احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برخی‌ها اصرار می‌کنند که ما در بحث مذاکره با آندره‌آ استراماچونی دروغ گفته‌ایم.

احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برخی‌ها اصرار می‌کنند که ما در بحث مذاکره با آندره‌آ استراماچونی دروغ گفته‌ایم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد سعادتمند در گفت‌وگو با سایت باشگاه استقلال درباره بحث بازگشت آندره‌آ استراماچونی به تیم استقلال اظهار داشت: تلاشم این است که در ماه صفر، جز صداقت و راستی حرفی بر زبان نیاورم و امیدوارم خداوند از من راضی باشد. موضوع اول استراماچونی است که مدتی است می‌گویند چرا مدیرعامل باشگاه در این زمینه صحبت نمی‌کند. امروز صلاح است که مستند صحبت کنم.

وی افزود: قرار است با هواداران صادق باشم. اصلاً نمی‌توانم دروغ بگویم و در ذات و شخصیت خانوادگی من نیست که دروغ بگویم. خیلی‌ها اصرار می‌کنند که اقدامی درباره استراماچونی صورت نگرفته است. اصرار آنها اهداف خاصی دارد و بی‌دلیل نیست. ما در ترکیه بودیم، نه قطر و دبی و مستقیم در ایتالیا مذاکره کردیم. ما طبق مجوز از سفارت و براساس مصوبه هیئت مدیره برای گرفتن تخفیف و اقاله از سه ماه پیش برای مذاکره با استراماچونی اقدام کردیم و مستند موجود است. آن زمان که بازی با سپاهان مشخص شده بود، نه تاریخ دربی. اعتقاد ما این بود که باید به ایتالیا برویم تا برای پرونده بزرگ استراماچونی تخفیف بگیریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: دوستان اصرار دارند که دروغ گفته‌ام و نمی‌دانم دلیل‌شان چیست، اما مذاکرات را برگ به برگ به شما نشان می‌دهم (در این لحظه مدیرعامل استقلال برگ‌های مذاکره را نشان می‌داد). طی مکاتبه‌ای که با فدریکو مدیربرنامه‌های استراماچونی داشتیم، اعلام کردیم که برای تخفیف، تخصیص و اقاله آمده‌ایم و منتظر رأی فیفا هم نماندیم و می‌خواهیم پرونده را در فیفا ببندیم. این موضوعات مطرح شد که ایشان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال است و شروط گذاشتیم که در صورت ناکامی استقلال در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا یکی از گزینه‌های سرمربیگری در استقلال باشد. این موضوعات به مدیربرنامه‌ها و وکیلش اعلام شد.

سعادتمند تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که با رویکرد مثبت آمده‌ایم تا مشکل را حل کنیم و منتظر رأی فیفا هم نماندیم. در راستای مذاکره با مدیران اقتصادی باشگاه به مدیربرنامه و وکیل استراماچونی پیشنهاد ۷۰۰ هزار دلار پیش‌قرارداد به همراه یک میلیون دلار حقوق سالیانه داده شد که گفتیم برای حقوق سالیانه اجازه نداریم بالاتر از این مبلغ بدهیم و پیشنهاد ما خوب است و امیدوارم آندره‌آ موافقت کند. در پایان ضروری است که یادآوری کنیم امکان پرداخت بیش از این مبلغ وجود ندارد و امیدوارم تجدیدنظر کند.

