مالک باشگاه تراکتور تبریز ضمن افشای برخی اتفاقات پشت پرده افزایش قیمت بازیکنان، گفت: برخی از مدیران دولتی به خاطر حفظ جایگاه شان بدون توجه به اعداد، رقم قراردادها را افزایش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا زنوزی مطلق، درخصوص وضعیت نقل و انتقالات فوتبال کشور اظهار داشت: چند روزی است که به یک شعری فکر می‌کنم که مصداق بارز این مسئله است. «خرج که از کیسه مهمان بود، حاتم تایی شدن آسان بود». ما چهار باشگاه خصوصی در لیگ برتر داریم که هیچ کدام وارد نقل و انتقالات نشده‌اند، چون یک سری از مدیران دولتی آمدند و یک سری کارها انجام دادند. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در ۲۴ ساعت یک باشگاه با ۱۵ نفر قرارداد امضا کرد.

وی اضافه کرد: اینها به خاطر صندلی و میزشان، احساس نمی‌کنند که این صفرها به چه شکل است و نسبت به آن اعداد حسی دارند یا نه. آنها فرض می کنند که ما دو سال اینجا هستیم و زیر فشار نباشیم. هر اتفاقی می‌افتد، بیفتد. ما بخش خصوصی هستیم و تا آخرش می‌مانیم. ما به یک باره تصمیم نمی‌گیریم. بازیکنان ما را مربی انتخاب می‌کند.

زنوزی در گفت‌وگو با برنامه «از فوتبال چه خبر؟» رادیو ورزش تصریح کرد: من یک سری اعدادی را در قرارداد بازیکنان می‌شنوم که اعجاب برانگیز است. اینها توسط یکی دو مدیر برنامه اتفاق می‌افتد. علی‌رغم احترامی که برای مدیر برنامه‌ها قائلم، اما یکی دو نفر کم لطفی می‌کنند و باعث می شوند که قیمت ها بالا برود.

مالک تراکتور خاطرنشان ساخت: باشگاه‌های دولتی چطور می‌خواهند در میانه فصل پول این قراردادها را پرداخت کنند؟ باشگاه ما خصوصی است و من امروز هر چه قرارداد ببندم، توانایی پرداخت آن را دارم و مشکلی نیست، اما باشگاه‌های دولتی نمی‌توانند این کار را انجام بدهند، چون درآمدشان کفاف این همه هزینه را نمی‌دهد.

وی افزود: بازیکن متوسط با بازیکن خوب از لحاظ فنی ۲۰ درصد فرق دارد؟ بهترین بازیکن ایران با معمولی‌ترین بازیکن ایران چقدر تفاوت دارد؟ آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، نهایتاً ۲۵ درصد است. نمی‌توان برای بازیکن معمولی و یک بازیکن درجه یک قیمت یکسانی در نظر بگیریم. نظر من این است که یکی دو نفر در نقل و انتقالات نقش اصلی را بازی می کند که یکی از آنها به ما «گیر» داده است.

مالک سرخ پوشان تبریز بیان داشت: یکی از بازیکنان ماشین‌سازی به نام پیمان بابایی که با او برای حضور در تراکتور صحبت کردیم، دو سال با این تیم قرارداد داشت. «امیر هوشنگ سعادتی» مدیر برنامه این بازیکن است. از مراجع زیربط می‌خواهم که به امورات ایشان ورود کرده و بررسی‌های لازم را درخصوص کارهای او انجام بدهند. این بازیکن با وجود اینکه با ماشین‌سازی قرارداد دارد، اما حتی سر تمرینات ماشین‌سازی هم نرفته است و الان به ما می‌گوید که برای حضور در تراکتور ۵.۵ میلیارد تومان می‌خواهد. برای عقد قراداد با این مبلغ، باید شما حداقل ۱۲ میلیارد برای رضایت‌نامه او به باشگاهش پرداخت کنید. همان مدیر برنامه، این بلا را سر تیم‌های تهرانی و برخی تیم‌های شهرستانی هم آورده است. اگر این مدیر برنامه می‌تواند پاسخ بدهد، حاضر هستم که ایشان هم صحبت کند و من جواب‌شان را بدهم.

زنوزی تاکید کرد: همین مدیر برنامه، کارهای فسخ قرارداد یکی از بازیکنان استقلال که را با این تیم قرارداد داشت، یک روزه در سازمان لیگ انجام داده و دوباره با ۵ برابر قیمت قرارداد جدیدی برای این بازیکن با همان باشگاه امضا کرده است. این مسائل در فوتبال وجود دارد که به صورت گزاف و غیر شفاف انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ما با آقای منصوریان ۲ میلیارد تومان برای یک فصل قرارداد بستیم، اما من شنیده‌ام با ۸ برابر این قیمت یک مربی قرارداد بسته است. آقای منصوریان هم می‌تواند بگوید که قراردادش با تراکتور دو میلیارد تومان است.

مالک سرخ پوشان در خصوص آخرین وضعیت رشید مظاهری و علاقه این باشگاه به جذب حسینی گفت: کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال همچنان در حال بررسی پرونده رشید مظاهری بوده و هنوز حکم خود را صادر نکرده است. اینکه می‌گویند ما در مقابل جذب دروازه‌بان استقلال از شکایت‌مان علیه رشید مظاهری صرف نظر می‌کنیم، درست نیست و من این را تکذیب می‌کنم. ما اصلاً آقای حسینی را نمی خواهیم. آن مدیر برنامه‌ای که گفتم، بازیکنان را به یک باشگاه در اروپایی در بلژیک می‌برد و سپس آنها را به صورت قرضی به ایران برمی‌گرداند و برای آنها قرارداد ارزی با باشگاه‌های داخلی می‌بند. من می‌گویم که «آیا کسی نیست که به این مسائل رسیدگی کند؟». نمی‌دانم که برای اینها از لفظ «دلال» یا «ایجنت» استفاده کنم. سال گذشته یک فردی مسئول نقل و انتقالات تراکتور بود که تلاش می‌کرد قرارداد بازیکنان را کاهش بدهد، نه اینکه بالا ببرد. او امسال از باشگاه ما رفته و دیگر با او همکاری نداریم، اما کار کردن با این مدیربرنامه‌ها راهکار خودش را دارد.

زنوزی گفت: من به عنوان بخش خصوصی می‌دانم که چطور باید با این مدیربرنامه‌ها همکاری کنم. «دلال» باید به نفع من کار کند. اگر او به ضرر تراکتور کار کند، ما با او کار نمی‌کنیم. شما قراردادهای سال گذشته تراکتور را بررسی کنید؛ کل قرارداد بازیکنان ما حدود ۱۷، ۱۸ میلیارد تومان بود. اگر ما همین تیم را امسال می‌بستیم، باید به لطف ارقام ایجاد شده توسط این آقایان،۱۵۰ میلیارد تومان خرج می‌کردیم. گران ترین بازیکن ما در فصل گذشته رشید مظاهری بود که قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان با ما امضا کرد.

مالک تراکتور در خاتمه بیان داشت: بحث قرارداد اشکان دژاگه و مسعود شجاعی متفاوت است، چون در قرارداد این بازیکنان مباحث اسپانسری نیز وجود دارد. البته قرارداد این بازیکنان ریالی است. اگر قیمت ارز نسبت به سال گذشته دو برابر شده، قیمت بازیکنان به ۸ برابر فصل گذشته رسیده است. چه کسی به این مسائل رسیدگی می‌کند؟ چه کسی قیمت‌ها را بالا برده است؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )