سرپرست باشگاه استقلال گفت: حساب شفر در یک کشور توسعه نیافته است و کار را سخت کرده است و مجبوریم به سراغ راهکار دیگری برویم.

به گزارش ایسنا، احمد مددی در یک گفت‌وگوی رادیویی، درباره بدهی‌های باشگاه استقلال اظهار کرد: ما به وینفرد شفر، سرور جپاروف و باشگاه پاختاکور بدهی داریم و همین الان درگیر انتقال وجه انتقال بدهی شفر هستیم. باور کنید انتقال به حسابش محدودیت زیادی دارد، چراکه این حساب در یک کشور تقریبا توسعه‌نیافته اروپایی است و انتقال پول به آن کشور بسیار سخت است. حساب او در کرواسی است و ما در کارت‌های خیلی کوچک داریم این انتقال را انجام می‌دهیم. از کانال‌های مختلف در حال تلاش هستیم. به شفر هم در ایمیلی اعلام کردیم که اگر امکان دارد حسابی را در آلمان، دبی، قطر یا ترکیه به ما معرفی کند تا سریع‌تر این انتقال پول را انجام دهیم.

او ادامه داد: تا این لحظه او (شفر) حسابی را به جز حساب کرواسی به ما اعلام نکرده است. در ابتدا ۲۰۰ هزار یورو برگشت خورد اما اکنون داریم بخش‌بخش می‌فرستیم. امیدواریم امشب به عدد خوبی برسانیم اما می‌دانید اکنون در اروپا آخر هفته است و فردا و پس‌فردا تعطیل است. از دوشنبه دوباره باید کار را شروع کنیم. یک روش‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. دو راهکار را در نظر داریم اما اگر به این شکل باشد مجبوریم به سراغ راهکار دوم برویم که صحبتش را هم کردیم و نهایی هم شده است تا از آن راه انجام دهیم. امیدواریم امشب به آن عددی که می‌خواهیم برسیم، چراکه از چندین کانال این انتقال دارد صورت می‌گیرد تا عدد مجموعش دربیاید و برای دوشنبه مجبوریم از راهکار دوم کار را به نتیجه برسانیم.

مددی درباره ماجرای پاختاکور و جپاروف گفت: ما شدیدا مشکل تأمین منابع مالی داریم و گرانی ارز هم از همین موارد تأثیر می‌گیرد و باید ابتدا مشکل شفر را حل کنیم چرا که دو عدد مبلغ قرارداد پاختاکور و جپاروف قابل تأمل است. تلاش می کنیم بعد از شفر سریعا به بدهی باشگاه پاختاکور و جباروف ورود کنیم و در این هفته پول آن ها را بدهیم تا پنجره را باز کنیم.

او در رابطه با مقصر مشکلات باشگاه ها درباره بدهی ها و عدم پرداخت آن ها عنوان کرد: من در کمتر از این یک ماه که آمدم به جز حمایت چیزی از وزارت ورزش ندیده ام. در این چند وقت برای تامین منابع مالی ده ها جلسه با خود آقای وزیر صحبت کردیم و درباره تامین منابع مالی صحبت کردیم. مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی در سالیان گذشته بوده است که طبق آن باشگاه های حرفه ای از هرگونه کمک از سوی دولت منع شده‌اند. دولت حتی یک ریال نمی تواند کمک کند. من هفته گذشته گفتم مشکل استقلال نبود منابع مالی است و آن کسی که این مشکل را به وجود آورده است خود مجلس است. من به آن ها گفتم استقلال و پرسپولیس دو باشگاه پر هوادار هستند و این دو باشگاه باید از سمت دولت و شرکت های دولتی حمایت شوند.

سرپرست باشگاه استقلال با بیان این که در همین زمان گذار مشکلات بسیار زیاد است، گفت: نقش نهاد های خدماتی مثل شهرداری ها کجای باید دیده شود؟ وقتی با یک پیروزی این تیم ها شور و نشاط به شهر می آید، نباید برای رفاه اجتماعی کمکی از سوی آن ها صورت گیرد؟ باور کنید اگر آن استادیوم ها هم روی دستشان نمی ماند، به باشگاه های استقلال و پرسپولیس نمی دادند. می دانید هزینه نگهداری ورزشگاه ها بسیار بالاست و در شرایط کنونی هزینه ورزشگاه ها به باشگاه داری اش نمی ارزد.

او با بیان این که ما درباره دو باشگاهی صحبت می کنیم که باهم هفتاد میلیون هوادار دارند، عنوان کرد: این دو باشگاه را با هیچ باشگاهی مقایسه نکنید. قانون را برای همه یکسان ببینند اما به نسبت تماشاگر باید تقسیم کنند. شرایطی که ما در حال حاضر داریم قابل تصور نیست. از هر راهی که تصور کنید دنبال تأمین منابع مالی هستیم. ما یک مشکل بزرگ درباره عدم رعایت تعهدات قراردادی یا کم کاری داریم. دوستانی قبول کردند منابع مالی را تأمین کنند اما متاسفانه تا این لحظه به تعهدات خودشان آنطور که شایسته و بایسته است عمل نکردند. در تیم رقیب ما کارگزار عددهای خیلی خوبی را به این تیم کمک کرد تا توانست خودش را از این بحران خارج کند.

مددی درباره صحبت های رسول پناه در خصوص تمایل دیاباته برای انتقال به باشگاه پرسپولیس گفت: دیاباته شماره تلفن رسول‌پناه را از کجا پیدا کرده است؟ رسول‌پناه انگلیسی یا فرانسوی بلد است؟ مگر قانون منع بازیکنان خارجی وجود ندارد؟ بازیکنان خارجی فقط با باشگاه خودشان می‌توانند تمدید کنند و به باشگاه دیگری نمی‌توانند بروند. با همه احترامی که برای رسول‌پناه قائل هستم اما فکر نمی‌کنم این موضوع صحت داشته باشد و مستندی برای آن وجود ندارد.

او درباره تکلیف علی کریمی برای حضور در استقلال بیان کرد: خیلی امیدوارم بتوانیم علی کریمی را درتیم مان داشته باشیم. مذاکراتی با او از طریق مدیر برنامه هایش صورت گرفته است و ان‌شاءالله اگر به یک تفاهم خوبی برسیم، او را بتوانیم در استقلال نگه داریم. قلب علی کریمی با استقلال است و این شعار نیست و واقعیت است. قراردادهای یک ساله به نفع باشگاه ها نیست. من در باشگاه قبلی هم که بودم قرارداد زیر یک سال نمی بستم و دو تا پنج ساله می بستم. در قرارداد یک ساله، بازیکن را تقریبا از نیم فصل ندارید و بازیکن مراقب ساق هایش برای فصل آینده است.

سرپرست باشگاه استقلال درباره قرارداد نادری گفت: او به دلیل این که قراردادش قرضی است مجبور بودیم یک ساله ببندیم. تلاش داشتیم قرارداد بلند مدت تری با او ببندیم اما باشگاه بلژیکی موافقت نکرد. در ضمن گفته می شود هفت و نیم میلیارد با او قرارداد بستیم که این واقعیت ندارد. ما یک سقف مشخص قراردادی داریم و به هیچ عنوان از آن سقف فراتر نخواهیم رفت.

او درخصوص ارتباط و تعامل ضعیف بین باشگاه و هواداران عنوان کرد: اکنون فضا بسیار متکثر است و واقعا نمی شود این همه عقاید را باهم جمع کرد. فضای رسانه ای و مجازی کشور متشنج است و این مسائل نه تنها به مشکلات استقلال کمک نمی کند بلکه به مشکلات باشگاه هم اضافه می کند. استقلال نیاز به آرامش دارد و باید وحدت هواداران و انسجام درونی در این تیم به وجود بیاید. همه باید بیایند کنار هم قرار بگیرند تا این باشگاه بتواند مشکلاتش را به حداقل برساند.

مددی درباره اختلاف بین عبدیان و خلیل‌زاده اتفاق افتاده است، گفت: ما دنبال این واژه‌سازی‌ها نیستیم. یک اختلاف نظر کوچک و سوءتفاهم وجود داشت. البته شخص من مورد حملات زیادی قرار گرفتم اما سکوت کردم چرا که می‌دانستم چه چارچوبی وجود دارد. اساسنامه مشخص و چارچوب وظایف هم مشخص است. سوءتفاهم کوچکی پیش آمد که رفع شد و هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

او درباره حواشی پیش‌آمده در فرودگاه بیان کرد: احکام انضباطی سه بازیکن صادر و به آن‌ها ابلاغ شده است. این سه بازیکن اعتراض کردند و قرار شده کمیته استیناف رأی نهایی را صادر کند. ما این ها را در قراردادهایشان اعمال می‌کنیم.

سرپرست باشگاه استقلال درباره بازگشت دیاباته و میلیچ گفت: تستی که از دیاباته گرفته شد، گم شده بود و او دوباره تست داد. امروز جواب تست می‌آید و تا این لحظه مدیر برنامه جواب تست را به ما اعلام نکرده است و به محض اینکه اعلام شود و مجوز خروج از فرانسه را بتواند بگیرد، برایش بلیط می گیریم تا برگردد. درباره میلیچ هم همین الان یک مبلغی به حسابش نشست. متاسفانه مشکل حادی برای پدر او ایجاد شده است و حال خوبی ندارد اما او به محضی که این پول را دریافت کند، تست کرونا می دهد و مجوز خروج از کشور را می گیرد و در نهایت به تهران می‌آید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.