وی با اشاره به شکایت استراماچونی از استقلال یادآور شد: براساس مطالبه خودش، او ۵۲۰ هزار دلار از فصل گذشته طلب داشت که پیشنهاد ما برای پیش‌قرارداد ۷۰۰ هزار بود که ۲۵۰ هزار دلار از طلب فصل گذشته‌اش بیشتر است. چرا این کار را کردیم؟ ابتدا باید از اعضای هیئت مدیره تشکر کنم که در این زمینه همکاری کردند. استراماچونی طی شکایت ۲۵۰ صفحه‌ای خواستار دو میلیون یورو شد که باید به یکباره پرداخت می‌شد. ما ۷۰۰ هزار یورو به همراه یک میلیون یورو پیشنهاد دادیم که اولاً ۳۰۰ هزار یورو کمتر از مطالبه استراماچونی بود و این‌گونه می‌توانست روی نیمکت استقلال بنشیند. با این کار از بیت‌المال دفاع و صرفه‌جویی کردیم و می‌توانستیم مهلتی نیز برای پرداخت داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره پیشنهاد دوم فدریکو پاستورلو گفت: او اعلام کرد نظر ما، پرداخت ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده شکایت در فیفا و یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای فصل آینده است. پس از موافقت باشگاه استقلال، وکلا روی بازگشت استراماچونی کار خواهند کرد. در واقع پیشنهاد استراماچونی از طریق مدیربرنامه‌های خود، دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود که توان پرداخت آن را نداریم. در مذاکرات بعدی اعلام کردیم برای آمدن استراماچونی آماده‌ایم و مبلغ لازم برای بستن پرونده در فیفا را از ۷۰۰ هزار یورو به ۸۰۰ هزار یورو رساندیم.

سعادتمند در مورد نحوه پرداخت این مبلغ تصریح کرد: گفتیم این مبلغ در دو قسط، ۴۰۰ هزار یورو طی دو روز و ۴۰۰ هزار یورو در فاصله دو روز پیش از آمدن استراماچونی پرداخت می‌شود. می‌خواستیم پرداختی برای کادر فنی جدید در فصل آینده نداشته باشیم. ما گفتیم یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به استراماچونی پرداخت می‌کنیم و اقداماتی از طریق چند هوادار انجام دادیم. پاستورلو نوشت نتوانستم استراماچونی را متقاعد کنم، رقم درخواستی شما پایین‌تر است و باید به رقم موردنظر ما نزدیک شود. این مکالمات ما با پاستورلو بود و بند به بند آن را داریم.

وی درباره متن پیشنهادی سرمربی ایتالیایی پیشین آبی‌ها خاطرنشان کرد: بند قرارداد پیشنهادی استراماچونی این بود که باید ۹۰۰ هزار یورو برای بستن پرونده شکایت به فیفا و یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو بابت فصل جدید پرداخت کنیم. این مربی از لحاظ فنی و محبوبیت، درجه بالایی دارد، اما این محبوبیت روز به روز به نرخ او اضافه کرد. در بند دوم آمده بود که قرارداد هفت بازیکن تیم به پایان می‌رسد که با توجه به وجود مشکل برای جذب بازیکن خارجی، قرارداد چهار بازیکن باید حتماً تمدید شود. ما اسامی این بازیکنان را از او خواستیم که گفت این کار را پس از نهایی شدن بند اول انجام می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره سرنوشت مذاکرات خاطرنشان کرد: پاستورلو در پایان مذاکرات به من نوشت «مدیرعامل عزیز! موضع آندره‌آ استراماچونی خیلی واضح است و تا زمانی که صد درصد مسائل حل نشود، او هیچ جایی نخواهد رفت. یکی از این مسائل، واریز مبلغ ۹۰۰ هزار یورو پیش‌پرداخت در حساب بانکی ایتالیایی بود. مورد دوم، تأییدیه فدراسیون فوتبال بود که استراماچونی اجازه دارد که برگردد و کار کند. مورد سوم هم امضای قرارداد مناسب و جدید به مبلغ یک میلیون و ۳۵۰ هزار یوروی خالص بود تا این قرارداد، مورد توافق وکلای ما باشد».

وی در ادامه اظهار داشت: ما مبلغ پیش‌پرداخت را از ۷۰۰ به ۸۰۰ هزار یورو رساندیم و گفتیم یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت خواهیم کرد، اما فراتر از این رقم در اختیار من نیست. چون این رقم، از رأی فیفا هم عبور می‌کرد. استراماچونی اعلام کرد هیچ پیشنهادی از استقلال نداشتم که ۳۰ صفحه مکاتبات بین طرفین موجود است. اگر لازم باشد، برگ به برگ این مکاتبات را در روابط عمومی باشگاه منتشر می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه از سرمربی ایتالیایی گلایه کوچکی دارد، گفت: انتظار ما از از استراماچونی این بود که با وجود موانع قانونی و رسمی، به خاطر عشق و علاقه هواداران، راحت‌تر می‌آمد و نرخ هر روز بالاتر نمی‌رفت. می‌خواستم هواداران بدانند نه تنها دروغ نگفتیم، بلکه نتیجه یک ماه و نیم مذاکره ما با استراماچونی که پس از فینال جام حذفی به صورت رسمی آغاز شد، موجود است.

وی دامه داد: بنابراین درباره استراماچونی دو سه موضوع مطرح شد. نخست اینکه بدون واسطه با او مذاکره کردیم، دوم اینکه بحث تخفیف و مذاکره برای بازگشت او با استقبال شدید مردم روبه‌رو شد که ایشان درخواست افزایش مبلغ قرارداد را مطرح کردند. مورد بعدی این است که همه ما تابع قانون هستیم و این مسئله نیز یکی از عواملی بود که باعث شد این اتفاق رخ ندهد. هر اتفاق منفی که در استقلال می‌افتد دوستان بدون مطالعه و مدرک باشگاه را مقابل هواداران قرار می‌دهند. ما خودمان هوادار هستیم و در کنارشان خواهیم بود.

سعادتمند با اشاره به عدم نتیجه‌گیری استقلال در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا گفت: به هواداران حق می‌دهم و از آنها به خاطر جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا عذرخواهی می‌کنم. از مربیانی که در طول یک فصل زحمت کشیدند، تشکر می‌کنیم. به آن دسته از عزیزانی که تا اتفاقی می‌افتد در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و مستند ندارند، می‌گویم که ما صادق هستیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه به عملکرد خودش طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اینکه در پنج شش ماه گذشته چه توفیقاتی در باشگاه داشتیم را، در ۱۹ بند مطرح می‌کنم. هزینه هتل‌های داخلی ۴۰۰ میلیون تومان، پروازهای داخلی که بیشترشان چارتر بودند به همراه پرواز چارتر به قطر، سفر رفت و برگشت میلیچ و دیاباته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون، طلب ۴۴ هزار دلاری منشا، برای وکیل پرونده پروپیچ ۱۰ هزار دلار معادل ۲۹۰ میلیون، مارتین فورکل ۲۰ هزار دلار معادل ۵۸۰ میلیون، وکیلی به نام جیمز ۳۵ هزار دلار معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون، سوسانا دیگر وکیل باشگاه ۱۸ هزار دلار معادل ۵۲۲ میلیون، بویان نایدونف ۳۳۰ هزار دلار معادل ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون، پول تو جیبی و پاداش برد مقابل الاهی عربستان ۴۰ هزار دلار معادل یک میلیارد را پرداخت کردیم.

سعادتمند ادامه داد: به میلیچ ۸۰ هزار دلار پرداخت کردیم. از ابتدای مدیریت‌مان و این مدت نیز مرحله به مرحله در حال پرداخت به حساب شیخ دیاباته هستیم که مجموع آن ۵۷۵ هزار دلار معادل ۱۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون می‌شود. پرداختی برای دو سه پرونده در فیفا داشتیم که ۱۰ هزار دلار شد. طی پنج ماه گذشته ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان و کادر فنی معادل ۱۸ میلیارد تومان پرداخت شد. در واقع هر ماه ۱۰ درصد از قراردادها را پرداخت می‌کردیم، در شرایطی که طی ۹ ماه قبل از ما تنها ۴۰ درصد پرداخت شده بود. با سرمربی سابق و دستیارانش کامل تسویه کردیم. حقوق پرسنل باشگاه به مبلغ یک میلیارد و نیم پرداخت شد. به شهر خودرو بابت رضایت‌نامه مرادمند یک میلیارد و نیم دادیم. پرداختی به یکسری طلب‌های سه چهار سال گذشته را دستور کار قرار دادیم که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شد. مبلغ ۹۰۰ میلیون برای هزینه‌های مختلف پرداخت شد. برای گرفتن مجوز حرفه‌ای ما از سال ۹۴ تعداد ۵۴ طلبکار داریم که به ۳۱ یا ۳۲ نفرشان معادل یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان دادیم.‌ هزینه‌های متفرقه، تیم‌های پایه و پیشکسوتان عزیز باشگاه هم نزدیک یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون شد. جمع کل هزینه‌های ما ۶۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان شده است.

وی خاطرنشان کزد: ما نه حق پخش داشتیم و نه اللهیار صیادمنش و سیدمجید حسینی که بفروشیم. علاوه بر حدود ۶۳ میلیارد، امکاناتی مثل دو زمین تمرین و سالن بدنسازی را فراهم کردیم. موضوع دیگری هست که خیلی‌ها به راحتی از آن گذشتند، اما من به راحتی نمی‌گذرم. سند تک برگ مجموعه مرغوبکار و کمپ ناصر حجازی را گرفتیم و به دارایی‌های باشگاه اضافه کردیم تا ارزش باشگاه به هزار میلیارد تومان برسد که جزو افتخارات ما خواهد بود. برند استقلال را در ثبت مالکیت گرفتیم و از این پس با برند باشگاه کار خواهیم کرد و هیچ‌کس اجازه ندارد از برند استقلال استفاده کند. کسانی که قبلاً استفاده کردند، مطمئن باشند که برای دفاع از حق و حقوق باشگاه سراغ آنها خواهیم رفت.

وی در ادامه گفت: تمامی اسناد پرداختی بر اساس جدول ذی‌حسابی، مستند است و اگر لازم باشد، درآمدها و هزینه‌ها را در روابط عمومی باشگاه منتشر می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته این باشگاه اظهار داشت: حدود ۶۱۵ هزار دلار معادل ۱۷ میلیاد و ۸۳۵ میلیون تومان در پرونده شفر، ۱۲۵ هزار یورو معادل چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان در پرونده بودوروف، ۱۳۷ هزار یورو معادل چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در پرونده پاختاکور بدهکار هستیم و در هیچ‌کدام هم قراردادی نبستیم. ما از وجود این وزنه‌های سنگین خبر داشتیم و آمدیم تا آنها را برداریم. ما بیش از ۶۳ تا ۶۴ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که ۲۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان آن را بابت باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرداخت کردیم. من و همکارانم در ابتدای سال نمی‌دانستیم کرونا چه اتفاقاتی رقم می‌زند و اقتصاددانان هم فکر نمی‌کردند تفاوت نرخ ارز به ۲.۵ برابر برسد.

سعادتمند با گلایه از افرادی که از او بابت باز نشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی انتقاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: عزیزانی می‌گویند چرا پول شفر را نداده‌اید. پرونده شفر و فروش صیادمنش از دلایل استعفای سال گذشته من از ریاست هیئت مدیره استقلال بود. من برای این کناره‌گیری، ۱۸ دلیل رسمی دارم که در سال‌های آینده اعلام خواهم کرد. تأمین ۲۶ میلیارد تومان در این شرایط، کار بسیار سختی است که وظیفه ماست. ما از برداشتن این بار از دوش باشگاه کوتاه نمی‌آییم و تلاش‌مان را می‌کنیم.

وی در مورد هزینه‌های سنگین هفته‌های اخیر آبی‌پوشان تصریح کرد: هزینه‌های جام حذفی، اعزام تیم به قطر، نگه داشتن تیم و همه بازیکنان و پرداخت پول‌های شفر، بویان و پاختاکور در ۲۰ روز، با هم به باشگاه استقلال فشار آورد. ما دو پروژه اقتصادی پیش‌بینی کردیم تا این دمل بزرگ را دفع کنیم و به سمتی برویم که استقلال به نقطه صفر برسد. نمی‌خواهم خبر بدی بدهم، اما باید واقعیات را بپذیریم. ما سهمی در این پرونده‌ها نداشتیم و تلاش می‌کنیم مبالغ را پرداخت کنیم، اما در آینده بسیار نزدیک باید ۹۳ هزار و ۵۰۰ هزار دلار معادل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به جپاروف، ۳۷ هزار دلار معادل یک میلیارد تومان به میگوئل و صد هزار دلار معادل دو میلیارد و ۹۰۰ هزار دلار به پادووانی پرداخت کنیم؛ یعنی شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این سه پرونده باید بپردازیم. پس از آن پرونده‌های استراماچونی و ساشا شفر را داریم که ارقام بسیار سنگینی دارند.

