عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال معتقد است اصلاحات جدید اساسنامه این مجموعه باعث پررنگ‌تر شدن فوتبال خواهد شد.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتمام اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و رای گیری از اعضای مجمع در هشتم آذر سال جاری برای تایید اصلاحات و قواعد جدید گفت: خوشبختانه اساسنامه دو، سه قدم به سمت فوتبالی شدن برداشته شده است. کسای که در فیفا نشسته اند، بسیار باتجربه هستند و مغزهایشان خوب عمل می‌کند. به اعتقاد من اساسنامه اصلاحی خوب نوشته شد و بخشی از مشکلات کنونی با این اساسنامه حل خواهد شد و به سمت فوتبال‌تر شدن خواهد رفت.

او در واکنش به واگذاری انتخاب روسای کمیته‌های قضایی و مالی فدراسیون فوتبال به اعضای مجمع گفت: یکی از شاخصه‌های بالا و ارزشمند اساسنامه همین موضوع است که در فیفا هم وقتی تخلفی رخ داد کمیته اخلاق بانی افشای این مسائل شد. تفکیک قوا یکی از عوامل دموکراسی است. در این اساسنامه هم اعضای مجمع زیرمجموعه تیم اجرایی نیستند و قرار است درباره کمیته‌های قضایی تصمیم‌گیری کنند و خودشان بر عملکرد نهادهای اجرایی نظارت داشته باشند که این موضوع را یکی از نکات بسیار برجسته و عالی اساسنامه می‌دانم.

این عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه برخی از اعضای مجمع به اندازه کافی ارزش و اهمیت رای خود را نمی‌دانند و به عنوان نماینده استان، تیم یا یک تفکر عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی نقصی که قابل برطرف کردن است و درصد زیادی در کشور ما دیده می‌شود، این است که اعضا نمی‌دانند باید به عنوان یک نماینده حقوقی در مجمع عمل کنند. از طرفی ما تشکل ها را در اساسنامه ندیده‌ایم و حضورشان قوی نیست. نباید تشکل گریز باشیم؛ بلکه باید نماینده داوران، مربیان، بازیکنان و ... در این مجمع انتخاب شوند و حامل آرا و صحت‌های یک تشکل باشند. حتی باید در هیات های فوتبال استانی و هیات مدیره باشگاه‌ها درباره رای نماینده حقوقی در جلسه مجمع فدراسیون فوتبال تصمیم گیری شود.

اولیایی با انتقاد از برخی اقدامات مجلس یادآور شد: یکی از اشکالاتی ما این است که مجلس در هنگام ایراد گرفتن از وضعیت فوتبال، به جای سوال از اعضای مجمع، سراغ وزیر ورزش می‌رود. اگر مجلس یا دولت از مجمع فدراسیون فوتبال سوال کنند، آن‌ها هم در هنگام رای دادن به افراد و شخصیت‌ها دقت عمل به خرج می‌دهند.

مدیرعامل سابق استقلال در واکنش به اینکه آیا با برگزاری انتخابات تا اواسط زمستان، اوضاع فوتبال ایران متحول می‌شود گفت: ما در جامعه ای تحت تحریم کشورهای بزرگ هستیم و همه مقوله‌های کشور تحت تاثیر قراره گرفته است اما فوتبال به عنوان یک ابزار اجتماعی قدرتمند می‌تواند از حقوق ملت و توانمندی ما در مجامع بین المللی دفاع کند. ارزش فوتبال بسیار بالا است. فوتبال افکار عمومی بیشتری را متمرکز کرده و جوانان ما به این شکل وقت می‌گذرانند.

وی ادامه داد: ما از حیث داشتن تماشاگر در آسیا در رده اول هستیم. این یکی از شاخصه هایی که یک مدیر توامند باید استفاده کند و نشاط را به جامعه برگرداد و ارزش افزوده خلق کند و اشتغال زایی کند. فوتبال یک ابزار قدرتمند برای کشور ماست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.