پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان این که فولاد تا این لحظه در نقل و انتقالات موفق نبوده است، گفت: در مجموع نقل و انتقالاتی که فولاد تا امروز انجام داده، در حد باشگاه مدعی قهرمانی نیست.

عبدالمجید باقری‌نیا در گفت و گو با ایسنا، درخصوص روند جذب بازیکن در تیم فوتبال فولاد خوزستان اظهارکرد: تیم فصل قبل فولاد یک تیم بدون نقص بود. این تیم دارای یک استخوان بندی قوی درون زمین و یک نیمکت خوب بود اما برای لیگ بیستم، آذری می گوید که یک تیم قدرتمند می بندند و این یعنی می خواهند بازیکنانی بهتر از فصل قبل جذب کنند، در حالی که تا این جای کار به این صورت نبوده است.

بیت‌سعید و ابراهیمی قابل قیاس نیستند

وی بیان کرد: این که فولاد شهاب گردان در آن سطح و سابقه را از دست می دهد و احمد گوهری که همیشه در تیم های درجه دو و معمولی بازی کرده را جذب می کند، اسم این کار تقویت تیم نیست. همچنین فولاد حسین ابراهیمی را جذب می کند در حالی که حسن بیت سعید را از دست می دهد و این دو بازیکن اصلا قابل قیاس نیستند. پس تاکنون تیم فولاد تقویت نشده است.

جذب موسوی برای خط دفاع یعنی چه؟

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: فولاد در حالی سید مهدی موسوی را به خدمت گرفته که اصلا فولاد در خط دفاع مشکلی ندارد. ایوب والی که یک مدافع باتجربه است پس از طی دوران مصدومیت برگشته است، ضمن این که فصل قبل حتی یک بار هم بازی ضعیف از آغاسی و کولیبالی در خط دفاع فولاد ندیدیم. همچنین بدرقه را در فولاد داریم که علاوه بر این که از او در پست اصلی اش کم استفاده شده، در هر جا که به او نیاز داشتند مورد استفاده قرار گرفت و در واقع یک ذخیره آچار فرانسه بود. پس وقتی چهار مدافع خوب داریم، جذب موسوی یعنی چه؟

وی ادامه داد: ما می خواهیم آن فولاد خیلی خوبِ لیگ نوزدهم را به یک فولادِ عالی در لیگ بیستم تبدیل کنیم تا اگر فصل قبل سوم شد، در این فصل قهرمان شود و موقعیت بهتری پیدا کند.

حق دارم بدانم شاه‌عباسی کیست؟

باقری نیا گفت: فولاد یک مدافع به اسم شاه عباسی جذب کرده است که تاکنون اسم او را نشنیده ام. اگر قرار است شاه عباسی را جذب کنیم، پس آکادمی فولاد برای چیست؟ پس تیم های پایه را تعطیل کنند. ۴۳ سال است که در این فوتبالم و آیا حق ندارم که بدانم شاه عباسی کیست؟ از زمانی که در لیگ دو کار می کردم، شروین بزرگ را که فولاد اکنون به خدمت گرفته می شناسم و باید بگویم فولاد باید با این نگاه مهاجم جذب کند که فکر کند برای پنج هفته شیمبا را در اختیار ندارد و مهاجمی که جذب کرده قرار است جایگزین این بازیکن شود اما با تمام احترامی که برای بزرگ، قائلم و بازیکن بسیار با اخلاقی است، باشگاه فولاد باید اعلام کند که بزرگ را برای بازی به مدت زمان ۵ تا ۱۰ دقیقه جذب کرده است.

نگران فولاد هستم

وی عنوان کرد: من می گویم فولاد کار خیلی خوبی انجام داد که پاتوسی را برگرداند. درست است که بعد از تعطیلات کرونایی پاتوسی با اضافه وزن برگشت اما این بازیکن قبلا نشان داده که از چه کیفیت بالایی برخوردار است و اکنون هم می خواهد خود را به مربیان فولاد تحمیل کند. هیچ کسی هم نمی تواند بگوید که پاتوسی نباشد اما روی سایر بازیکنان جذب شده حرف دارم و با این بازیکنان نگران فولاد هستم و اصلا نمی دانم این نفرات می توانند به فولاد کمک کنند یا نه.

فولاد از هر امکاناتی، ۲تای آن را دارد

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: هر امکاناتی که فکر کنید باید یک باشگاه حرفه ای داشته باشد در فولاد، دو تای آن هست؛ از زمین های متعدد تا سالن های تمرین و ...، ضمن این که شرکت فولاد نیز مدیرعاملی دارد که تمام قد پشت این تیم و باشگاه ایستاده است. به عنوان هوادار تیم های خوزستانی باید بگویم نقل و انتقالاتی که تاکنون برای فولاد انجام شده هیچ کمکی به این تیم نمی کند. پس تا دیر نشده است فولاد باید بازیکن بهتری از بیت سعید جذب کند.

چرا محصول آکادمی فولاد در تیم نیست؟

وی خاطر نشان کرد: اکنون می گویند با صیدالی و جلالی که محصولات آکادمی هستند تمدید کرده ایم، درحالی که صیدالی چهار سال پیش با تیم بزرگسالان فولاد بود و آن سالی که پورموسوی با فولاد بود نیز از جلالی استفاده می کرد. چرا هیثم هاشمی زاده که محصول آکادمی فولاد بود، اکنون در تیم نیست؟ آقای آذری می گوید مدیران باشگاه های دیگر راضی به دادن حق رشد نیستند در حالی که وقتی خود فولاد بازیکنی را نخواسته و به او می گوید برو و او نیز برای خود تیم پیدا می کند، آن وقت باشگاه فولاد به راه می افتد تا حق رشد بگیرد. در حالی که خود باشگاه باید برای او تیم پیدا کند تا به تیم های دیگر برود تا ضمن کسب تجربه بتواند برای سال های آینده فولاد بارور و به بازیکن بهتری تبدیل شود.

بازیکنان جذب شده فولاد در حد باشگاه مدعی قهرمانی نیستند

باقری نیا گفت: در مجموع نقل و انتقالاتی که فولاد تا امروز انجام داده، در حد باشگاه مدعی قهرمانی نبوده است. منتظریم تا در فرصت باقی مانده آقای آذری اعلام کند که فعالیت های بعدی اش برای تقویت تیم چیست تا همه به تبدیل فولاد به تیم بهتر امیدوار شویم. بازهم تاکید می کنم فولادِ فصل قبل تیم بی نقصی است و تنها در برخی پست ها مثل خط حمله، بازیکن هم تراز با شیمبا ندارد. پس فولاد تا این لحظه در نقل و انتقالات موفق نبوده است و امیدوارم با درایت آذری و دلسوزی کادرفنی فولاد، بازیکن هایی جذب شوند که یک فولاد قدرتمند و قابل احترام تر از قبل را در لیگ بیستم ببینیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.