مدیرعامل باشگاه استقلال با ابراز امیدواری به عبور از این خوان‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها روی مبل نشسته‌اند و می‌گویند چرا با پرداخت بدهی‌ها، پنجره نقل‌وانتقالاتی باز نمی‌شود. نمی‌گویم این افراد از جیب خودشان پولی بدهند، بلکه از توان خود استفاده کنند تا در یک ماه آینده، ۱۰ میلیون تومان به استقلال پرداخت شود. نمی‌توانیم بیرون بنشینیم و بگوییم لنگش کن. کار در این شرایط اقتصادی به این سادگی نیست. کمک دولت به باشگاه‌های حرفه‌ای مطابق قانون مجلس شورای اسلامی ممنوع است و ما از دولت دریافتی نداشتیم.

سعادتمند با انتقاد از وجود نداشتن منابع درآمدزایی اظهار داشت: ما از بلیت‌فروشی، تبلیغات محیطی و ترانسفر هم درآمدی نداریم. ما قائدی را ارزان نمی‌فروشیم و اگر ترانسفری داشته باشیم، هوادار مقابل ما قرار می‌گیرد. ما این درآمد را هم نداریم و تنها منبع درآمد ما اسپانسر است. مگر اسپانسر در این شرایط اقتصادی، چقدر به یک تیم فوتبال کمک می‌کند؟ ما راهکارهایی پیش‌بینی کردیم و در ماه‌های آینده به درآمدزایی پایدار می‌رسیم. همان‌طور که املاک و دارایی‌های باشگاه را افزایش دادیم و ۶۳ میلیارد تومان پرداخت کردیم که بسیاری از آنها بابت بدهی بود. اگر بدهی‌ها نبودند، حساب باشگاه استقلال ۳۰ میلیارد تومان موجودی داشت و می‌توانستیم بازیکنان خوبی بگیریم، هتل بسازیم یا کمپ مرحوم حجازی را ترمیم و گسترده کنیم. درهای باشگاه روی همه عزیزان باز است و انتقادات منتقدان را به دیده منت می‌پذیریم.

وی با انتقاد از رفتار تعدادی از بازیکنان استقلال گفت: متأسفم بگویم به خاطر حجم کاری برای تأمین منابع و پرداخت آخرین قسط بازیکنان، پاداش آنها و پول میلیچ و دیاباته، یک هفته دیرتر به تیم ملحق شدم و فقط چند روز در دوحه بودم که در این مدت، موارد خوبی ندیدم. از باشگاه حرفه‌ای بعید است بازیکنش تا ساعت چهار صبح بیدار باشد که البته این موضوع، تعداد محدودی از بازیکنان را شامل می‌شود. برای باشگاه استقلال خیلی بد است که بازیکنش تا ساعت ۱۲:۳۰ یا یک ظهر، صبحانه نخورده باشد یا تا ساعت ۳ یا ۴ صبح، در فضای مجازی باشد. برای استقلال که نگاه ۳۰ میلیون هوادار به ساق پای بازیکنان است، بد است که بازیکن با خودش قلیان ببرد.

«ما باشگاهی مردمی و فرهنگی هستیم و شک نکنید با بازیکن خاطی برخورد می‌کنیم.»، مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن بیان این جمله تصریح کرد: نگاه کارگری که ماهی دو میلیون تومان می‌گیرد و برای پیروزی تیمش گریه می‌کند، به ساق شماست. آن وقت شما تا صبح بیدارید و انتظار دارید امور فنی باشگاه را پیش ببرید؟ این اتفاق تا زمانی که من هستم، هرگز رخ نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهم این اتفاقات بیفتد. من خیلی به قانون منع ورود بازیکنان خارجی اعتقادی ندارم. البته با افزایش نرخ ارز، پرداخت‌ها خیلی سخت است و در کشورمان، بازیکنان جوان، ناشناخته و مستعدی داریم که پا به پای بزرگان بیایند.

