یعنی لیونل مسی داشت اشاره داشت و افزود: من فکر می‌کنم که مسی بهترین بازیکن تمام تاریخ است. بازیکنان بزرگ دیگری هم بوده‌اند، اما ثبات و تداومی که این پسر در طول تمام این سال‌ها داشته را هیچ بازیکن دیگری نداشته است. در عین حال مدیریت لئو کار سختی است. من چه کسی هستم که بخواهم او را تغییر دهم! در بارسلونا همه او را همانطور که در سال‌های پیش بوده پذیرفته‌اند و کسی سعی در تغییر دادن او نداشته است. مسی ویژگی‌های دیگری جز توانایی‌های فنی‌اش به‌عنوان یک بازیکن هم دارد که مدیریت آن به مراتب سخت‌تر است. این موضوع در مورد بسیاری از ورزشکاران دیده می‌شود و در مستند مایکل جردن هم به این موضوع پرداخته شده است. شما بعضاً چیزهایی را می‌بینید که اصلاً انتظارش را ندارید. مسی خیلی تودار است، اما شما را مجاب می‌کند چیزهایی که او می‌خواهد را ببینید. او زیاد حرف نمی‌زند. بعد از اینکه از بارسلونا رفتم، برام کاملاً روشن بود که گاهی اوقات باید تصمیمات دیگری می‌گرفتم، اما در حال حاضر همیشه یک چیز از هر شخصی مهمتر است؛ باشگاه. باشگاه از رئیس، از بازیکن، از سرمربی‌اش مهمتر است. این باشگاه و هواداران هستند که اهمیت دارند. شما باید برای آنها بیشترین احترام را قائل باشید و باید کاری را انجام دهید که به صلاح باشگاه باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.