پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بازیکنان استقلال توجیه نبودند در دیدار با پاختاکور ازبکستان باید چه کاری انجام دهند.

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بازیکنان استقلال توجیه نبودند در دیدار با پاختاکور ازبکستان باید چه کاری انجام دهند. محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا با شکست ۲ بر یک مقابل پاختاکور ازبکستان اظهار داشت: استقلال مقابل الاهلی بسیار خوب بازی کرد، اما عدم حضور وریا غفوری و میلیچ، خستگی مفرط بازیکنان و تغییرات نامجومطلق به استقلال ضربه زد. تیم به گونه‌ای بازی کرد که پاختاکورِ فیزیکی، دونده و تاکتیکی تصور می‌کرد و حریف بازی را به خوبی از جلو بسته بود. پاختاکور به مدافعان استقلال اجازه بازیسازی نمی‌داد و بازیکنان ما نتوانستند به خوبی فرصت گلزنی بسازند.

پاختاکور در میانه زمین هر کاری می‌خواست انجام داد وی ضمن انتقاد از تاکتیک آبی‌پوشان تصریح کرد:‌ مدافعان، توپ‌ها را رو به جلو ارسال می‌کردند که قائدی روی هوا موفقیتی نداشت. پاختاکور در میانه هر کاری می‌خواست انجام داد. رقیب کاملاً باز بازی می‌کرد و هر کاری می‌خواست، انجام داد. شگرد پاختاکور موقعیت‌های یک در مقابل یک بود که با فیزیک خوب بازیکنان، از این موضوع نهایت استفاده را کردند. گل استقلال هم روی مهارت انفرادی بازیکنان بود. داور یک پنالتی ما را نگرفت،‌ اما اگر مانند بازی با الاهلی بودیم و صبر و حوصله به خرج می‌دادیم، با همین تیم نیم‌بند می‌توانستیم اتفاقات دیگری رقم بزنیم.

پاختاکور کاملاً مدافعان استقلال را آنالیز کرده بود پیشکسوت باشگاه استقلال با تمجید از مهاجمان تیم ازبک خاطرنشان کرد: ماشاریپوف در خط حمله بازیکن خیلی خوبی بود و مشخص بود پاختاکور، کاملاً مدافعان وسط ما را آنالیز کرده بود. حریف از نقاط ضعف دفاع استقلال آگاه بود و به خوبی کارهای ترکیبی انجام می‌داد. روزبه چشمی روی گل دوم می‌توانست اطرافش را بهتر نگاه کند، اما توپ را ناقص دفع کرد. بدترین زمان ممکن برای گل خوردن، انتهای نیمه اول و اوایل نیمه دوم است که این اتفاق برای استقلال افتاد و نتوانستیم شرایط را تغییر دهیم.

نمی‌توانستیم دو یا سه پاس متوالی به هم بدهیم مومنی با بیان اینکه استقلال اگر روی زمین بازی می‌کرد، قطعاً پیروز می‌شد، به تسنیم گفت: حریف با دوندگی زیاد خود در تیم ما شکاف ایجاد می‌کرد که از لحاظ روانی به ما فشار آورد. وقتی بازیکنی حمله می‌کند و پشت مدافع اول خالی باشد، بازیکن در این شرایط می‌شکند و این اتفاق هم افتاد. ما در ارتباط میان بازیکنان مشکل داشتیم و نتوانستیم دو یا سه پاس متوالی بدهیم.

استقلال همیشه بازی‌های مالکانه خوبی ارائه می‌کرد وی با انتقاد از عملکرد آبی‌پوشان مقابل پاختاکور بیان کرد: استقلال همیشه بازی‌های مالکانه خوبی به نمایش می‌گذاشت، اما این موضوع در این مسابقه میسر نشد. بازیکنان پاختاکور ایستا بازی می‌کردند و یک یا دو متر در زمین جابجا می‌شدند که ما همین جابجایی را هم نداشتیم. بازیکنان پاختاکور در کارهای سرعتی هم خیلی خوب بودند و ما را در این بخش آزار دادند.

بازیکنان نباید خودشان را روی داور تخلیه کنند پیشکسوت باشگاه استقلال درباره اعتراض‌های متعدد شاگردان نامجومطلق به داور مسابقه اظهار داشت: چیزی نمانده بود اتفاق شبیه بازی ایران و ژاپن تکرار شود و وقتی بازیکنان استقلال به سمت داور رفتند، نزدیک بود گل سوم را هم بخوریم. بازیکنان حرفه‌ای در این شرایط، اینگونه رفتار نمی‌کنند و نباید خودشان را روی داور تخلیه کنند. باید بتوانیم خودمان را مدیریت کنیم.

استقلال مهاجمان پنهان ارزشمند خود را در اختیار نداشت مومنی با اشاره به اشتباهات احمد الکاف تصریح کرد: در اشتباه داور شکی نیست، اما اگر دیاباته از دو فرصت گلزنی خود استفاده می‌کرد، از همین پاختاکور که از آن تعریف می‌کنیم و تاکتیک این تیم را به رخ استقلال می‌کشیم، ۳ بر یک پیش می‌افتادیم. دو مهره ارزشمند کناره زمین را که مهاجمان پنهان فوتبال بودند، در اختیار نداشتیم. غفوری و میلیچ فورواردهایی هستند که تیم‌ها برای آنها برنامه‌ریزی نمی‌کنند و توان مقابله با آنها را ندارند.

دفاع تیمی استقلال مشکل دارد وی درخصوص اشتباهات سید حسین حسینی و مدافعان استقلال از جمله میلاد زکی‌پور به تسنیم گفت: مشکل دفاع انفرادی استقلال حدود ۵۰ درصد است، اما دفاع تیمی استقلال مشکل دارد. مشخص نیست وقتی بازیکنی از عمق یا کناره‌ها به سمت دروازه حریف می‌آید، چه مدافعی به سراغش برود. تقسیم کار در فوتبال روز دنیا حرف اول را می‌زنند، اما بازیکنان استقلال توجیه نبودند باید چه کاری انجام دهند.

نامجومطلق نباید از ابتدا از مطهری استفاده می‌کرد پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد عملکرد مدافع چپ این تیم خاطرنشان کرد: زکی‌پور می‌تواند ابعاد ۱۰ در ۱۰ حوزه خود را پوشش دهد و سایر بازیکنان هم باید کمک کنند. همچنین تعویض‌های عجیبی شاهد بودیم. نامجومطلق نباید از اول مسابقه از ارسلان مطهری استفاده می‌کرد. این بازیکن ثابت کرده بود در نیمه دوم می‌تواند مثمرثمرتر باشد و باید این حربه را به کار می‌بردیم. همچنین دست ما خالی بود و به عنوان بازیکنی که بخواهد نتیجه را عوض کند، مطهری بهترین فرد بود.

مدیران ما فوتبالی نیستند مومنی درخصوص نام بردن از آندره‌آ استراماچونی و سپس الکساندر نوری به عنوان گزینه‌های هدایت استقلال گفت: از استراماچونی استفاده منفی کردیم و می‌خواستیم هواداران را راضی کنیم. این اسم به استقلال ضربه زد و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را از ما گرفت. صحبت از استراماچونی کاری روانی و مدیریتی بود که محقق نشد. متأسفانه این دوستان، فوتبالی نیستند و به فوتبال برای محکم کردن پایه‌های صندلی مدیریتی خود نگاه می‌کنند. بازیکنان در زمین به میدان می‌روند، اما کادر فنی باید بازیکنان را به زمین بفرستند و مربیان و مدیران باشگاه اهمیت بیشتری دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.