سنگربان و مربی پیشین آبی پوشان گفت: استقلال باید دو دروازه‌بان خیلی خوب داشته باشد و این دو دروازه‌بان باید رقابت سالم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رشیدی از جمله دروازه‌بانان صاحب نام فوتبال ایران است که اوج دوران فوتبالش را در تیم استقلال سپری کرد و بعد از بازنشستگی به عنوان بازیکن، سال‌ها در کسوت مربیگری در تیم‌های مختلف از جمله تیم استقلال و تیم ملی امید خدمت کرد. دروازه‌بانان مطرح زیادی در فوتبال ایران شاگردی وی را کرده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به وحید طالب لو، پرویز برومند، هادی طباطبایی، علیرضا بیرانوند، وحید شیخ ویسی، ارشاد یوسفی و… اشاره کرد.

رشیدی که دوران طلایی فوتبالش را در تیم ملی و استقلال با زنده یاد ناصر حجازی همبازی بود و رقابتی جانانه برای ایستادن درون دروازه داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر هم از خاطرات گذشته‌اش گفت و هم در خصوص مسائل روز این باشگاه صحبت کرد که شرح این گفتگو را در زیر می‌آوریم.

رقابت سالم و رفاقت با حجازی

دروازه‌بان دهه پنجاه آبی پوشان گفت: سال‌ها در استقلال و تیم ملی با ناصر حجازی رقابت جدی داشتیم. برای رقابت کردن از نوع سالمش همه کاری می‌کردیم اما این رقابت باعث نمی‌شد تا رفاقت ما زیر سئوال برود. بیرون از زمین فوتبال با هم رفیق بودیم و این را همه تیم می‌دانستند.

حسینی و مظاهری که الان دو دروازه‌بان خیلی خوب فوتبال ایران هستند باید چنین رقابتی داشته باشند. آنها باید مثل من و حجازی در زمین با هم رقابت کنند و خارج از زمین رفاقت. این باعث پیشرفت هر دو می‌شود و در نهایت هم سودش را تیم می‌برد.

خاطره بازی با حجازی

همبازی پیشین ناصر حجازی خاطره جالبی از هم اطاقی با او نقل می‌کند. او در این خصوص گفت: در یکی از اردوهای تیم ملی در ورزشگاه شهید کشوری با ناصر هم اطاق بودیم و آن زمان آتیلا تازه به دنیا آمده بود. کار ناصر صبح تا شب صحبت کردن درباره آتیلا بود و حتی شب‌ها که می‌خوابید بلند بلند اسم آتیلا را می‌آورد.

یک شب نصف شب او را از خواب بیدار کردم و گفتم اگر داخل زمین مرا نَکُشی نصف شب اینقدر آتیلا آتیلا می‌کنی منو می‌کُشی. خدا بیامرز ناصر حجازی هم تعجب کرده بود، هم عصبی شده بود و هم خنده‌اش گرفته بود.

فردای آن روز که داشت تلفنی با همسرش صحبت می‌کرد من گوشی را گرفتم به همسر ایشان با خنده و شوخی گفتم ناصر از صبح تا شب تو بیداری میگه آتیلا و شب تا صبح در خواب اسم آتیلا را صدا می‌زند و آرامش را از من گرفته.

استقلال قلعه عقاب هاست

رشیدی در خصوص حضور همزمان حسینی و مظاهری گفت: به عنوان یک کارشناس، یک استقلالی قدیمی و یک پیشکسوت می‌گویم در این تیم همیشه باید دو دروازه‌بان شماره یک و نزدیک به هم حضور داشته باشند. تاریخ استقلال را مرور کنید و ببینید که همیشه استقلال همینطور بوده است.

در گذشته‌های دورتر من و حجازی، بعد از ما حجازی و خاکسار تهرانی، عابدزاده و بابازاده، بابازاده و غلامپور، برومند و طباطبایی، برومند و طالب لو، طالب لو و رحمتی و رحمتی و حسینی نمونه‌های بارز این موضوع هستند. از نظر من استقلال قلعه عقاب هاست و باید همیشه از دو تا از بهترین دروازه‌بان های کشور استفاده کند.

نقش مربیان مهم است

وی اضافه کرد: زمانی که مربی دروازه‌بانی استقلال بودم، برومند و طباطبایی را داشتیم و اگر خوب مدیریت نمی‌کردیم تیم دچار حاشیه می‌شد. البته آنها زمانی که بازی می‌کردند رابطه گرمی با هم نداشتند اما مدیریت سرمربی (پورحیدری) و من به عنوان مربی دروازه‌بان ها اجازه نداد این حاشیه وارد تیم شود.

الان هم کادر فنی به خصوص فکری و عزیزیان باید مراقب فضای بین مظاهری و حسینی باشند. این دو در حال حاضر بهترین دروازه‌بان‌های ایران هستند و اگر فضای بین آنها خوب مدیریت شود یکی از ارکان قهرمانی استقلال پایه گذاری خواهد شد.

فقط رشید مظاهری را می‌شناسم

مربی پیشین آبی پوشان در خصوص نقل و انتقالات این فصل آنها گفت: من از بین خریدهای استقلال فقط رشید مظاهری را می‌شناسم و به جز مظاهری هیچکدام از بازیکنان جدید دیگر این تیم را نمی‌شناسم.

نمی‌توانم درباره بازیکنان جدید نظر بدهم و باید صبر کنم تا عملکرد آنها را در جریان مسابقات ببینم و کاملاً امیدوارم که این بازیکنان جدید هم بتوانند در سطح تیم بزرگ استقلال خودشان را مطرح نمایند.

اعضای هیات مدیره استقلال را نمی‌شناسم

رشیدی گفت: از وزارت ورزش که متولی استقلال است گله دارم. من نمی‌خواهم بگویم تبعیض قائل می‌شود و بین دو تیم فرق می‌گذارد یا حرف‌هایی از این دست، اما این گله را می‌توانم داشته باشم که چرا استقلال مدیرعامل ندارد؟ یا این در خصوص اعضای هیات مدیره که از نظر من باید افراد شناخته شده تر و قوی‌تری باشند.

من واقعاً هیچکدام از مدیران استقلال و حتی اعضای هیات مدیره آن را نمی‌شناسم و این برای باشگاهی مثل استقلال خوب نیست که یک پیشکسوت مدیران آن را نشناسد.

به فکری امیدوارم

سنگربان قدیمی و پیشکسوت این تیم در خصوص حضور محمود فکری به عنوان سرمربی گفت: زمانی که بنده مربی استقلال بودم فکری بازیکن تیم بود و شخصیت مربیگری را از همان زمان هم نشان می‌داد. فکری همانقدر که بازیکن خوب و وفاداری بود، می‌تواند یک مربی خوب و با شخصیت در حد استقلال باشد. به فکری امیدوارم و فکر می‌کنم مربی در حد استقلال باشد. امیدوارم امکانات خوبی را برای موفقیت وی فراهم کنند تا فکری بتواند بعد از سال‌ها این تیم را به مقام قهرمانی برساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.