سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شجاع خلیل‌زاده به خاطر جوی که علیه او ایجاد شد و برخی از مصاحبه‌ها، مجبور به رفتن شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شجاع خلیل‌زاده به خاطر جوی که علیه او ایجاد شد و برخی از مصاحبه‌ها، مجبور به رفتن شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی گل‌محمدی، درباره شرایط این روزهای تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: از روزی که بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان از قطر به تهران بازگشتیم تا امروز عده‌ای حاشیه وارد تیم‌مان کرده‌اند. پرسپولیس دشمنان قسم‌خورده زیاد دارد، چه خودی و چه غیرخودی. آنها دوست ندارند تیم قهرمان شود و این چیزی است که در این چند وقت به ما ثابت شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی، این افراد جو را علیه بازیکنان کرده‌اند اما همین بازیکنان بودند که با از خود گذشتگی، غیرت و دست‌های خالی و با وجود مشکلات موجود، تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساندند. ما مشکلات را پشت سر گذاشتیم و توانستیم با اتحاد به فینال آسیا راه پیدا کنیم. اصلی‌ترین عامل در این مسیر بازیکنان و البته حمایت هواداران بوده است که به ما انرژی و انگیزه دادند که بتوانیم مبارزه کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای در فضای فعلی مشکلات را بر دوش بازیکنان گذاشتند و آنها را مقابل هواداران قرار دادند. من از هواداران می‌خواهم هوشیار باشند و بدانند کادر سختکوش تیم و بازیکنان باغیرت برای اعتلای نام و برافراشتن پرچم پرسپولیس از جان مایه گذاشتند. از هواداران عزیز به عنوان یک عضو تیم می‌خواهم هیچ‌وقت اعتماد خود به بازیکنان را از دست ندهند، چرا که رسیدن به فینال بدون آنها امکان‌پذیر نبود. این بازیکنان نه تنها تاریخ‌سازی کرده، بلکه غیرت و تعصب و عشق به پرسپولیس و هوادارش را معنا کردند. ما دیدیم که آنها سرشان را جلوی توپ گذاشتند، با همه وجودشان بازی کردند و بعد از بازی نای راه رفتن نداشتند. باید قدر این بازیکنان را بدانیم و هوشیار باشیم که مبادا ذره‌ای شکاف ایجاد شود.

گل‌محمدی در مورد جدایی چند بازیکن از این تیم در فصل نقل و انتقالات گفت: از حدود چهار ماه پیش من در رابطه با حفظ و تمدید با بازیکنان صحبت‌هایی داشتم اما متأسفانه این موضوع به روزهای آخر موکول شد که کار از کار گذشته بود. در نهایت هم دو بازیکن خوب تیم رفتند و تکلیف یکی دیگر از بازیکنان مشخص نشده است. حرف برای گفتن زیاد است اما در یک کلمه به نظرم در حفظ احترام بازیکنان و بستن قرارداد با آنها کوتاهی‌هایی صورت گرفت، در حالی‌ که می‌شد کار را بهتر به سرانجام رساند.

وی درباره جدایی شجاع خلیل‌زاده تصریح کرد: دو ماه پیش شجاع برای درست کردن قراردادش چند بار به باشگاه رفت اما هیچ اهمیتی به او ندادند. در دوحه ناراحت و بهم‌ریخته بود و می‌گفت به پیام‌های من هم حتی جواب نمی‌دهند. این اواخر هم جو به شدت علیه او شده بود و برخی حرف‌ها و مصاحبه‌ها هم اذیتش می‌کرد. بازیکن جوان است، عصبی شده و اصطلاحا بریده و تصمیم گرفته است. موقعی برای برطرف کردن مشکلش اقدام کردند که دیگر کار از کار گذشته بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: بعد از راه یافتن به فینال آسیا بازیکنان تصور می‌کردند به وعده‌ها عمل می‌شود. آنها روی پرداختی‌ها حساب باز کرده بودند و این حق آنهاست که پیگیر مسائل مربوط به قراردادشان باشند. خیلی از مبالغ در قراردادهای بازیکنان ما یک چهارم قراداد بازیکنانی است که هیچ افتخاری به دست نیاورده‌اند. کمترین کاری که می‌شد برای بازیکنان ما انجام داد، این بود که هرچه سریع‌تر قراردادهای‌شان تنظیم و به تعهدات پرداختی عمل شود. ما ۷ بازیکن جدید گرفتیم که بعضی از آنها حتی یک درصد هم پول نگرفته‌اند. حتی هیچ‌کدام از آنها هم موقع معارفه در باشگاه و یا حضور در تمرین پولی نگرفتند و به عشق پرسپولیس و احترام به بنده و روی قولی که طبق گفته مسئولان به آنها دادم، آمدند سر تمرین و روز گذشته از یکی دو نفرشان که پرسیدم مطلع شدم اصلا ریالی نگرفته‌اند.

گل‌محمدی افزود: من واقعا شرمنده بازیکنانی هستم که پوکر را رقم زدند و اخیرا جو علیه آنها شد یا بچه‌های جدید که برخی‌شان دریافتی نداشته‌اند یا دریافتی کم داشته‌اند. آیا یک‌ کلام از این مسائل گفته شده که هوادار اینها را بداند و از آنها تقدیر کند یا فقط علیه بازیکنان تاریخ ساز و حماسه ساز تیم به طرق مختلف جوسازی شده است؟ من این‌ها را نگویم چه کسی از حقانیت بازیکنان دفاع کند؟ صبر بازیکنان فصل گذشته در قبال برخی مسائل یا ورود نفرات جدید به پرسپولیس تنها به خاطر افتخار پوشیدن این لباس و لطفی بود که به من داشته‌اند. من از همه آنها به خاطر عملکرد خوب‌شان و صبر و غیرت‌شان تشکر می‌کنم. نمی‌خواهم به جزئیات بپردازم اما قرار بود زمان نقل و انتقالات ۴ میلیارد برای گرفتن بازیکن کنار گذاشته شود اما عملا این اتفاق نیفتاده و بازیکنان ما مشکلات مالی دارند. این حداقل یک بودجه برای ورود به نقل و انتقالات است و اگر مشکل مالی هست حداقل احترام‌شان را حفظ کنیم نه اینکه طوری رفتار شود که فضا علیه‌شان شود.

وی تصریح کرد: این مشکلات باید هرچه سریع‌تر برطرف شود. در ضمن باید به تعهدات در برابر بازیکنان قدیمی عمل و نسبت به تسویه حساب با آنها اقدام شود. بازیکنان هم مشکلاتی دارند و روی قول‌هایی که داده شده، حساب کرده‌اند و حق‌شان است که دستمزد زحمات‌شان را دریافت کنند و این کمترین کاری است که باشگاه باید برای آنها انجام دهد. من از هواداران می‌خواهم آگاه و هوشیار باشند که برخی‌ها برنامه‌ریزی شده تلاش می‌کنند که جو را علیه بازیکنان کنند و تقصیرها را گردن آنها بیندازند. این بازیکنان با تمام وجود و با غیرت و ‌تعصب تلاش کردند و نمی‌توان تاریخ‌سازی آنها را فراموش کرد. چنین موضعگیری‌هایی علیه بازیکنان انصاف نیست. در حال حاضر باید همدلی و همبستگی ما بیشتر از قبل باشد و هیچوقت نباید بین هواداران، بازیکنان و کادرفنی کوچکترین شکافی وجود داشته باشد. در پایان از آقای رغبتی بابت تلاش و همکاری زیادی که برای بستن قراردادها داشتند، تشکر می‌کنم و از هیئت مدیره هم درخواست دارم به برخی اتفاقات ورود کنند و نگذارند لطمه بیشتر به تیم وارد شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )