مدیرعامل استقلال در خصوص پرونده آندره‌آ استراماچونی و مسائل مربوط به آن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال درباره اتفاقاتی که در خصوص حضور آندره‌آ استراماچونی در این تیم رخ داد، اظهار کرد: مدتی است که دوستان می‌گویند چرا مدیرعامل استقلال صحبتی نمی‌کند و امروز آمدم تا مستند درباره این اتفاقات صحبت کنم چون همانطور که گفتم قرار است با شما صادق باشیم و من نمی‌توانم دروغ بگویم و این مساله در ذات و شخصیت من و خانواده‌ام نیست که بخواهم دروغ بگویم.

او ادامه داد: بعضی دوستان اصرار دارند که ما در بحث آقای استراماچونی هیچ اقدامی نکردیم و اصرارشان هم بی‌دلیل نیست و به دنبال اهداف دیگری هستند. من اینجا باید اعلام کنم که ما به ترکیه، قطر یا دبی نرفتیم و به ایتالیا رفتیم و در این شرایط سفر بسیار سختی بود و با مجوز وزارت امور خارجه و سفارت ایتالیا و بر اساس مصوبه هیات مدیره و برای تخفیف به طور مستند راهی این سفر شدیم. اقدامات ما برای این سفر از سه ماه پیش‌صورت گرفت و در آن زمان نه تکلیف بازی ما با سپاهان مشخص شده بود و نه تاریخ داربی معلوم بود. هدف ما این بود که یک پرونده بزرگ و سنگینی را بتوانیم در ایتالیا با تعامل حل کنیم.

سعادتمند در خصوص مذاکره با استراماچونی در ایتالیا گفت: ما طی مکاتبه‌ای که با فدریکو داشتیم، اعلام کردیم که ما برای تخفیف و تقسیط آمدیم و پرونده‌ای که در خصوص استراماچونی را داریم، ببندیم که این موضوعات جلو رفت و برای ایشان شرط گذاشتیم که ما اگر در لیگ قهرمانان آسیا و در جام حذفی موفق نبودیم، شما هم می‌توانید یکی از گزینه‌های ما باشید و در باشگاه استقلال حضور داشته باشید. مباحث به طول انجامید و در نهایت به سمتی رفت که وکیل ایشان اعلام کرد که ما پیشنهاد رسمی خود را مطرح کردیم.

او در ادامه با خواندن نامه ارسال شده، اظهار کرد: امیدواریم همه چیز خوب باشد. ساعت‌ها وقت برای جلسه با اعضای هیات مدیره و همچنین شما داشتیم. ما با رویکرد مثبت آمدیم تا مشکلات را حل کنیم. ما منتظر رای فیفا نماندیم و در مورد مسائل اقتصادی با بسیاری از مدیران، ۷۰۰ هزار یورو برای پیش پرداخت و یک میلیون حقوق سالانه برای شما تضمین کنیم اما من اجازه دادن هر مبلغی بیش از این را ندارم و فکر می‌کنیم که این یک پیشنهاد بسیار خوب برای شماست و امیدوار هستیم که استراماچونی با ما موافقت کند. در پایان ضروری است که بگویم که امکان پرداخت بیش از این وجود ندارد و امیدوارم در پیشنهاد خودتان تجدید نظر کنید.

مدیرعامل استقلال گفت: در مقابل این مکاتبه ما، از سال گذشته و بر اساس مطالبه استراماچونی و جرایم دیرکرد، جریمه ۵ درصد روزشمار و ماهی ۱۰ هزار دلاری که محاسبه شده است، استراماچونی ۵۲۰ هزار دلار از ما طلب داشته است و در این پیشنهاد حتی مبلغ ۷۰۰ هزار یورو پیشنهاد کردیم و برای فصل جدید و با توجه به قرارداد قبلی هم مبلغ یک میلیون یورو مطرح کردیم. شکایتی ۲۸۵ صفحه‌ای که ایشان به فیفا داده است، بیش از دو میلیون یورو است و محاسبه کردیم که اگر قرار باشد این را یک باره پرداخت کنیم، بیاییم یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو پرداخت کنیم و با ۳۰۰ هزار یورو کمتر، او سرمربی استقلال شود و با این کار از بیت المال دفاع کنیم و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. ضمن اینکه مهلتی هم برای پرداخت این پول داشته باشیم.

سعادتمند افزود: در پیشنهاد دوم ایشان، آقای فدریکو اعلام کرد، من می‌توانم روی این احتمال کار کنم و می‌گویم که این نظر ماست. ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده در فیفا پیشنهاد می‌دهیم و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای فصل بعد می‌خواهیم، وقتی با این ارقام موافقت کردید، برای بازگشت استراماچونی توافق می‌شود. در واقع ما چیزی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو پیشنهاد رسمی از طریق فدریکو پاستورلو دریافت کردیم. ما نیز اعلام کردیم که توان پرداخت این پول را نداریم. با این حال در مذاکرات بعدی اعلام کردیم که ما برای آمدن استراماچونی آماده‌ایم ۷۰۰ هزار تا را به ۸۰۰ هزار یورو تبدیل کنیم و آن پول را جهت بدهی‌های گذشته و بستن پرونده در فیفا در دو قسط پرداخت می‌کنیم. مدیرعامل استقلال ادامه داد: قرار بر این شد تا ۴۰۰ هزار یورو در ۲۰ روز آینده و ۴۰۰ هزار یورو قبل از این‌که او به ایران پرواز کند و هدایت تیم را بر عهده بگیرد پرداخت کنیم. فصل بعد هم گفتیم مبلغ دو میلیون یورویی که ایشان گفته بودند را با این پروسه برطرف می‌کنیم و دیگر پرداختی برای سال جدید نداشته باشیم. بازهم اینجا می‌توانست مقرون به‌صرفه باشد و گفتیم که ما یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به استراماچونی پرداخت می‌کنیم و این را حتی از چند هوادار عزیز توانستیم جلو ببریم اما پاستورلو به ما گفت که من‌ نتوانستم استراماچونی را متقاعد کنم. رقم درخواستی پایین است و باید به آن مبلغ نزدیک شود.

او تاکید کرد: دوستانی که می‌گویند هیج مذاکره‌ای انجام نشده است، این (به سند مذاکرات اشاره می‌کند) متنی است که برای ما ارسال شده است. در بند اولی که آمده است، اشاره شده که باید ۹۰۰ هزار یورو پرداخت شود. استراماچونی در کشور بسیار محبوب شد اما این محبوبیت‌ها بر نرخ ایشان اضافه کرد. من هرگز نمی‌توانم محبوبیت او را در هوادار کم کنم و معتقدم این محبوبیت همچنان باقی است اما بندهایی که اعلام شده را به شما می‌گویم.

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: در بند اولی که فدریکو به ما اعلام کرده است، گفته شده ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده در فیفا و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای فصل بعد مسابقات باید لحاظ شود. در بند دوم گفته شده ۷ بازیکن تیم قراردادشان با استقلال تمام می‌شود و استراماچونی خواسته قرارداد ۴ بازیکن مدنظر تمدید شود که ما اسامی آن‌ها را از ایشان خواستیم که او گفت بعد از این‌که بند اول قرارداد را عملی کردید، در مورد آن صحبت می‌شود. ما تمام بندهای موجود را مستند در اختیار داریم. مذاکرات ما در نهایت با یک مطلبی که برای من ارسال شد، پایان یافت. در این مطلب گفته شده موضع آندره‌آ استراماچونی بسیار واضح است. تا زمانی که هیچ چیزی ۱۰۰ درصد نشده، او به هیچ جایی نخواهد رفت. باید پیش‌پرداخت ۹۰۰ هزار یورو در حساب ایتالیایی او لحاظ شود، فدراسیون تایید حضور و کار کردن او در ایران را بدهد، امضای یک قرارداد جدید به مبلغ یک میلیون ۳۵۰ هزار یورو که مورد تایید وکلای ما قرار گرفته باشد.

سعادتمند گفت: من یک‌سری اختیاراتی دارم و اعلام کردم که ۷۰۰ هزار یورو قرار بود که پیش‌پرداخت شود و در ادامه به پیشنهاد ۸۰۰ هزار یورویی در دو قسط ۴۰۰ هزار یورویی رسیدیم و گفتیم که در ادامه یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در ادامه پرداخت می‌شود. بیش از این دیگر اختیار من نیست و این رقم از آرای فیفا نیز گذر خواهد کرد. ایشان اعلام کردند که ما هیچ پیشنهادی نداشتیم. تمام این مستندات بیش از ۳۰ صفحه مکاتباتی است که ما انجام دادیم و پاسخ گرفتیم و همه هم مستند هست و برگ به برگ لازم شد در صفحه رسمی باشگاه به چاپ می‌رسانیم. انتظار ما از استراماچونی این بود که به خاطر عشق به هوادار راحت‌تر به استقلال می‌آمد. بهتر بود که با استقبال هواداران، نرخ هر روز بالاتر نمی‌رفت و این اتفاقی بود که می‌خواستم هواداران بدانند. ما نه تنها به شما دروغ نگفتیم بلکه این نتیجه یک ماه‌ونیم مذاکرات ما بعد از فینال جام حذفی است. او اضافه کرد: ما رسما و مستقیم بدون واسطه تلاش کردیم که پرونده را در فیفا ببندیم و از ایشان تخفیف بگیریم که این مساله با استقبال هواداران روز به روز افزایش پیدا کرد و مجددا برای افزایش قرارداد ایشان،‌ دو برابر بیشتر لحاظ کرده بودند. موانع قانونی یکی دیگر از چیزهایی بود که باعث شد آقای استراماچونی به ایران بازنگردد. اگر هر اتفاق منفی‌ای که در باشگاه صورت می‌گیرد، دوستان فورا مصاحبه می‌کنند و بدون اطلاع و بدون مدرک می‌خواهند که باشگاه را مقابل هوادار قرار بدهند. بنده و اعضای باشگاه همه یک هوادار هستیم و هیچ وقت در مقابل هوادار قرار نمی‌گیریم و در کنار هوادار هستیم. من به هوادار حق می‌دهم. من از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم چون ما در جام حذفی و در لیگ قهرمانان آسیا نتوانستیم نتیجه لازم را به دست آوریم. از همه مربیانی که در فصل گذشته زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. آن عزیزانی که بلافاصله اتفاقی می‌افتد و در خبرگزاری‌ها بدون مدرک مصاحبه می‌کنند، بدانند که ما با هوادار خود صادق هستیم. من هدفم از ارائه این اسناد این بود که بگویم که ما به شما دروغ نگفتیم. با نظر هیات مدیره و مجوز برای تخفیف و بسته شدن پرونده استراماچونی به فیفا به ایتالیا رفتیم و بعد از آن برای آمدن آقای استراماچونی با ایشان مذاکره کردیم اما این رقم هر روز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل استقلال درباره هزینه‌های صورت گرفته در باشگاه گفت: من هزینه‌های انجام شده را در ۱۹ بند اعلام می‌کنم. هزینه‌های هتل‌های داخلی ۴۰۰ میلیون تومان، پروازهای داخلی که به صورت چارتر بوده و پروازهایی که رفت و برگشت برای میلیچ گرفتیم، ۲.۵ میلیارد تومان، گادوین منشا ۴۴ هزار دلار معادل یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان،‌ وکیل پرونده پروپئیچ، ۲۹۰ میلیون تومان،‌ مارتین فورکل ۵۸۰ میلیون تومان، جمیز کینچینز یک‌میلیارد و ۱۵ میلیون تومان. سوسانا انجی ۵۲۲ میلیون تومان، بویان نایدنوف ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان،‌ پول توجیبی و پاداش برد الاهلی در قطر یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان،‌ پرداختی میلیچ، دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان، دیاباته ۱۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان،‌ پرداختی به فیفا حدود ۲۹۰ میلیون تومان انجام شده است. او ادامه داد:‌ ما طی ۵ ماه،‌ موفق شدیم ۵۰ درصد از قرارداد کادر فنی و بازیکنان را معادل ۱۸ میلیارد تومان پرداخت کنیم. این رقم در ۹ ماه قبل از سال ۴۰ درصد بود اما ما در این ۵ ماه ۵۰ درصد پرداخت کردیم و می‌توانم بگویم با خیلی‌ها از جمله سرمربی سابق خود، کمک مربی و کادرشان تسویه کردیم. حقوق پرسنل را در ۶ ماه اول حدود یک و نیم میلیارد تومان بوده است که آن را هم پرداخت کردیم. پرداختی در خصوص شهرخودرو برای بازیکن جدیدمان داشتیم که یک و نیم میلیارد تومان بوده است. پرداختی جهت بازیکنانی داشتیم که با آن‌ها تسویه حساب کردیم که طلب‌هایی که از ۴ سال گذشته داشتند که معادل ۲.۵ میلیارد تومان بوده است. پرداختی در خصوص زمین‌های تمرین و مسائل پزشکی،‌ پشتیبانی و دادگستری داشتیم که حدود ۹۰۰ میلیون تومان بوده است. سعادتمند افزود: پرداختی در خصوص مجوز حرفه‌ای‌گری در خصوص مطالبات بازیکنانی که از سال ۹۴ بوده‌اند و حدود ۵۴ نفر بوده‌اند داشتیم که ما حدود ۳۲ نفر را تسویه کردیم که نزدیک یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان بوده است و پرداختی‌هایی که در خصوص تیم‌های پایه،‌ پیشکسوتان عزیز و... انجام شده که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. جمع کل پرداختی‌ها ۶۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان بوده است در شرایطی که وضع اقتصادی خوب نبود و کرونا شیوع پیدا کرده بود. ما در این ۵ ماه و نیم نه حق پخش داشتیم،‌ نه بلیط فروشی کردیم، نه تبلیغات محیطی داشتیم،‌ نه اللهیار صیادمنشی و سیدمجید حسینی را فروختیم. تمام این پرداختی‌ها را به نوعی تامین کردیم که این اتفاقات خوب افتاد. این امکانات و پشتیبانی‌هایی است که باشگاه باید داشته باشد و هیچ منتی نیست. در کنار این کار به اموال خود اضافه کردیم و نزدیک به یک هزار میلیارد تومان با گرفتن دو سند تک برگ مرغوب‌کار و کمپ ناصر حجازی به دارایی‌های ما اضافه شد و این جزو افتخارات باشگاه استقلال است. ما توانستیم برند استقلال را از اداره ثبت مالکیت‌ها بگیریم و الان از برند ما هیچکس حق ندارد تولیدی بزند و کار اقتصادی بکند و آن‌هایی که این کار را انجام دادند، مطمئن باشند که ما به سراغ‌شان خواهیم آمد.

مدیرعامل استقلال درباره پرداختی‌های باشگاه خاطرنشان کرد: تمامی اسناد پرداختی‌ بر اساس جدول ذی‌حسابی، دانه به دانه اینجا مستند است و اگر لازم شد، درآمد و هزینه‌های باشگاه را مستند در سایت باشگاه می‌گذارم. موضوع سوم بحث پنجره نقل و انتقالات است. ما حدود ۶۱۵ هزار دلار به آقای شفر، ۱۲۵ هزار یورو به بودروف و ۱۳۷ هزار دلار به باشگاه پاختاکور بدهی داریم. من این وزنه‌های سنگین را می‌دانستم و خواستیم این وزنه‌ها را برداریم که خدا هم به ما کمک کرد. مجموع پول‌هایی که باید برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرداخت شود، حدود ۲۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در ابتدای سال ما نمی‌دانستیم که کرونا می‌خواهد چه اتفاقی برای دنیا رقم بزند. ما این فکر را نمی‌کردیم که نرخ ارز دو و نیم برابر بشود. این عزیزانی که می‌گویند پول شفر را بده،‌ باید به آن‌ها بگویم که چرا من سال گذشته به عنوان رئیس هیات مدیره از باشگاه رفتم؟ یکی از دلایلش همین شفر بود. یکی دیگر از آن‌ها فروش اللهیار صیادمنش بود. من ۱۸ دلیل برای رفتن داشتم که در سال‌های آتی آن را اعلام می‌کنم. تامین کردن این پول برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات کار بسیار سختی است اما وظیفه ما است. ما زیر این وظیفه کوتاه نخواهیم آمد. او اظهار کرد:‌ جام حذفی، اعزام تیم به قطر،‌ نگه‌داشتن تیم و نگه‌داشتن همه بازیکنان و پرداخت بدهی شفر، بویان و پاختاکور همه این‌ها با هم به ما فشار آورد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم. ما دو پروژه اقتصادی پیش‌بینی کردیم که این مشکلات را رفع کنیم و کاری کنیم باشگاه استقلال به نقطه صفر برسد. این را بدانید که بلافاصله ما می‌خواهیم پرداختی‌های موجود را انجام بدهیم. شک نکنید در آینده بسیار نزدیک، ۹۳ هزار و ۵۰۰ دلار پول برای چبارف باید پرداخت شود. ۳۷ هزار دلار برای میگوئل خواهد آمد و ۱۰۰ هزار دلار برای پادوانی باید پرداخت شود. بعد از این هم دوباره پرونده استراماچونی و ساشا شفر روی کار می‌آید که آن هم رقم بسیار سنگینی است. امیدوارم از این مراحل بگذریم. خیلی‌ها روی مبل نشستند و می‌گویند چرا پنجره بسته است،‌ خواهش دارم که بیایند و ۱۰ میلیون به باشگاه کمک کنند. ما بر اساس مصوبه مجلس، نه دریافتی از دولت داریم چون به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای چندین سال محروم شدیم. ما قایدی را ارزان نمی‌فروشیم. اگر ما ترانسفری داریم،‌ هوادار مقابل ما قرار می‌گیرد. سعادتمند گفت: اسپانسر در شرایط فوتبال ما چقدر می‌تواند کمک کند؟ ما خودمان راهکارهایی را پیش‌بینی کردیم که در ماه‌های آتی به درآمد پایدار می‌رسیم. ما اگر پرداختی‌هایی که داشتیم به خاطر بدهی‌های نبود، الان ۳۰ میلیارد در حساب خود پول داشتیم و به راحتی می‌توانستیم بازیکن خوب بگیریم،‌ هتل درست کنیم و کمپ حجازی را توسعه بدهیم. درب باشگاه به روی همه باز است و ما از انتقادها استقبال می‌کنیم و ما در خدمت همه عزیزان منتقد خواهیم بود.

او درباره ساختار باشگاه و بازیکنان گفت: من به خاطر حجم کاری و برای تامین منابع و پرداخت قسط بازیکنان یک هفته دیر به تیم در قطر ملحق شدم اما ۴ روز در دوحه قطر بودم و موارد خوبی به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای ندیدم. از یک باشگاه حرفه‌ای بعید است که بازیکنش تا ۴ صبح بیدار باشد. البته من همه بازیکنان را نمی‌گویم و تعداد محدودی بوده‌اند. برای باشگاهی مثل استقلال خیلی بد است که ساعت یک ظهر، بازیکنش هنوز صبحانه نخورده باشد. برای باشگاهی مثل استقلال خیلی بد است که بازیکنش تا ۴ صبح در فضای مجازی باشد. برای باشگاهی که نگاه ۳۰ میلیون هوادار به ساق‌های بازیکنانش است، خیلی بد است که بازیکن من با خودش قلیان ببرد. شک نکنید که من با بازیکن خاطی برخورد خواهم کرد. ما یک باشگاه فرهنگی و مردمی هستیم.

سعادتمند خطاب به برخی بازیکنان استقلال گفت: کارگری که ماهی دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد و زار می‌زند که باشگاهش به پیروزی برسد، نگاهش به ساق‌های شماست. شما آن وقت تا صبح بیدارید؟ انتظار دارید که به لحاظ فنی باشگاه را جلو ببرید؟ هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. تا زمانی که بنده هستم، اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد. کاری ندارم به قانونی که وضع شده است. شاید من به این قانون اعتقادی نداشته باشم. الان به لحاظ این‌که ارز زیاد شده است،‌ پرداخت‌ها واقعا سخت می‌شود و من معتقدم که بازیکنان جوان و مستعد زیادی داریم که می‌توانند پا به پای بزرگ‌ترها بیایند و ناشناخته‌اند و حتی عاشق استقلال هستند. ما حتی شده از بازیکن امید استفاده می‌کنیم اما از بازیکنی استفاده می‌کنیم که قدر اشک‌های کارگری که ماهی دو میلیون تومان می‌گیرد را بداند. مگر می‌شود بازیکن تا لنگ ظهر بخوابد؟ من چنین چیزی را ندیده‌ام. مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد:‌ من واقعا متاسف هستم. مگر می‌شود به خاطر این قانون، بازیکنی که دو میلیارد تومان قراردادش بوده است، الان مدعی ۱۰ میلیارد تومان بشود؟ ما به خاطر فشار هواداران،‌ مجبور به قراردادهایی شدیم که هیچ علاقه‌ و اعتقادی به آن نداریم. تمام بازیکنان ما باید تست پزشکی بدهند و باید سرباز باشگاه باشند چون باشگاه چیزی برایشان کم نگذاشته است. هر چیزی که شما فکرش را بکنید، باشگاه در این مدت فراهم کرده است. ما در ساختار باشگاه تغییراتی خواهیم داشت. ما در خیلی از بخش‌های خود مشکلات اساسی داریم و باید این‌ها اصلاح شود و با کمک شما این‌ها صورت می‌گیرد.

سعادتمند در خصوص سرمربی جدید استقلال گفت: من نظر قطعی خودم را بر اساس نقطه‌نظرات کارشناسی به هیات مدیره و مجمع محترم اعلام کردم و منتظرم تا آن‌ها نقطه نظرات خود را اعلام کنند. جا دارد که من از همه آن‌ها تشکر کنم. در پیشنهادی که من دادم، یک سری از عزیزانی که همیشه هستند، آمدند و یک‌سری نرخ‌ها را بالا بردند که ما دست آن‌ها را کوتاه می‌کنیم و چیزی که به صلاح دولت، باشگاه و مردم است را اجرا می‌کنیم. ما به دنبال قراردادی هستیم که برای باشگاه به‌صرفه بوده و آورده داشته باشد. از عزیزان می‌خواهم که چند روز به ما فرصت بدهند که ما از طریق مصوبه هیات‌مدیره نتایج بهتری بگیریم و دل هواداران را شاد کنیم. او در خصوص شرایط بازیکنان استقلال گفت: ما برای لیگ قهرمانان آسیا تمام تلاش خود را کردیم و همه بازیکنان را حفظ کردیم. تعدادی از بازیکنان پیشنهاد خارجی دارند و حق طبیعی بازیکن حرفه‌ای این است که به پیشنهادهای خارجی قابل توجه احترام بگذارد. ما هم به آن احترام می‌گذاریم. بازیکنانی که پیشنهاد خارجی خوب دارند و خانواده،‌ خود و آینده‌شان بر این مبنا است که در آنجا رشد می‌کنند،‌ مانع رشدشان نمی‌شویم اما ما با چنگ و دندان شاکله تیم را حفظ کردیم و حفظ خواهیم کرد. بعد از رفع مشکل پنجره نقل و انتقالات،‌ ما چند بازیکنی که همه شما آن‌ها را می‌شناسید به تیم اضافه می‌کنیم. به لحاظ بازیکن باشگاه استقلال به هیچ عنوان احساس کمبود نمی‌کند. سعادتمند افزود: ما شیخ دیاباته را به هر طریقی که هست حفظ می‌کنیم. شیخ با ما قرارداد دارد و پرداختی‌های ما به صورت منظم دارد صورت می‌گیرد. پنجره نقل و انتقالات را به هر شکلی که هست ما می‌خواهیم باز کنیم. ما قایدی را نمی‌فروشیم مگر به قیمتی که برای فوتبال ایران به‌صرفه باشد و انقلابی در فوتبال ایران صورت بگیرد. در خصوص داریوش شجاعیان نیز من مدارک بسیار خوبی دارم و متاسفم که ما برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بارها برای وضعیت شجاعیان مراجعه کردیم. وقتی کرونا اجازه فوتبال بازی کردن را نمی‌دهد، چرا نمی‌گذارید بازیکنی که الان سالم است و فیفا هم اجازه آن را داده است، استفاده کنیم؟ مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: ما ITC این بازیکن را از طریق AFC کارت بازی‌اش را ریجستر می‌کنیم و او می‌تواند بازی کند و کارت برایش صادر می‌شود اما دوستان ما در ایران با هر عزیزی صحبت شد، به من می‌گویند که بالاخره امکانش هست. وقتی شماها این‌قدر متزلزل اعلام می‌کنید،‌ چه انتظاری دارید که من این بازیکن را بازی بدهم که فردا همین بازی الاهلی ما سه بر صفر به سود حریف اعلام شود؟ ما نماینده ایران در آسیا بودیم، چرا نگذاشتید داریوش شجاعیان بازی کند؟ چرا من باید پاسخگو باشم؟ چرا شما همکاری نمی‌کنید؟ تا چه زمانی می‌خواهید همکاری نکنید؟‌ آیا باشگاه استقلال، باشگاه این مملکت است یا خیر؟ خواهش می‌کنم که با باشگاه استقلال همکاری کنید. او در پایان گفت:‌ خیلی از موارد دیگری وجود دارد که آن‌ها را بنده به موقع خواهم گفت. من اهل استعفاء نیستم. اگر سال گذشته استعفاء دادم، دلایل قانع کننده خودم را داشتم که باید استعفاء می‌دادم. الان به عنوان مدیرعامل باشگاه بنده استعفاء نمی‌دهم چون می‌خواهم با انگیزه بیشتر کارم را انجام بدهم. اعتقاد من این است که بتوانیم تمامی موانع را برطرف کنیم و باشگاه را به یک نقطه صفر برسانیم و برای درآمد باشگاه کارهای دیگری انجام دهیم. برای آکادمی، تیم‌های نوجوانان،‌ جوانان و امید برنامه داریم و برای مدارس فوتبال‌مان در سراسر کشور برنامه داریم. شک نکنید در دو سال دیگر باشگاه استقلال بهترین بازیکنان را به تمامی دنیا صادر می‌کند. از همه عزیزان پوزش می‌طلبم چون در این یک ماه گذشته خیلی اذیت شدید و خود بنده در خیلی از آن‌ها مقصر بوده‌ام و به شخصه از شما عذرخواهی می‌کنم اما تلاش بنده این است که باشگاه سربلند باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )