دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که شیوه‌ برخورد این سازمان با ستاره سابق این تیم به خاطر ملاقات او با رئیس جمهور ترکیه درست نبوده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که شیوه‌ برخورد این سازمان با ستاره سابق این تیم به خاطر ملاقات او با رئیس جمهور ترکیه درست نبوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فردریس کورتیس دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان به اشتباه بودن رویکرد این سازمان در مورد ماجرای ملاقات جنجال‌آفرین مسعوت اوزیل با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعتراف کرد.

اوزیل و ایلکای گوندوگان که هر دو رگ و ریشه ترکیه‌ای دارد اما برای تیم ملی آلمان بازی می‌کردند، در آستانه حضور ژرمن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، با اردوغان ملاقات داشتند که این اقدام آنها از سوی بسیاری از آلمانی‌ها زیر سؤال رفت و خیلی‌ها به بهانه عمکلرد ضعیف تیم ملی آلمان در جام جهانی روسیه هافبک آرسنال را هدف قرار دادند. در آن بین حتی تعدادی از مدیران فوتبال آلمان هم تصمیم دو بازیکن ترکیه‌ای‌الاصل خود را زیر سؤال بردند.

اوزیل هم بعد از آن ماجرا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتقاد از رویکرد ژرمن‌ها و نژادپرستانه توصیف کردن انتقادات آنها، نوشت که دیگر از پوشیدن پیراهن تیم ملی آلمان احساس غرور و هیجان نمی‌کند چرا که حس می‌کند به رگ و ریشه‌ای ترکیه‌ای او بی‌احترامی و از او به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده شده است.

فردریش کورتیس، دبیرکل فدراسیون فوتبال آلمان هم اکنون می‌گوید قبول دارد که همکارانش ۲ سال پیش در مدیریت آن ماجرا ضعیف عمل کردند.

او در یک سمینار که با حضور جمع گروهی از دانشجویان جوان آلمانی برگزار شد، گفت: فدراسیون فوتبال‌ آلمان در مدیریت ماجراهایی که برای اوزیل رخ داد اشتباه کرد. انتشار یک عکس (عکس اوزیل در کنار اردوغان) بهانه‌ای برای جنجال‌آفرینی در مورد مسائل متعدد شد. در آن زمان برخی‌ها رفتارهای نژادپرستانه هم داشتند و با این حال ما فرصت را برای ملاقات با بازیکن و حل و فصل ماجرا از دست دادیم.

کورتیس در ادامه به بحث کلی‌تر نقش مهاجران در جامعه آلمان پرداخت و درباره کم بودن تنوع قومیتی در ساختار مدیریتی نهاد حاکم بر فوتبال آلمان انتقاد کرد.

وی افزود: یکپارچگی مسئله‌ای بسیار جدی و حساس است و در احترام گذاشتن با یکدیگر تعریف می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.