باشگاه بارسلونا قصد دارد از خبرنگار یکی از نشریات اسپانیایی که گزارشی جنجالی درباره عملکرد مهاجم این تیم منتشر کرده است، شکایت کند.

باشگاه بارسلونا قصد دارد از خبرنگار یکی از نشریات اسپانیایی که گزارشی جنجالی درباره عملکرد مهاجم این تیم منتشر کرده است، شکایت کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، درخشش آنسو فاتی در شب پیروزی ۵ بر یک بارسلونا مقابل تیم فرنس‌واروش در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا اکثر رسانه‌های جهان را به تحسین این بازیکن جوان اسپانیایی وا داشت. در این میان اما سالوادور سوسترس خبرنگار نشریه ABC اسپانیا به شیوه‌ای عجیب و با گزارشی آمیخته با رنگ و بوی نژادپرستانه به عملکرد فاتی در نوکمپ اشاره کرده که این موضوع خشم و ناراضایتی مسئولان باشگاه بارسلونا را به همراه داشته است.

سوسترس درباره فاتی نوشته است: آنسو تا آستانه گلزنی با ضرباتی که فقط از یک مهاجم نوک کارکشته برمی‌آید قرار داشت و چرخشی بی‌عیب و نقص انجام داد. آنسو وقتی می‌دود چیزی شبیه آهوی کوهی می‌شود، شبیه یکی از آن پسربچه‌های سیاه‌پوست دستفروش که منطقه پاسئو دگارسیا که وقتی پلیس از راه می‌رسید، پا به فرار می‌گذارند و فریاد می‌زنند «آب، آب» تا به یکدیگر اطلاع دهند. کارپستالی از یک جنگل در قلب شهر. اکنون اما به خاطر آدا کولائو (شهردار بارسلونا) دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. این پلیس‌ها هستند که متخلف شده‌اند نه دستفروشان خیابانی که دیگر لازم نیست پا به فرار بگذارند. بله واقعیت دارد که بدون توریست‌ها، کار و کاسبی آنها هم کساد است.

انتشار این گزارش جنجال‌هایی را به همراه داشت و برخی افراد از جمله آنتوان گریزمان، هم‌تیمی فاتی هم به آن واکنش نشان دادند. گریزمان در پیامی کوتاه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آنسو پسری استثنایی است که مانند دیگر انسان‌ها سزاوار احترام است. نه به نژادپرستی و رفتارهای بد.

واکنش‌ها به این گزارش، نویسنده آن را مجبور به عذرخواهی کرد و البته او مدعی شد که به هیچ عنوان قصد نداشته به هیچ نژادی توهین کند. با این حال باشگاه بارسلونا تصمیم گرفته که از این خبرنگاران اسپانیایی شکایت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.