مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می‌گوید که پرسپولیس در بازی با السد نشان داد سبک بازی خودش را انتخاب کرده است.

مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می‌گوید که پرسپولیس در بازی با السد نشان داد سبک بازی خودش را انتخاب کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص پس از صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در خصوص عملکرد باشگاه‌های ایرانی در این مسابقات گفت: به اعتقاد من تیم‌های ما در حد توانایی‌های خودشان عملکرد خوبی در این بازی‌ها داشتند. پرسپولیس و استقلال موفق به صعود از مرحله گروهی شدند و سپاهان و شهر خودرو به دلیل تغییراتی که در کادر فنی داشتند، طبیعتاً با آمادگی کامل وارد این رقابت‌ها نشدند. در واقع مربی به زمان بیشتری برای ایجاد ارتباط با اعضای تیم و بازیکنانش نیاز دارد که این زمان برای دو تیم شهر خودرو و سپاهان وجود نداشت.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد استقلال در مرحله یک چهارم نهایی گفت: استقلال مقابل تیم قدرتمندی مثل پاختاکور بازی کرد که یک سبک مشخص و شناخته شده دارد. همچنین به اعتقاد من استقلال در این بازی تا حدودی بدشانس بود و می‌توانست به مرحله بعدی صعود کند. فوتبال پاختاکور با توجه به تفکرات کادر فنی این تیم از سبک هلندی پیروی می‌کند و کاملاً مشخص بود که شکل بازی این تیم با تأکید بر مالکیت توپ و ایجاد فرصت با پاس های متعدد است. یکی از مشکلات فوتبال ما همین است که هنوز فلسفه مشخصی برای باشگاه‌های خودمان نداریم و نمی‌دانیم که می‌خواهیم با چه سبکی بازی کنیم.

وی افزود: تغییرات زیادی در کادر فنی باشگاه‌ها موجب می‌شود که شاهد شکل گیری هویت و سبک بازی تیم‌ها نباشیم. در این مقطع نظر شخصی من این است که باید مجید نامجومطلق حفظ شود، چون عملکرد خوبی داشته در حالی که فرصت کمی داشت و با این وجود استقلال مقابل پاختاکور در حد توان خودش خوب ظاهر شد. به نظر من اگر به نامجومطلق فرصت بدهند، می‌تواند در استقلال موفق شود و ما نباید به دنبال تغییرات مداوم روی نیمکت باشیم.

محصص در خصوص عملکرد پرسپولیس در بازی مقابل السد قطر گفت: استادیوم باشگاه السد مشابه اولدترافورد ساخته شده و فلسفه این باشگاه بسیار مشابه منچستر است. نحوه جذب بازیکن و به خدمت گرفتن نفرات موثر و شاخص را در این باشگاه می‌بینید. از نظر بودجه و امکانات ما با السد قابل قیاس نیستیم. اما پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی با یک مربی ایرانی در این بازی پیروز شد و آن هم نه پیروزی تصادفی و کسب نتیجه، بلکه با شایستگی و ارائه یک بازی با کیفیت و با برنامه به آنچه می‌خواست رسید. پرسپولیس یک گل زد و دو بار توپ را به تیرک دروازه کوبید. نشان داد سبک بازی خودش در این مسابقه را انتخاب کرده و می‌داند به دنبال چه هدفی است. این همان چیزی است که ما باید به دنبال آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: من شخصاً نظر ویژه‌ای روی بازی سرلک و احسان پهلوان داشتم که به نظرم در مسیر پیشرفت قرار دارند و هرچه می‌گذرد از این دو کیفیت بهتری می‌بینیم، هرچند بقیه بازیکنان پرسپولیس هم بسیار مفید و تأثیرگذار بودند.

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما باید به مربیان داخلی خودمان افتخار و اعتماد کنیم. یحیی گل‌محمدی نمونه موفقیت مربیان ماست و نشان می‌دهد در سال‌های آینده می‌توانیم به اعتقاد من مربیانی خارج از مرزهای کشور داشته باشیم. گل‌محمدی موفق شد با برنامه و نظر یک تیم قدرتمند و یک مربی بزرگ را مغلوب کند. به اعتقاد من پرسپولیس با گل‌محمدی همچنان در مسیر پیشرفت قرار دارد و کیفیت این تیم بالاتر خواهد رفت. من به این تیم خوش بینم، هرچند پاختاکور حریف بسیار قدرتمندی است. البته پرسپولیس با آنالیز مناسب حریف، می‌تواند از این مرحله هم عبور کند. فراموش نکنیم که ضربات ایستگاهی در چنین تورنمنت‌هایی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.