سعادتمند در ادامه افزود: اگر شرایط میسر باشد، از بازیکنان امید استقلال استفاده می‌کنیم. کسی که قدر اشک عرق کارگری را که ماهی دو میلیون تومان می‌گیرد، بداند. مگر می‌شود بازیکن تا ظهر بخوابد؟ من چنین موضوعی را ندیده‌ام و واقعاً متأسفم. مگر می‌شود بازیکنی که قراردادش دو میلیارد تومان بوده، به خاطر قانون جدید مدعی ۱۰ میلیارد تومان بشود؟ به خاطر شما هواداران و فشار مضاعف شما، گاهی مجبوریم قراردادهایی ببندیم که علاقه و اعتقادی به آن نداریم.

وی با بیان اینکه همه بازیکنان استقلال باید تست پزشکی بدهند و باید سرباز باشگاه باشند، خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال چیزی برای بازیکنان کم نگذاشته است. باشگاه قرارداد و پاداش بازیکنان را پرداخت کرده و امکاناتی چون پرواز چارتر، هتل اختصاصی، دو زمین تمرین، سالن بدنسازی و هر چه فکرش را کنید، فراهم کرده است. ما در ساختار باشگاه استقلال تغییرات اساسی ایجاد می‌کنیم. مشکلاتی در بسیاری از بخش‌های داخلی باشگاه استقلال وجود دارد که باید اصلاح شوند که این اتفاق با کمک هواداران رخ خواهد داد.

سعادتمند درباره وضعیت انتخاب سرمربی جدید استقلال بیان کرد: نظر قطعی خودم را بر اساس نظرات کارشناسی به هیئت مدیره و مجمع باشگاه گفتم. منتظرم عزیزان نظرات خود را بگویند و من از همه آنها تشکر می‌کنم. این افراد با ما همراهی داشته‌اند، اما متأسفانه برخی عزیزان همیشه در این فوتبال هستند و نرخ‌ها را بالا بردند. ما دست این افراد را کوتاه می‌کنیم و برنامه‌هایی را که به صلاح دولت، باشگاه استقلال و مردم است، اجرا خواهیم کرد. از لحاظ فنی و مالی به دنبال قراردادی هستیم که برای استقلال، «به‌صرفه» بوده و حتی آورده‌ای داشته باشد.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: از عزیزان اجازه می‌خواهم یکی دو روز به ما فرصت بدهند. اعضای هیئت مدیره به من لطف داشتند و موضوع را به من تفویض کردند، اما با نظر این عزیزان می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم و دل هواداران در این زمینه شاد خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه یکسری از بازیکنان پیشنهاد خارجی دارند، گفت: ما به این بازیکنان احترام می‌گذاریم. اگر خود بازیکن و خانواده‌اش در این فکر باشند که راه رشد و پیشرفت‌شان بازی در خارج از کشور است، مانع نمی‌شویم، اما با چنگ و دندان سعی می‌کنیم شاکله تیم را حفظ کنیم. پس از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات دو سه بازیکن خوب که شما (اشاره به هواداران) آنها را می‌شناسید، جذب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مرتب در حال پرداختی مرحله به مرحله برای دیاباته هستیم و این بازیکن را حفظ خواهیم کرد. مهدی قائدی را نمی‌فروشیم، مگر اینکه پیشنهادی داشته باشد و انقلابی در نقل‌وانتقالات رخ دهد. برای داریوش شجاعیان متأسفم که بگویم کارت بازی او در آسیا صادر شد، اما در ایران همکاری نکردند. وقتی آقایان متزلزل عمل کردند، ریسک نکردیم که از شجاعیان استفاده کنیم و به یکباره بازی‌مان سه بر صفر شود. آیا استقلال باشگاه این مملکت نبود که همکاری نکردید؟

سعادتمند در خصوص بحث استعفای او گفت: من اهل استعفا نیستم. اگر سال گذشته این کار را کردم، دلایل قانع‌کننده داشتم. الان از مدیرعاملی استقلال استعفا نمی‌دهم و با انگیزه بیشتر کارم را انجام خواهم داد. ما دنبال کارهای زیربنایی هستیم و شک نکنید تا دو سال دیگر بهترین بازیکنان را به دنیا انتقال می‌دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )