سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل عملکرد ستاره خط حمله‌اش در شب کسب پیروزی قاطع خارج از خانه مقابل پرو را ستود اما مقایسه او با ستارگان نسل‌های قبلی سلسائو را نادرست دانست.

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل عملکرد ستاره خط حمله‌اش در شب کسب پیروزی قاطع خارج از خانه مقابل پرو را ستود اما مقایسه او با ستارگان نسل‌های قبلی سلسائو را نادرست دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیته سرمربی تیم ملی برزیل پس از پیروزی ۴ بر ۲ صبح امروز (چهارشنبه) شاگردانش در خانه پرو از هفته دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از نیمار که در این بازی هت‌تریک کرد تمجید به عمل آورد. نیمار دو بار از روی نقطه پنالتی و یک بار دیگر در دقیقه ۴+۹۰ گلزنی کرد تا سلسائو دومین برد متوالی‌اش را در این رقابت‌ها کسب کند. دیگر گل طلایی‌پوشان را هم ریچارلیسون مهاجم اورتون به ثمر رساند. با این پیروزی برزیل به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آرژانتین در صدر جدول رده‌بندی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی قرار گرفت.

تیته پس از این بازی راجع به پنالتی‌های بحث برانگیزی که به سود تیمش اعلام شد به خصوص مورد دوم که به اعتقاد برخی سختگیرانه بود، گفت: تنها چیزی که می‌دانم این است که کمک داور ویدئویی (VAR) عدالت را رعایت می‌کند. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. بازی مقابل پرو همیشه آزمونی بسیار سخت بوده است به خصوص در لیما که دشواری کار چند برابر می‌شود. از همان ابتدای مسابقه حریف ما را تحت فشار قرار داد و سبب شد که یک بازی سنگین را تجربه کنیم. اینکه پرو زودتر و در همان ابتدای مسابقه (دقیقه ۵) به گل رسید کار ما را سخت‌تر کرد.

تیته با اشاره به ۶۴‌ تایی شدن گل‌های ملی نیمار و تبدیل شدن او به دومین گلزن برتر تیم ملی برزیل بعد از پله ۷۷ گله اظهار داشت: هر نسل از بازیکنان ارزش‌های خودش را دارد. رونالدو نازاریو، ریوالدو، روماریو و ببتو همگی بازیکنانی خارق‌العاده بودند. به نظر من مقایسه کردن این بازیکنان با یکدیگر غیرمنصفانه است. هر کدام از آنها در نسل خود عالی بودند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نیمار بازیکنی بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، بازیکنی که نه تنها گل می‌زند بلکه پاس گل می‌دهد و به تیم کمک می‌کند. او در هر بار حضور در تیم ملی از دفعه قبل پخته‌تر ظاهر می‌شود. نیمار در مهمترین قسمت از زمین بازی می‌تواند توپ را بگیرد و در همانجا خلاقیتش را نشان دهد و با دریبل‌هایش خطرساز شود. این‌ها خصلت بازی اوست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.