یک کارشناس فوتبال با انتقاد شدید نسبت به دعوت تنها یک خوزستانی به اردوی تیم‌ملی نوجوانان، گفت: این رسمش نبود که از مهد فوتبال کشور فقط یک نفر به تیم‌ملی دعوت شود ولی با توانایی‌هایمان در مستطیل سبز، سرمربی تیم‌ملی را متقاعد خواهیم کرد که لیست خود را تغییر دهد.

محسن بابادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دعوت تنها یک خوزستانی به اردوی تیم‌ملی نوجوانان، اظهارکرد: متاسفانه اسامی ۲۴ بازیکن دعوت شده به سومین مرحله از اردوی تیم ملی نوجوانان فوتبال اعلام شد و گویا حسین عبدی و همکارانش قصد ندارند از مهد فوتبال کشور به جز یک بازیکن، بازیکنان شایسته دیگری را دعوت کنند. مگر نه تیم های خوزستانی در رده های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها هر ساله تماما یا یکی دو تای آن‌ها قهرمان و مابقی نیز جزو مدعیان قهرمانی‌اند؟ مگر نه این‌که تیم‌ملی نوجوانان طی چند سال اخیر مقابل بسیاری از حریفان درجه سه آسیایی زانوی غم در بغل و کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته است؟ پس چرا نباید از بازیکنان با استعداد سرزمین فوتبال خیز خوزستان برای بهتر شدن این روند استفاده کند؟

وی افزود: پس باید بررسی کرد که ملاک این انتخاب غیرکارشناسانه مربیان تیم‌ملی که سابقه آنچنانی در رده های پایه نیز ندارند، چیست و چرا از استان‌های فوتبال خیز کشور همچون خوزستان، فارس، گیلان، کرمان و خراسان این تعداد استعدادهای محدود به تیم‌ملی دعوت شده است. مگر نه این‌ استان‌ها طی چند دهه اخیر بازیکنان بزرگی را به فوتبال کشور معرفی کرده‌اند؟ آیا حق‌شان این انتخاب ناصحیح است؟ درست نیست وقتی خوزستان که تیم‌های نونهالان و نوجوانان فولاد مدعی قهرمانی بوده و به علت کرونا مرحله آخر مسابقات‌شان برگزار نشد و تیم های جوانان و امیدهایش نیز مقتدرانه قهرمان کشور شده‌اند، تنها باید یک بازیکن در اردوی تیم ملی داشته باشند و این توهین به شعور فوتبال خوزستان و آکادمی بازیکن‌ساز فولاد است که با استعدادیابی بازیکنان سراسر خوزستان از مدارس فوتبال گرفته تا محلات، این گونه به فوتبال کشور خدمت می‌کند.

وی افزود: آیا حسین عبدی و دستیارانش بازیکنان مطرح خوزستانی در رده نوجوانان را می‌شناسند و آیا شده یک بار پای بازی تیم‌های خوزستانی بنشینند یا برای آنالیز کیفیت فنی بازیکنان این خطه وقت بگذارند؟ همچنین آیا مربیان زحمتکش خوزستانی که سالیان سال قهرمانی کسب کرده‌اند و استعدادها را فوج فوج به فوتبال کشور تزریق کرده اند را می‌شناسند یا این‌که کسانی دیگر در معرفی لیست انتخابی بازیکنان به آن‌ها مشاوره می‌دهند؟ نکته جالب این است که از فوتبال آبادان، مسجدسلیمان و دیگر شهرهای فوتبال خیز خوزستان بازیکنی در لیست تیم‌ملی مشاهده نمی‌شود و آقای عبدی باید در صورت عملکرد نامناسب تیم‌ملی نوجوانان، پاسخگوی ملت شریف ایران باشد.

این کارشناس فوتبال گفت: همواره برای آقای عبدی و تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت و سربلندی داشته و داریم اما باید بگویم این رسمش نبود که از مهد فوتبال کشور تنها یک بازیکن در لیست تیم‌ملی باشد. از مربیان تیم‌ملی انتظار دارم تا دیر نشده، اردوی تیم‌ملی را در خوزستان و کمپ اختصاصی فولاد برگزار کنند و طی چند بازی تدارکاتی به مصاف تیم‌های نوجوانان فولاد و یکی دو تیم منتخب دیگر از استان خوزستان بروند و قول می‌دهم و ادعا می‌کنم تیم‌ملی کشورمان در تمامی مسابقات تدارکاتی یاد شده بازنده خواهد بود. این گوی و این میدان؛ دقیقا مشابه همان اتفاقی که سه دهه قبل رخ داد و در حالی که تیم‌ملی بزرگسالان کشورمان در مقابل تیم‌ملی ژاپن حرفی برای گفتن نداشت، پس از دعوت چشم بادامی‌ها به اهواز، در آن بازی دوستانه و معروف، اسیر هنرنمایی بازیکنانی شد که جایی در اردوی تیم‌ملی ایران نداشتند و ابرقدرت فوتبال آسیا را آن گونه نقره داغ کردند. به گونه‌ای که مربی ژاپن از این‌که هیچ کدام از بازیکنان خوزستانی در تیم‌ملی کشورمان نبودند، متعجب شده بود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و بی‌توجهی‌های فدراسیون، بیم آن می‌رود که در صورت ارائه اسامی بازیکنان تیم‌های ملی جوانان و امید نیز خوزستانی‌ها حضور چشمگیری در این لیست نداشته باشند و این یعنی زنگ خطر برای فوتبال کشور. از همین جا از روسا و مسئولان فدراسیون فوتبال، آکادمی و مربیان تیم‌های ملی دو درخواست دارم؛ اول این‌که در لیست تیم‌ملی نوجوانان تجدیدنظر کرده و دوم آن‌که اردوی آن‌ها را در خوزستان برگزار کنند و بازی‌های تدارکاتی را با تیم‌های یاد شده انجام دهند تا عیار تیم‌ملی و بازیکنان مظلوم اما فوتبال فهم و شایسته خوزستانی بیشتر مشخص شود.

وی گفت: فوتبال در گوشت، پوست و استخوان مردم خوزستان ریشه دوانده و خصوصا در رده‌های پایه کشور، حرف اول و آخر را خوزستان می‌زند و بس. در لیگ برتر نیز با وجود تمامی ناملایمات، مشکلات مالی و... تا کنون سه قهرمانی و چندین حضور آبرومندانه در جام حذفی و لیگ داشته است. پس حیف است این افتخارآفرینی‌ها و ظرفیت عظیم نادیده گرفته شوند.

بابادی خطاب به عبدی نیز عنوان کرد: حتما به خوزستان تشریف بیاورید. ما خوزستانی‌ها مهمان نواز بوده و در زمینه فوتبال و دفاع از حق خویش نیز توانایی‌هایمان را در مستطیل سبز نشان داده و شما را متقاعد خواهیم کرد که لیست خود را تغییر داده و ارتقا دهید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.