مژگان مدایم‌زاده معتقد است وضعیت نامشخص فدراسیون فوتبال دلیل بلاتکلیفی فوتبال زنان است.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور وضعیت فوتبال زنان نیز تغییر کرد و مسابقات لغو شد، تا اینکه پس از مدتی با درخواست باشگاه‌ها لیگ ناتمام باقی ماند و شهرداری بم صدرنشین به عنوان قهرمان معرفی شد اما هنوز برنامه فصل آینده مسابقات مشخص نیست. شنیده شده که لیگ برتر از اواخر آبان آغاز می‌شود اما این تاریخ قطعی نیست. از طرفی هنوز مسابقات لیگ دسته یک برگزار نشده است. تنها موضوعی که به صورت رسمی اعلام شده برگزاری لیگ در دو گروه و به صورت دوره‌ای است.

مژگان مدایم‌زاده، سرمربی تیم زنان ذوب‌آهن در مورد بلاتکلیفی فوتبال زنان به ایسنا گفت: همه این مسائل به راس هرم برمی‌گردد. وقتی یکسری مسائل داخلی فدراسیون مشخص نیست و اردوهای تیم ملی کنسل شده، همه این موارد دست به دست هم می‌دهد و چنین اتفاقاتی پیش می‌آید. اگر تکلیف فدراسیون و سازمان‌ها مشخص شود، قطعا دوباره برنامه‌ها با آرامشی که فدراسیون در سال‌های اخیر داشت، انجام می‌شود. بنابراین همه به آرامشی برمی‌گردد که باید از مسئولان بگیریم.

او در این مورد افزود: مهم این است که از این طوفان چگونه گذر کنیم. برخی خود را کنار می‌کشند تا اوضاع آرام شود اما برخی کار خود را ادامه می‌دهند. باید ببینیم اهداف باشگاه‌ها از تیمداری چیست؟ باشگاه‌هایی که نگاه بلند مدت و ویژه‌ای به بخش زنان دارند در این طوفان آرامش خود را حفظ می‌کنند تا از اهداف خود عقب نیفتند.

مدایم‌زاده به تمرینات تیم خود اشاره و بیان کرد: با صلاحدید مدیرعامل باشگاه برای اولین بار یک تست استعدادیابی از خانواده کارخانه ذوب آهن برگزار و افرادی را انتخاب کردیم، سپس تست استعدادیابی دیگری از طریق فراخوان داشتیم و تعداد دیگری را هم جذب کردیم. در ادامه بازیکنان اصلی به تیم اضافه شدند و در کنار آن‌ها افرادی را که در سطح آمادگی مدنظرمان بودند، به تیم اصلی اضافه و بقیه را برای آکادمی باشگاه ذوب‌آهن تست کردیم. این باعث شد تا مطابق با هدف باشگاه، کار را با تیمی بومی و جوان که در کنار آنها نیروهای باتجربه هم حضور دارند، شروع کنیم. آمادگی پیش فصل را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال هماهنگی و انجام کارهای تاکتیکی هستیم تا با شروع مسابقات آماده باشیم.

او در پاسخ به این سوال که فصل گذشته ذوب‌آهن از کورس قهرمانی دور شد آیا برای فصل آینده نیز صرفا به دنبال حفظ نتیجه هستید؟ گفت: یکی از اهداف باشگاه استفاده از نیروهای بومی وجوان است. شاید هدف اول نباشد اما مطمئنا باشگاه به فکر آینده و برنامه بلند مدت برای زنان است. البته این کار را با برنامه ریزی مدون انجام می‌دهد تا از قهرمانی به عنوان هدف اصلی عقب نیفتد، بنابراین امسال هم در کنار حفظ نتیجه، نگاهی به بالای جدول و کسب امتیازات لازم داریم با این حال فوتبال است و تا شروع مسابقات چیزی مشخص نمی‌شود.

مدایم‌زاده در مورد ظرفیت فوتبال زنان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر گفت: خوشبختانه زنان امسال جهش قراردادی خوبی داشتند، قطعا باشگاه‌هایی که چنین موفقیتی را برای زنان رقم زده‌اند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم فکر کرده‌اند. از طرف دیگر ستاد مقابله با کرونا، ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز براین موارد نظارت دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.