رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به شدت با ایده برگزاری یک لیگ قاره‌ای انحصاری برای تیم‌های بزرگ قاره سبز مخالفت کرد و آن را قاتل فوتبال دانست.

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به شدت با ایده برگزاری یک لیگ قاره‌ای انحصاری برای تیم‌های بزرگ قاره سبز مخالفت کرد و آن را قاتل فوتبال دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مخالفت خود را با برگزاری سوپرلیگ اروپا اعلام کرد و مدعی شد که داستان تأسیس چنین تورنمنتی از سوی رسانه‌‌های ایتالیایی شکل گرفته است.

چفرین که با دو روزنامه ایتالیایی کوریره دلواسپورت و توتواسپورت گفت‌و‌گو می‌کرد، درباره جنجال‌هایی که اخیراً درباره احتمال شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا با حضور ۱۸ تیم بزرگ پنج لیگ معتبر قاره سبز از سال ۲۰۲۲ شکل گرفته است، اظهار داشت: میان ما و لیگ‌ها همکاری منسجمی وجود دارد. اقدام مثبت در چنین شرایطی داشتن تعامل و یکپارچگی است. این به اصطلاح سوپرچمیونز (ابرقهرمانان) هم داستان ابداعی چند باشگاه است و چند رسانه ایتالیایی، نه پیشنهاد ما.

رئیس یوفا ادامه داد: به نظر من ایده تأسیس سوپرلیگ اروپا یکی از کسل‌کننده‌‌ترین پروژه‌های دنیا می‌شود. دو یا سه باشگاهی که درباره‌اش حرف می‌زنند معتقدند که حق‌شان از فوتبال بیش از سایر تیم‌هاست، اما در حقیقت چیزهای کمی می‌برند و باور دارند که می‌توانند در سوپرلیگ قهرمان شوند. این موضوع به هیچ عنوان برای ما یک بحث جدی نیست. چنین طرح‌‌هایی فوتبال را می‌کُشد. من شدیداً مخالف برگزاری سوپرلیگ هستم و این داستان سوپرچمپیونز هم در اصل ساخته رسانه‌های ایتالیایی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.