سرپرست باشگاه استقلال گفت: کارشناسان می‌توانند شهادت دهند که ما در خصوص جذب محمود فکری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه عمل کردیم.

سرپرست باشگاه استقلال گفت: کارشناسان می‌توانند شهادت دهند که ما در خصوص جذب محمود فکری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه عمل کردیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد مددی سرپرست باشگاه استقلال گفت: خدمت به هواداران استقلال باعث افتخار است، چه یک هفته باشد چه یک ماه یا یک سال. من عاشق هواداران هستم و تمام ظرفیتم را آوردم تا به هواداران خدمت کنم که در این چند وقت اذیت شدند. این موضوع باعث خوشحالی است که به صحنه خدمت آمدم و امیدوارم با کمک همه عزیزانی که دل در گرو استقلال بزرگ دارند در این مهلت کم بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی در مورد انتخاب سرمربی و تنش موجود بین دو باشگاه استقلال و نساجی عنوان کرد: فکری به خانه خودش بازگشت. او ۱۳ سال در تیم استقلال حضوری تأثیرگذار داشت. کارشناسان می‌توانند شهادت دهند که ما در خصوص جذب فکری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه عمل کردیم. به هیچ عنوان قبل از اینکه فکری با نساجی فسخ کند وارد مذاکره نشدیم و بعد از اینکه استعفا کرد وارد مذاکره شدیم.

مددی افزود: فکری بعد از استعفا، برگه فسخ خود را از سازمان لیگ گرفته بود. با او تماس گرفتم و فکری به باشگاه آمد و در دو جلسه به توافق کلی رسیدیم ولی به این نتیجه نرسیدیم. بعدازظهر همان روز به توافق نهایی رسیدیم و اعلام رسمی کردیم. ما در مورد جذب فکری حرفه‌ای عمل کردیم و فکر می‌کنم در کمتر باشگاهی شاهد نمونه‌ای اینچنینی باشیم. در باشگاه استقلال از راه قانونی جلو رفتیم و حرفه‌ای بودیم.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه محمود فکری هم برای حضور در استقلال اشتیاق داشته، تصریح کرد: قبل از فکری گزینه‌های مختلفی داشتیم و اینطور نبود که بخواهیم به نساجی ضربه وارد کنیم. بعد از طی مسیر، روی اسم فکری اجماع و از راه قانونی نسبت به جذب او عمل کردیم. برای نساجی آرزوی موفقیت می‌کنم. می‌دانم مدیران نساجی که استقلالی هستند،‌ موفقیت استقلال برای‌شان اهمیت دارد. امیدوارم روندی طی شود که اخلاق را در همه زمینه‌ها رعایت کنیم.

مددی در مورد بدهی‌های اشگاه استقلال و ضرب‌العجل تعیین شده برای ارسال مدارک صدور مجوز حرفه‌‌ای گفت: فردا تا ظهرمهلت است. خدمت هواداران استقلال عرض می‌کنم با فعالیت‌های شبانه‌روزی که در شش روز گذشته انجام شده همه امور مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای انجام شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد. می‌خواهم توضیح کوتاهی در مورد این کار بدهم تا هواداران بدانند چه کاری بزرگی انجام شده است. متأسفانه در مدیریت گذشته مقداری تعلل در این زمینه انجام شده است و حالا هم باید به آینده فکر کنیم.

«آیا با تمام طلبکاران به توافق رسیده‌اید؟» وی در واکنش به طرح این سوال گفت: تمام موارد به نتیجه رسیده و نگرانی وجود ندارد. توقع ما از برخی عزیزیان بیشتر بود ولی برخی‌ها ما را اذیت کردند. در این شرایط سخت، انتظار داشتم برخی دوستان کمک بیشتری انجام دهند. البته برخی دوستان شرایط استقلال را درک کردند و همکاری خوبی کردند.

سرپرست باشگاه استقلال درباره بحث صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه گفت: از روز شنبه ۱۲ مهر،‌ کمیته صدور مجوز حرفه‌‌ای در باشگاه تشکیل شد و از صبح تا شب در معاونت‌های مختلفی زحمت کشیدند و در باشگاه مشغول آماده‌سازی مستندات بودند. شاید حدود بیش از ۱۰۰ فرم و مستند آماده‌سازی شد. خدا را شکر در مهلتی که به ما داده شده بود مدارک در سامانه بارگذاری شد. از همه و به ویژه سهیل مهدی تشکر ویژه می‌کنم که کمک کردند مستندات را در سریع‌ترین زمان ممکن بارگذاری کنیم و کارها را انجام دهیم.

مددی در ادامه گفت‌و‌گو با برنامه ورزش و مردم در مورد وضعیت برخی بازیکنان اظهار داشت: دیاباته تاریخ ۵ اکتبر،‌ ۱۰ روز به ما فرصت داده که مطالبات او را تعیین تکلیف کنیم. در این خصوص تا ۱۴ اکتبر (چهارشنبه ۲۳ مهر) فرصت داریم مطالباتش را بدهیم. تمام تلاش من و هیئت مدیره این است که برنامه‌ریزی کنیم و تأمین منابعی انجام شده است. فکر می‌کنم اگر دوستان به تعهدات خودشان عمل کنند بتوانیم در فرصت باقی‌مانده بدهی‌ دیاباته پرداخت کنیم و مشکلی نداشته باشیم. در خصوص انتقال پول هم راه‌های پیش‌بینی کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم به مشکل بخوریم. صرافی‌های مجاز در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی در مورد وضعیت هرویه میلیچ عنوان کرد: این بازیکن اولین بار در تاریخ ۸ مهر به ما نامه زد و ۱۵ روز به ما زمان داد اما در نامه دوم قراردادش را فسخ کرد اما اعلام کرد که اگر مطالباتش را پرداخت کنیم، برمی‌گردد. در خصوص میلیچ هم همان برنامه دیاباته است و اگر دوستان به تعهدات خود عمل کنند مشکلی نیست.

سرپرست باشگاه استقلال در خصوص قایدی و بحث فروش این بازیکن عنوان کرد: قایدی با ما قرارداد دارد و مشکلی از این بابت وجود نداد. بحث فروش این بازیکن در هیئت مدیره بحث شده ولی جمع‌بندی نهایی نشده و به این نتیجه نرسیده‌ایم که این کار انجام شود. قایدی از بازیکنان خوب ماست و باید به فکر فصل آینده باشیم. هنوز جمع‌بندی در این خصوص نشده است.

مددی در مورد بحث تمدید قرارداد علی کریمی گفت: کریمی در اردوی تیم ملی است و من با مدیر برنامه این بازیکن صحبت کردم. به علی کریمی هم پیام دادم که خواهان او هستیم. قرار است بعد از بازگشت به ایران به دفتر باشگاه بیاید و با او وارد مذاکرات جدی خواهیم شد و خیلی به این موضوع امیدواریم. کریمی خودش هم گفته اگر به خارج نرود اولویتش استقلال است. ما دغدغه او را درک می‌کنیم و امیدوارم اتفاق خوبی برای او بیفتد.

وی در رابطه با جذب سعید واسعی تصریح کرد: آنطور که من از طریق مدیران پیکان پیگیری کردم، گویا فسخ قرارداد واسعی مشکل دارد و تا زمانی که مطمئن نشوم نمی‌توانم با این بازیکن وارد مذکره شوم، چون برای باشگاه تبعات داد. اول باید مطمئن باشم فسخ قرارداد واسعی مشکلی نداشته باشد. قبلاً با پیکان در مورد این بازیکن برای دریافت رضایت‌نامه مذاکره کردیم، اما این موضوع همزمان شد با پیشنهاد سنگین چند باشگاه به واسعی که کار را سخت کرد. همه می‌دانند واسعی یک استقلالی دو آتشه است.

«پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال چه زمانی باز می‌شود؟» مددی در واکنش به طرح این سوال گفت: تا پیش از این به خاطر شفر پنجره‌مان بسته بود و متأسفانه تعلل در پرداخت مطالبات او باعث شده، مطالبات جباروف و باشگاه پاختاکور هم به این موضوع اضافه شود. برای باز شدن پنجره نقل و انتقالای باید مطالبات شفر، جباروف و پاختاکور را پرداخت کنیم. پولی در AFC داریم که کفاف جباروف و پاختاکور را می‌دهد و در همین خصوص نامه‌ای هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا زده‌ایم تا مطالبات ما را به جباروف و پاختاکور بدهد، اما فعلا اقدامی نشده است. از طریق فدراسیون فوتبال هم در حال تلاش هستیم AFC را متقاعد کنیم حداقل بدهی‌های جباروف و پاختاکور را پرداخت کند. در مورد شفر هم تدابیر لازم اندیشیده شده تا زودتر این بدهی را پرداخت و پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنیم.

مددی در مورد میزان بدهی‌های این باشگاه یادآور شد: این عدد بالغ بر ۳ میلیون دلار است. متأسفانه باید این پول را به بدهکاران خارجی بدهیم. میراث‌دار این بدهی‌ها هستیم ولی باید تلاش کنیم آنها را پرداخت کنیم. با عشق هواداران می‌خواهیم موانع را برداریم و استقلال را به جایگاه خودش برسانیم. دو دستگی به اندازه کافی به استقلال ضربه زده و من خواهش می‌کنم هواداران اجازه ندهند این اتفاقات دوباره تکرار شود. الان نیاز استقلال، کلید واژه‌ای به نام وحدت است.

وی در مورد آخرین وضعیت رشید مظاهری و شکایت باشگاه تراکتور از این بازیکن عنوان کرد: مظاهری دروازه‌بان خوب تیم ملی است. با او قراردادی بستیم و باشگاه تراکتور شکایت کرده است. این پرونده در کمیته تعیین وضعیت در حال بررسی است. از طریق معاونت حقوقی در حال پیگیری هستیم و امیدواریم رأی به نفع ما صادر شود. مظاهری استقلالی است و امیدواریم از خدمات او در تیم بهره‌مند شویم.

سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد: من در کارهای مالی منظم هستم. باید براساس داشته‌های‌مان قدم برداریم. باید درآمد و هزینه‌ها همخوانی داشته باشد. اگر خدا توان بدهد و دوستان و هیئت مدیره وظایف خود را به درستی انجام دهند و عملیات پرداخت بدهی‌ها به نحو احسن جلو برود، این قول را می‌دهم که از احمد مددی هیچ میراث و بدهی باقی نخواهند ماند. من خودم به عنوان استقلالی در گذشته خیلی اذیت شدم و الان به وسط گود آمدم. اگر ما از این بزنگاه خارج شویم، این قول را می‌دهم که استقلال روزهای درخشانی خواهد داشت، بدون اینکه دغدغه‌های مالی گریبان‌گیر این تیم شود.

مددی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است اصلاحاتی در قرارداد بازیکنان انجام شود؟ تصریح کرد: متأسفانه در برخی قراردادهایی که امضا شده، انضباط مالی کمتر دیده می‌شود. بعضی از آپشن‌هایی که در قراردادها دیده می‌شود، نامتعارف است. سعی می‌کنیم قراردادها را براساس برد - برد تنظیم کنیم. نه اینکه قراردادی تنظیم کنیم و بعد ببینیم بازیکن سر از تیم‌های قطری در بیاورد.

«آیا منظور شما روزبه چشمی است؟» وی در واکنش به این موضوع گفت: چشمی بندی در قراردادش بوده که راحت می‌توانسته فسخ کند. او طبق قراردادش قبلی‌اش باید در لیگ قهرمانان حضور پیدا می‌کرد و اگر نمی‌رفت دو فصل محروم می‌شد. می‌توانستیم در فضای آرام بحث تمدید قرارداد را دنبال کنیم. اصلا شتاب‌زدگی را نمی‌پسندم. در مورد فکری هم تحت شدیدترین فشار رسانه‌ای بودیم اما اصلا شتاب‌زده عمل نکردیم. در خصوص بازیکن هم همین است. باید دقت کنیم قرارداد برد - برد ببندیم. ما نمی‌خواهیم بازیکن دست بسته باشد یا ما دست بسته باشیم، اما باید قراردادها متعارف باشد.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه آیا بدهی کنعانی‌زادگان نیز پرداخت شده است، گفت: بله ما هیچ مشکلی در مورد حرفه‌ای‌سازی نداریم. کنعانی‌زادگان از گذشته‌ دور طلب داشت و گلایه‌های به حقی هم داشت. شاید ۱۰ بار با او صحبت کردم، اتفاقات ناخوشایندی برای او در گذشته رخ داده بود، ولی من به او گفتم استقلال نیازمند حمایت است و او هم این موضوع را درک کرد. برای کنعانی‌زادگان هر جا که هست آرزوی موفقیت می‌کنم.

مددی ادامه داد:‌ من نه دروغ می‌گویم و نه حرف اضافه می‌زنم. مقید به کاری هستم که می‌توانم انجام بدهم و اهل شومن بازی نیستم و چیزی که وجود دارد را منتقل می‌کنم. کار فوق‌العاده سخت است اما انسان به امید زنده است.

وی در رابطه با خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اتفاقات خیلی خوبی با حمایت وزارت ورزش در حال رقم خوردن است. درباره قیمت‌گذاری برند، ورزشگاه مرغوبکار و کمپ حجازی اقدامات خوبی شده و قیمت‌گذاری لازم هم انجام شده است. صورت‌های مالی نیز در حال تهیه است. فکر می‌کنم تا پایان پاییز امسال سهام دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد. به نظرم شاهد یک رکورد شکنی هم در بورس ایران خواهیم بود.

سرپرست باشگاه استقلال در پایان بدون اشاره به نام علی خطیر، درباره اتهاماتی که او در روزهای گذشته به اسماعیل خلیل‌زاده عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال وارد کرده بود، عنوان کرد: نکته مهمی است که در هفته گذشته در مورد آن حاشیه‌سازی شد و آرامش استقلال را به هم زد. بزرگترین دشمن استقلال تفرقه افکنی است، من اهل حاشیه نیستم اما با حاشیه‌سازان برخورد می‌کنم. هواداران فهیم آگاه باشند و اسیر این تفرقه‌ افکنی نشوند. در چند روز اخیر شاهد بودیم که معاون سابق باشگاه اتهاماتی به یکی از اعضای هیئت مدیره نسبت داده بود. همین جا اعلام می‌کنم که تمام اتهامات دروغ است. مستنداتی در باشگاه در این خصوص وجود دارد و اگر لازم باشد آنها را منتشر می‌کنم. من شاهد زحمات خلیل‌زاده بودم. اسنادی در باشگاه وجود دارد که معاون پیشین به باشگاه بدهکار است و باید پاسخگو باشد، اگر پاسخگو نباشد او را وادار به پاسخگویی می‌کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.